בעיה בכיסוי הביטוחי הבום הכלכלי שחווים בשנים האחרונות תושבי הרפובליקה העממית של סין הקפיץ בתוך זמן קצר את רמת החיים בסין באופן משמעותי, אך במקביל למנעמי השפע נאלצים הסינים להתמודד עם שלל בעיות שלא הכירו בעבר כמו עומסי תנועה כבדים, תאונות רבות ולא מעט בריוני כבישים, כפי ש"זכינו" לראות בעבר באדיבות מצלמות דשבורד שונות.
במקביל לעלייה הרוחבית ברמת החיים של מעל למיליארד תושבים ולמרות שלכאורה עדיין מדובר במדינה קומוניסטית לא מעט סינים הצליחו בשנים האחרונות להתעשר בצורה קיצונית ולהצטייד בכל סממני היוקרה מהעולם המערבי, כולל מספר גבוה במיוחד של מכוניות יוקרה ומכוניות ספורט אקזוטיות השוות בסין מאות אלפי דולרים בשל מיסוי כבד המוטל על מכוניות פאר.
וכאן, מסתבר, קיימת בעיה לא פשוטה כי בעוד שפוליסת הביטוח (צד ג') הסטנדרטית בסין, הכוללת כיסוי עד 200 אלף יואן, מספיקה בלי בעיה לכל נזק למכונית ממוצעת ואף מעבר לכך, במקרה של פגיעה בלמבורגיני, פרארי, רולס רויס או דומיהן הסכום הזה רחוק מאוד מערכן וכשחלילה הנזק מחייב השבתה או תיקון יקר הנהג הפוגע עשוי להיקלע למצב בו יידרש לשלם את עלות התיקון בעצמו.
היום נלמד להבדיל בין מכונית של למבורגיני לאחת מתוצרת גרייט וולכאשר מוספים למשוואה את אופיים הפזיז של מתעשרים מהירים וראוותנים המרגישים כי הגיעו לפסגת העולם ומותר להם לעשות ולנהוג איך שהם רוצים ואת העובדה שנהגי אוטובוס סינים נאלצים להתמודד במשך שעות רבות של משמרות ארוכות עם פקקים ועומסי תנועה בלתי נגמרים ניתן להבין את ההנחיה המפורשת שקיבלו נהגי חברת אוטובוסים באחד המחוזות הגדולים במדינה להיזהר במיוחד מהתנגשות במכוניות מתוצרת מותגי יוקרה.
לאחרונה כמה מקרים של תאונות שכאלה זכו לפרסום רב באמצעי התקשורת בסין ולאחר מקרה בו נהג אוטובוס היה מעורב בתאונה שהשמידה אסטון מרטין ראפיד (וגם אודי Q5) לפני מספר ימים הנהגים הוזמנו לתדרוך מיוחד בו הוסבר להם מה לעשות שכשרואים מכונית יוקרה בסביבה: יש לנקוט במשנה זהירות ולנסות לשמור מרחק ולהימנע ככל האפשר מכל תקל ומגע איתה, גם אם נהגה מתפרץ לתוך נתיב הנסיעה של האוטובוס.כדי שנהגי האוטובוס יפנימו את המסר נתלו במשרדי החברה שלל כרזות גדולות עליהן הודפסו לוגואים של מותגי מכוניות אקזוטיות וסופר פרימיום כשלידם הודפס גם המחיר הממוצע של מכונית מתוצרת המותג.
דובר החברה הסביר שאמנם אי אפשר לצפות שבתוך התנהלות בתנועה צפופה יצליחו נהגי האוטובוס להבחין בין רולס רויס לבנטלי או בין פרארי למזראטי אבל מקווים שהסמלים הללו יהיו מוכרים להם והם ידאגו להתרחק מהן ככל האפשר.
אגב, לצד יצרניות מוכרות כמו פרארי, הכרזה כוללת גם לוגואים של יצרנים כמו בוגאטי וקוניגסאג להם היקפי יצור מוגבלים ביותר וספק אם נהג אוטובוס סיני יזכה אי פעם לראות מכונית מתוצרתן. מצד שני הכרזה אינה כוללת את הלוגו של יצרנית להיטים כמו בוקסטר וקאיין ומכך ניתן להסיק כנראה שפורשה לא נתפסת על ידי חברת האוטובוסים כיוקרתית במיוחד ובעצם נהגי האוטובוס המקומיים מוזמנים להתנגש באופן חופשי במכונית מתוצרת מותג היוקרה הגרמני.
שימו לב! אל תתנגשו במכוניות מתוצרת המותגים הבאים
>> 10 ריסוקים אקזוטייים בלתי נשכחים
>> השראה או חיקוי – הדגמים הסינים הדומים למכוניות שכולנו מכירים