"מי נתן לך רישיון?" היא סוג של אמירה שגורה שאנו מסננים מדי פעם בעצבים לנוכח נהגים גרועים במיוחד שאנו פוגשים על הכביש, אבל זו למעשה שאלה רטורית כי אנו כמובן יודעים את התשובה – הטסטר שבחן את אותו נהג גרוע במבחן הנהיגה הוא זה שנתן לו את הרישיון. השאלה היא האם על פי ביצועי הנהיגה שלו ברגע זה הוא היה מקבל רישיון.
זה בדיוק מה שבדקה GMAC, אחת מחברות הביטוח הגדולות בארצות הברית. את התשובות אנחנו לא בטוחים שאתם רוצים לשמוע.
ובכן, אתם יושבים? כמעט חמישית מהנהגים שנשאלו לא הצליחו לעבור את המבחן ולענות נכונה אפילו על מחצית מהשאלות. המבחן, אגב, לא כלל שאלות על יחסי העברה בגיר או איך מרכיבים מנוע אלא רק שאלות פשוטות הקשורות בחוקי התנועה ובהתנהגות על הכביש, שאלות שכל מי שאוחז בהגה אמור לענות עליהן בקלות גם מתוך שינה.
אם בעבר ביקרתם בניו יורק והזדעזעתם מהנהיגה של נהג המונית שלכם כנראה שהייתה לכם סיבה טובה. במשך 3 שנים הנהגים של ניו יורק החזיקו בממוצע הציונים הנמוך ביותר מבין 50 המדניות המרכיבות את ארצות הברית, אך השנה הניו יורקרים הצליחו להתאפס על עצמם ולטפס 5 מקומות למקום ה-45, הלא במיוחד מחמיא שלעצמו. את המקום הראשון באמריקה תפסה השנה הבירה האמריקאית וושינגטון די.סי עם לא פחות מ-20 אחוזים שלא הצליחו לעבור את המבחן.
כדי שנבין את מימדי התופעה נציין שעל פי תוצאות המבחן, על כבישי ארצות הברית נוהגים ללא הפרעה לא פחות מ-37 מיליון(!) נהגים שאין להם אפילו מושג בסיסי בחוקי התנועה.
ומה אתם חושבים רמת הידע של הנהגים כאן אצלנו בציון?
הרשו לנו לנחש על פי מה שאנו רואים בכבישים. לצערנו המצב כאן לא יותר טוב.
>> חושבים שאתם יודעים לנהוג? בואו לענות על מבחן הנהגים האמריקאי
>> אולי זה הפתרון, מדענים מפתחים מכונית שתיסע באמצעות גלי מוח