הסמארט, שהושקה ב-1998, היתה אחת המכוניות המהפכניות ביותר לתקופה, ולמרות שרבים טוענים שהקדימה את זמנה ובשל כך לא הצליחה כמצופה, הקונספט של מכונית עירונית קטנה, חסכונית ושיקית נראה כפתרון תחבורה אידיאלי בערים הגדולות והצפופות ובזמנים בהם מחירי הדלק מאמירים.
עוד ב-mako רכב
צפו: מי אמר שסמארט טובה רק לסמטאות הכרך?
צפו: נהגת מתקשה להחנות סמארט
צפו: כמה נערות פקיסטניות אפשר לדחוס בסמארט?
בימים הקרובים תחשוף סמארט את הדגמים החדשים שלה, ה-Fortwo וה-Forfour, שיוצגו לציבור בתערוכת פריז בתחילת אוקטובר. רגע לפני החשיפה מפרסמת סמארט שני סרטונים כטיזר למכונית החדשה הגדושים בהומור עצמי, דבר מאוד לא אופייני ליצרן רכב גרמני, ודאי שלא למרצדס, בעלת הבית השמרנית של סמארט.
תחת הסלוגן "אחרי המכונית העירונית הקטנה ביותר, סמארט מציגה את המכונית העירונית הגדולה ביותר", הסרטון הראשון מהווה הצהרה על המאפיינים של הסמארט הענקית, כנהוג בעת השקת דגם חדש, אלא שבמקרה הספציפי מכונית הענק העירונית שנראית גדולה פי 2 באורך ברוחב ובגובה מהסמארט המקורית מוצגת באופן ייחודי למדי.
בטון רציני באנגלית במבטא גרמני מצהירים מהנדסי החברה על יתרונות הגודל של המכונית החדשה ואת ההאשמות שמכוניות גדולות תופסות מקום נרחב בעיר הם דוחים בציון העובדה שאף אחד לא מאשים את הלוויינים בכך שהם תופסים הרבה מקום באוקיינוס.
הסרטון השני מראה קבוצת מיקוד שאמורה לחוות דעה על המכונית החדשה ומוצגים לה אלמנטים כמו גלגל ההגה הענק והיתרונות שלו, היכולת לזהות את הסמארט הענקית ברחוב והפחתת ההתנגדות האווירודינמית שהיא מקנה לשאר משתמשי הכביש.
מיותר לציין כי תגובות האנשים הנחשפים למכונית החדשה משעשעות למדי.
הסמארט הענקית, כמובן, לא תגיע באמת לקו הייצור, אבל הסרטונים שהפיקה החברה מלאים בהומור עצמי ובציניות שמאוד לא אופייניים ליצרני רכב בכלל ולאלה הגרמנים בפרט, ובאופן מושכל צמד הסרטונים ממחיש בצורה טובה מאוד דווקא את יתרונותיה של המכונית העירונית הקטנה.