נבנתה במפרט יחודי לנהג המרוצים סטרלינג מוס כמה הייתם משלמים על מכונית משומשת יד שישית, בת חמישים שנה, בצבע ירוק ובמצב טוב? תשתוללו, תרגישו חופשי, תהיו לארג'ים, לכמה הגעתם? – אתם אפילו לא קרובים.
אתר החדשות הכלכליות בלומברג מדווח כי בשבוע שעבר התבצעה העברת הבעלות היקרה בהיסטוריה המוטורית.
אספן הרכב קרייג מק'קו שם את עינו על פרארי GTO מודל 1962 ושילם בעבורה, מעבר לדמי העברת הבעלות, לא פחות מ-35 מיליון דולרים.
הסכום הזה מזכה את הפרארי בתואר המכונית היקרה בתבל – שיא אותו החזיקה עד כה הבוגאטי אטלנטיק מודל 1936 שנמכרה בשנת 2010 בעבור 33 מיליון דולרים.
אמנם כל פרארי GTO קלאסית נחשבת ליצירת אמנות מוטורית בעלת ערך רב אך זו שנמכרה בשבוע שעבר היא יחידה במינה משום שהיא נושאת עליה את מספר השלדה 3505GT – ונבנתה על פי מפרט מיוחד עבור נהג המרוצים האגדי סטרלינג מוס. למרות שהמכונית תוכננה על פי ההעדפות המיוחדות של מוס הוא מעולם לא באמת התחרה איתה מאחר שבאפריל 1962 התרסק עם מכונית אחרת במהלך מרוץ ולמעשה, על אף שהחלים מהפציעות במהרה, לא חזר להתחרות עוד באופן מקצועי.
אך למרות שמוס לא אחז בהגה שלה למכונית רקורד מרשים למדי במסלולי המרוצים עם נצחונות בכמה וכמה מרוצים.
ב-1962 היא גם השתתפה במרוץ 24 השעות היוקרתי של לה מאן אך לא סיימה אותו. בניגוד לגוון האדום האופייני למכוניות פרארי מכוניתו של מוס עוטה גוון ירקרק יחודי.
הייתם משלמים 35 מיליון דולר למשומשת בת חמישים?
המחיר של מכונית מיוחדת זו עלה פי עשר מאז שבשנת 1996 נרכשה תמורת 3.5 מיליון דולר. הבעלים הקודם שלה, איש עסקים הולנדי, רכש אותה לפני כעשור בתמורה ל-8.5 מיליון דולרים ובשבוע שעבר, כאמור, הוא מכר אותה ב-35 מיליון - רווח של מעל ל-26 מיליון דולרים.
אגב, למרות המחיר המופרך לחלוטין ששילם עבורה, אין צורך לרחם על קרייג מק'קו על כך ששילם סכום מוגזם ומבחינתו של מי שמכר בשנת 1993 את חברת התקשורת AT&T בעבור 11.5 מיליארד דולרים מדובר בהוצאה שיש להניח תשפיע על חשבון העו"ש שלו הרבה פחות מהאופן בו רכישת ממכונית משומשת היטב מליסינג הייתה משפיעה על רובכם.
>> האסטון מרטין של ג'יימס בונד מחליפה ידיים