הסיטרואן DS היא ללא ספק אחת מהמכוניות המרשימות ביותר של המאה ה-20. המכונית הצרפתיה, שהוצגה בתערוכת פריז ב-1955, הדהימה את העולם וכללה בתוכה שלל פיתוחים טכנולוגים ופיצ'רים שהקדימו את זמנם בשנים רבות כמו מתלים הידרופנאומטיים, הגה כוח, בלמי דיסק בכל הגלגלים, גיר אוטומטי-רובוטי עם מצמד הידראולי, פנסים עוקבי פניה, שימוש באלומיניום ופיברגלאס כדי להפחית משקל וכמובן עיצוב אווירודינמי חדשני שעד היום נראה עדכני.
עם זאת, בעוד שבסעיפים כמו נוחות נסיעה ה-DS קבעה סטנדרטים שעד היום נחשבים ליותר ממעולים, התחום היחידי שה-DS לא הצטיינה בו במיוחד היה המנוע. נראה שלמהנדסי סיטרואן פשוט נגמר הזמן או תקציב הפיתוח ובניגוד לתוכנית המקורית לפתח בעבור המכונית מנוע בוקסר שטוח עם 6 צילינדרים וקירור אוויר כמו שפורשה הציגה כמעט עשור מאוחר יותר ב-911, בסופו של דבר בחברה הצרפתית השתילו בליבה של ה-DS גרסה משופרת למנוע 4 צילינדרים סטנדרטי שהיה במחסן החלפים של החברה שאמנם העניק לאלה (הפירוש של DS בצרפתית) ביצועים סבירים אבל לא מעבר לכך.
גם היום, יותר מ-60 שנים לאחר שהוצגה, ה-DS עוד זוכה לביקושים ערים. בעוד שרוב האספנים מתמקדים בשחזור למצב המקורי ומסתפקים במנועים בהספקים שבין 60 ל-141 כ"ס, יש כאלה שמחפשים דרכים לשדרג את הביצועים - לרוב של המנוע החזק בסדרה שהניע גרסאות מאוחרות יחסית של המכונית וכלל הזרקת דלק אלקטרונית מהראשונות שהיו במכוניות בייצור סדרתי.
בנוסף לאלה, יש גם אנשים שאמנם אוהבים את ה-DS על חדשנותה ועיצובה אבל מחליטים לעשות מהפכה של ממש בתא המנוע לטובת יחידת הנעה משכנעת יותר.
מבחוץ היא נראית בדיוק כמו המקור
דוגמא קיצונית לכך מוצעת כעת למכירה על ידי אספן רכב אמריקאי שהשתיל ב-DS מודל 64 שלו מנוע של קורבט מודרנית עם מעל ל-400 סוסים.
למעשה מדובר בהרבה יותר מהשתלת מנוע ובניגוד ל-DS המקורית המצוידת בהנעה קדמית, כאן המנוע, כמו בכל קורבט, מניע את הגלגלים האחוריים.
יתרה מזאת, מתחת למרכב, ששומר על נאמנות כמעט מוחלטת למקור, מתחבאים שלדה בסגנון הוט רוד אמריקאי, מערכת מתלים ספורטיביים שונים בתכלית מהידרופנאומטיים המקוריים, בלמים מחוזקים, מחורצים ומרובי בוכנות ועוד ועוד.
להערכת המוכר, בפרויקט שכולל גם חישוקים בעיצוב מיוחד, צבע ירוק-טורקיז רב שכבתי ותא נוסעים שמציג גרסה משודרגת ויחודית על בסיס קווי העיצוב המקוריים הושקעו כבר מעל ל-300 אלף דולר.
המכונית היחודית גם הופיעה פעמיים במגזין "HOT ROD" האמריקאי, באחת הפעמים בכתבת שער תחת הכותרת "להעז להיות שונה" המתמקדת בבחירה הלא שגרתית ברכב הצרפתי האייקוני כבסיס להוט רוד.
בנוסף הסיטרואן שימשה במספר הזדמנויות את הזמר האמריקאי המפורסם אליס קופר שמאוד אהב את המכונית וכאות הוקרה נתן לבעליה גיטרה ותמונה חתומה.
את הגיטרה, התמונה וגם צמד כרטיסים להופעתו של קופר בחג המולד הקרוב יקבל מי שירכוש את ה-DS הייחודית והחזקה המוצעת בימים אלה למכירה ב-eBay. 3 ימים נותרו לסיום המכירה. המוכר מאריזונה מבקש מחיר מינימום של 50 אלף דולרים ומציע, למי שרוצה להבטיח שהסופר סיטרואן תהיה בוודאות שלו, לרכוש אותה ב"קנה עכשיו" בתמורה ל-115 אלף דולרים.
אך כשפותחים את מכסה המנוע מגלים שהיא בלעה מנוע של קורבט עם מעל ל-400 כ"ס>> לא יאמן: מצא את הרכב הגנוב שלו למכירה ב-eBay לאחר 42 שנים