מספיק מבט קצר על דגמי המכוניות וסגנון הנהיגה על כבישי מע"צ כדי להבין, מה לעשות, שישראל היא אולי מקום הולדתן של שלוש הדתות הגדולות, אבל התרבות המוטורית העולמית בוודאי שלא נוצרה כאן והאמת כנראה גם לא ממש הגיעה לביקור מולדת.
עם זאת, בשולי השממה, לצד עוד ועוד מכוניות ליסינג מעלות פיהוק, ניתן לזהות ניצנים ראשונים ומבטיחים לשינוי ולאחרונה אף אפשר לפגוש נוכחות של אותה תרבות מתהווה המתרגשת עלינו מאתרי הצפיה השונים ברשת.
עוד לא ממש הספקנו להירגע מאותו סרטון דריפטינג במחוזות קן בלוק שהפיקו חברי מועדון הרודסטרים הישראלי והוכיח שגם בלי תקציב מטורף והפקה ענקית אפשר ליצר ממתק מוטורי מרשים, וכבר עלתה לרשת פנינה מוטורית ארץ-ישראלית נוספת שמאחוריה עומד חגי פארן.
בניגוד לסרטון עמוס האקשן של אנשי הרודסטרים פארן בחר להציג פן אחר של התרבות המוטורית בסרטון מרהיב ביופיו ואפי באופיו המספר את סיפורה של פרארי קלאסית בת 30 שנה.
הפקה והגשה: חגי פארן, צילום: ניר ממן, עריכה: בן פארן
תפסנו את פארן לשיחה קצרה על תרבות מוטורית בלבנט, תשוקה והפקה.
- איך בעצם נדבקת בחיידק המוטורי?
"במקרה שלי אפשר להגיד שזה עבר בגנים. הייתי בסך הכל בן 5 כאשר ראיתי את אבא שלי מתחרה במרוץ ראלי-קרוס באשקלון בפעם הראשונה וזה הקסים אותי. מיד ידעתי שזה מה שאני אעשה בחיים ואפילו שעברו 30 שנה מאז היום ההוא ולמרות כל הקשיים החיידק המוטורי חזק בי מתמיד, גם היום".
- איך אפשר לעמוד בזה במדינה כמו שלנו בלי מרוצים מוסדרים ועם כל כך מעט מודעות מוטורית?
"למעשה, מזה 15 שנים אני מנווט עצמי דרך רסיסי התרבות המוטורית הישראלית, בכל דרך. התחלתי בקארטינג, המשכתי להדרכת נהיגה, ישבתי לצד נהגת כנווט בראלי וכתבתי במגזין הגה לפרקים, השתתפתי בג'ימקאנות, רד בול טיים אטאק - מרוץ הקארטינג הגדול בתל אביב בצל מלחמת לבנון השנייה, ואפילו זכיתי לנהוג במרוץ הפורמולה שהתקיים באילת. השתדלתי למצות את החלום שלי במסגרת מה שאפשר כאן בישראל ושכלא היה לאן הרחקתי לחו"ל".
- מעבר לים בוודאי היית נהג מרוצים במשרה מלאה. בארץ זה קצת יותר בעייתי, לא?
"החלום להיות נהג מרוצים מקצועי אמנם קצת ברח לו אפישהו בין איזון החיים בארץ, למשפחה ולחוסר ממון אבל עם זאת הצלחתי ליהנות מנהיגה בהמון מכוניות מעניינות, להדריך לא מעט נהגים ולשלב מעט בין תחביב למקצוע".
- ואיך הגעת להחלטה להתחיל להפיק סרטונים מוטוריים?
"החיבור בין שני התחומים הללו עניין אותי הרבה זמן אבל איכשהו זה חמק ממני כל השנים האלו. שנים דיברתי על זה שאני רוצה לצלם ושנים לא ממש עשיתי עם זה משהו. בכל מקרה, לפני 3 חודשים עזבתי את מקום העבודה האחרון שלי, בו עבדתי 7 שנים, ופתחתי את דרכי החדשה כעצמאי. מלבד האתגר ליצר הכנסה ראויה החלטתי שאם בדרך שלי אז לפחות להתאמץ לעשות את הדברים שתמיד רציתי ולא העזתי".
- ועל ההתחלה החלטת ללכת על לא פחות מפרארי?
"את הפרארי של ראובן אני מכיר כבר שנים מתמונות וסיפורים. האמת היא שנהגתי כמעט בכל רכב אחר ברשותו, לשנינו תשוקה אדירה לתרבות המוטורית, כל אחד לפי ראות עיניו, למרות שתיארתי לעצמי חמישים תרחישים בהם אני מבקש להשאיל את הרכב הקלאסי הזה לכתבה והתשובה הינה לא נחרץ - אך להפתעתי ראובן הסכים כמעט מיד ולמעשה זה נתן את הפוש הסופי וכך נולד הסרט הראשון שלי".
"חשוב לציין שלא עשיתי אותו לבד ומאחורי התוצאה הסופית עומדים גם הצלם - ניר ממן שמצלם רגעים בזמן בצורה כל כך יפה, ובן פארן, שהוא במקרה אחי הצעיר אבל בעצם הוא עורך וידאו מדהים ומקור מוטיבציה גדול".
חגי פארן: "להתאמץ לעשות את הדברים שתמיד רציתי". צילום: ניר ממןנכון, לא מדובר בסרטון מוטורי שיעזור לכם לבחור את המכונית הבאה שתיקחו מהליסינג וגם לא בסרטון מטורף של החלקות צד ללא הפסקה, אבל אם אתם אוהבים מכוניות ומאמינים שלא מדובר רק בקופסה שימושית על גלגלים שתפקידה לשנע אתכם ממקום למקום ובטוחים שיש מכוניות עם נשמה אז זהו בדיוק הסרטון בשבילכם. תהנו.
>> אנגליה: ההכנות לתהלוכה של 1000 מכוניות פרארי בעיצומה
הפרארי של ראובן כיכבה גם בעת ביקור פינינפארינה בארץ | צילום:
נעם וינד