יצרני הדרך מחפשים דרכים שיגרמו לכם לעשות להם לייק במקביל לאפיקי שיווק ופרסום קלאסיים, יצרני רכב מפיקים כל העת סרטונים שונים ומשונים בהם מככבים רכביהם. הרעיון הוא לייצר קליפים מקוריים עם תוכן שיווקי סמוי שילהיבו את הצופים ויגרמו להם להפיץ אותם לחבריהם דרך אתרי השיתוף והרשתות החברתיות. ב.מ.וו הייתה מהראשונות לעשות בכך שימוש והעלתה לרשת כמה סרטונים שממש כללו עלילה ונעשו על ידי במאים שונים, המפורסם בהם, גיא ריצ'י האקס של מדונה.
התופעה קיבלה טוויסט, ככל הנראה בעקבות סרטוני הג'ימקאנה של קן בלוק, ובעת האחרונה יצרני הרכב והספונסרים השונים מתמקדים בסרטונים קצרים יותר הכוללים בעיקר החלקות בסל"ד גבוה ופעלולים מטורפים.
ההשראה לסרטונים מגיעה לא פעם גם מכיוונה של תוכנית הרכב המפורסמת בעולם, טופ גיר של ה-BBC, שהציגה לאורך העונות השונות שימושים מעניינים, שלא לומר הזויים בכלי רכב שאף אדם מן השורה היה חושב עליהם.
לאחרונה גם החבר'ה באודי החליטו שהם רוצים להשתעשע והחליטו להשתמש ב-RS4, אחת ממכוניות הסטיישן המהירות בעולם (4.7 שניות במאוץ ל-100 קמ"ש ו-278 קמ"ש מרביים), לטובת משחק פיינטבול – ירי בכדורי צבע. לצורך המשימה נודב צמד מכוניות זהות, אחת בלבן ושנייה בשחור, ועל כל אחת מהן הותקן על מכסה המנוע רובה כדורי צבע גדול. בנוסף, כל נהג צויד בעוד כמה אלמנטים ייחודים כפרודיה למרדפי המכוניות מסרטי ג'יימס בונד. הדו קרב התבצע בהאנגר ענק ונטוש כשמאחורי ההגה של שתי המכוניות התייצבו נהגי הפעלולים המקצועיים ג'ים דואודל וקולין סקפינג. הבעיה העיקרית איתה הנהגים נאלצו להתמודד הייתה, למרבה האירוניה, האחיזה הגבוהה של ה-RS4 המצוידת בהנעה כפולה קבועה מסוג קוואטרו שגם עם 450 כ"ס ומשטח חלקלק התקשתה להפגין למצלמה דריפטים ארוכים ופוטוגניים. כדי להתגבר באופן חלקי על ה'בעיה' הצמיגים נופחו בלחץ אוויר גבוה במיוחד ונותקו מערכות בקרת היציבות.
הסרטון ללא ספק משעשע למדי ומדגיש את הקונטרסט בין המזרח הנפיץ התיכון למדינות בהן יריות נעשות בעיקר כשעשוע בכדורי צבע.