לא רחוק מ"עיר המכוניות" המיתולוגית שפעלה בשנות השישים והשבעים במקום בו נמצאת היום ה"סינמה סיטי", במתחם פי גלילות לשעבר, קם לו בשנים האחרונות קניון הרכב הגדול בישראל.
בשטח הענק פועלים כמה מהגופים הגדולים בשוק הרכב ביניהם באדג'ט, אלדן, לובינסקי טריידו אוטו סנטר, כשלאחרונה גם שלמה SIXT וטרייד מוביל פתחו במתחם סניפים. כיום ,לבד מבטר פלייס וסובארו, פועלים במקום לא פחות מ-7 מגרשי ענק למכירת מכוניות משומשות של חברות טרייד אין וליסינג.
ההיצע במתחם המשומשות הגדול מסוגו בארץ מאפשרת למי שמחפש מכונית מיד שנייה, בעיקר מדגמים פופולריים בשוק, להתרשם ממגוון גדול ביותר של מכוניות במחירים שונים.
יתרה מזאת, ההצפה בשוק המשומשות, הסובל מזה זמן מעודפי היצע גדולים, בשילוב התחרות בין המגרשים במתחם מביאות את החברות השונות לצאת למלחמות מחירים אגרסיביות ולחפש דרכים מקוריות כדי למכור מכוניות ממש כמו במתחמים הגדולים בארץ של רשתות השיווק למזון.
מתחם 'פי גלילות' הפך לקנון הרכב הגדול במדינהמסתבר גם שהמחיר הראשוני אותו דורשים הסוכנים במגרשים השונים הוא ממש לא סופי ובעזרת קצת יכולת מיקוח וסקר שוק אצל השכנים בהחלט ניתן לדרוש ולקבל הנחה של כמה אלפי שקלים ותנאי רכישה מועדפים.
כדי לבדוק איזה הנחות מהמחיר הראשוני ניתן להשיג אצל החברות השונות יצאנו למספר מגרשים עם מצלמה נסתרת והתעניינו ברכישת מאזדה 3 מודל 2010 מליסינג עם בערך 60 אלף קילומטרים.
בדומה לשיטה שהכרנו במתחמי שיווק המזון, גם כאן חברות הרכב השונות שולחות 'לקוחות סמויים' למתחריהן כדי לבדוק את המחירים האמתיים בפועל שניתן לקבל אצל השכנים.
עם זאת, על רכבים מדגמים פופולרים ניתן למצוא הפרשי מחיר של עד 5,000 שקלים בין המגרשים השונים ובנוסף בהחלט ניתן לראות הבדלים גם בתנאי העסקה כמו מספר התשלומים, מימון ואחריות מורחבת.
עם פתיחת הסניפים של שלמה SIXT וטרייד מוביל במתחם התחרות בהחלט גוברת וניתן לנצל אותה על מנת להשיג מחיר רכישה אטרקטיבי.
במצב השוק הנוכחי, כשההיצע עולה על הביקוש, אפשר בהחלט להתמקח על המחיר | צילום: נעם וינד
נעם וינד, עורך ערוץ הרכב, מוסיף
למרות שכביכול בכתבה נוצר רושם שמיקוח מהיר מוריד את מחירה של המאזדה 3 המשומשת מ-83 אלף שקלים למחיר אטרקטיבי של 76 אלף יש לציין שגם סכום זה הוא גבוה ומופרז לרכב המדובר ואין שום סיבה לשלם אותו.
על פי המחירון של לוי יצחק, מחיר המחירון של מאזדה 3 אקטיב משנת המודל 2010 הוא 85 אלף שקלים אך יש להדגיש שמחיר זה מתייחס לרכב מיד ראשונה פרטית ולא לרכב הרשום על שם חברת ליסינג, ולכן לאחר שקלול מחיר הכולל הפחתה של 14 אחוזים במקרה של ליסינג תפעולי מחיר המחירון של המאזדה המשפחתית כבר צונח ל-73 אלף שקלים וזהו למעשה מחיר המחירון הרלוונטי לרכבים שהציעו המגרשים השונים וסביבו יש להתחיל את המשא ומתן על המחיר הסופי.
במקרים רבים סוכני מכירות במגרשים מנסים לספר לכם סיפורים ולטעון שלמעשה המכונית שאתם מתעניינים בה הייתה בבעלות פרטית אך נקנתה בליסינג מימוני ולכן רשומה על שם חברת החכר. בכל מקרה, בהעדר מסמכים המוכיחים זאת באופן מוחלט, אל תאמינו למעשיות הללו וללא קשר גם במקרה זה קיימת הפחתה של 10 אחוזים ממחיר המחירון המלא.
אז כמה בדיוק שווה מאזדה 3 מודל 2010 מליסינג?יתרה מזאת, כפי שסיבוב קצר בקניון הרכב הגדול בישראל מאפשר לכל בר דעת להבין ההיצע, גם בדגמים מבוקשים, גדול בהרבה מהביקוש וחברות הליסינג שחייבות למכור את צי המכוניות הישן כדי לממן רכישת מכוניות חדשות נאלצות לגלות גמישות מעבר למחיר המחירון הרשמי.
אתם בהחלט יכולים לנצל זאת ולא מן הנמנע שבמידה שתבואו מוכנים לאחר שעשיתם שעורי בית וכשברשותכם מחירי המחירון המשוקללים של הרכבים שמעניינים אתכם תוכלו לקבל הנחה נוספת ולרכוש את מכונית חלומתכם (או לפחות זו שהתקציב שלכם מאפשר לכם לרכוש) במחיר אטרקטיבי באמת.
עד כמה אטרקטיבי? ובכן, זה תלוי בפרמטרים שונים, אך יש להניח שבמקרה של המאזדה שהוזכרה להעיל מחיר נמוך מ-70 אלף שקלים הוא כלל לא מופרך.
>> שלא יעבדו עליכם – איך לקנות מכונית משומשת מליסינג ולהישאר בחיים
ליסינג מימוני, רכב מנכ"ל - אם אין למוכר שום הוכחה ברורה ככל הנראה מדובר ברכב מליסינג תפעולי | צילום:
נעם וינד