תארו לכם שאתם נהגי מרוץ ואתם מובילים את המקצה. הקהל מריע ביציעים אך לפתע, כמה הקפות לסיום, עשן ולאחר מכן גם אש של ממש מתחילים לעלות מאחד המכשירים בתא הנהג. האם תפרשו או שתנסו, כל עוד ניתן לראות את הדרך, להמשיך?
אם אתם שפויים סביר להניח שתבחרו באופציה הראשונה, אבל מסתבר שאם היו קוראים לכם קן בלוק לא הייתם חושבים על שום אופציה לבד מהשנייה.
לפני מספר ימים כוכב הרשת המוטורי הגדול מכולם השתתף במרוץ ראלי קרוס שהתקיים בלאס וגאס במקביל לתערוכת SEMA.
על רקע התערוכה, הנחשבת למֶכה של משפרי המכוניות מסביב לגלובוס ומושכת אליה מדי שנה את כל מי שנחשב בתעשייה הזו, בלוק עם הפורד פיאסטה המאוד משופרת שלו זינק מצוין והצליח לתפוס את המקום הראשון כשאחריו דולקת חבורה של נהגים שלרגע לא התכוונו להעניק לכוכב סרטוני ג'ימקאנה אפילו שבריר שנייה של חסד.
המרוץ, הכולל פניות הדוקות, קטעי אספלט, עפר וגם קפיצות באוויר, היה בשיאו כשלפתע בהקפה השנייה עשן התחיל לעלות מכיוונם של כמה מכשירים בקוקפיט של מכוניתו של מוביל המרוץ.
בלוק מצידו דאג להחליק את הפיאסטה מפניה לפניה בצורה וירטואוזית, לא בזבז רגע מיותר כדי להבין מהיכן מגיע העשן הזה והמשיך בפול גז. אך מה שנראה בהתחלה כמו עננות קלה הפך ככל שהמרוץ התקדם לעשן סמיך יותר ויותר ובהקפה הרביעית הצילומים מהמצלמה שהותקנה בקוקפיט הראו שכבר ממש קשה לראות את הדרך.
מכירים את האמרה "אין עשן בלי אש"? ובכן, בהקפה החמישית של המרוץ היא זכתה להמחשה ויזואלית במיוחד כשלהבות החלו לעלות מאחד ממחשבי ניהול המנוע שהיה ממוקם בסמוך לידית ההילוכים, אבל בלוק העיף מבט בלהבה, איבד את המקום הראשון, ו- אתם צודקים - המשיך בשלו כאילו כלום.
אבל לעתים אין עשן בלי אשיתכן שבלוק היה מצליח להמשיך עוד ועוד אלא שבשלב מסוים האש הלכה והתעצמה וההחלקות מצד לצד גרמו ללפיד הבוער, סליחה - למחשב הניהול, להתנתק ממקומו ולהחליק קלות לעברו גופו של בלוק.
בלוק בתחילה לא הרגיש דבר אך לאחר זמן מה החל להרגיש להט בגוף ולא מאדרנלין – כן, זו הרגל שעולה כעת בלהבות.
בלוק אמנם נחשב לנהג קול במיוחד, אבל זה כנראה לא הופך אותו לחסין אש ובשלב זה בלוק הבין שאין ברירה והחליט לפרוש.