ריס מילן הוא המנצח הגדול של מרוץ פייקס פיק ה-90 במספר, שהסתיים לפני קצת יותר מיממה. מילן הצליח לטפס בסערה עם היונדאי ג'נסיס קופה המשודרגת שלו וקבע שיא חדש לאחר שסיים את המסלול באורך של כמעט 20 קילומטרים במעלה אחת הפסגות של הרי הרוקי ב-9:46.1 דקות ובמהירות ממוצעת של 118 קמ"ש.
למי שהמהירות בה רבים מכם בוודאי משייטים בכל נסיעה בין עירונית לא נשמעת גבוהה במיוחד, נזכיר שמדובר במסלול צר ומפותל הכולל לא פחות מ-156 פניות כשמסביב בעיקר תהומות עמוקים.
היונדאי שמילן ניצח עימה הוכנה בסדנת המרוצים שלו ובין היתר שופר המנוע והספקו הועלה ללא פחות מ-700 כ"ס, אך עיקר העבודה הושקעה דווקא בשיפור יכולת האחיזה, יצירת כוח הצמדה אווירודינמי ראוי ושדרוג משמעותי למערכת הבלימה.
מילן, שבמרוץ של 2011 הגיע למקום השני, התרגש מהזכיה במרוץ היוקרתי וציין שמעבר למקום הראשון בפודיום הוא במיוחד שמח להגשים את החלום שלו לשבור את מחסום ה-10 דקות.
למקום השני הגיע רומיין דומה במכונית פורשה 911 GT3. דומה, נהג מרוצים מנוסה שאף ניצח במרוץ 24 השעות של לה מאן, רשם בהופעת הבכורה שלו במסלול הפיייקס פיק הישג מדהים כשמדידת הזמנים הצביעה על הפרש מזערי של פחות מעשירית שניה בינו לבין מילן המנצח.
הזמן השלישי בטיבו נרשם על ידי קלארין דאן, שרכב על אופנוע דוקאטי, הצליח אף הוא לרדת מעשר דקות ועצר את השעונים אחרי 9:52.81 דקות.
כמו יש לציין שני נהגים יפנים, הירושי מסוקה ופומיו נוטהרה שהגיעו למקומות 6 ו-8 בדירוג הכללי ונהגו במכוניות חשמליות מתוצרת טויוטה ומיצובישי.
נהג שקפץ לבקר את העצים בצד המסלול
אחרי שבעבר המרוץ שילב בין קטעי אספלט לכ-30 אחוזים של דרכי כורכר, השנה, לראשונה, כל נתיב המרוץ נסלל ולמעשה אפשר למתמודדים להציג זמנים טובים מבעבר.
התרסקות כזאת לא רואים בכל יום
עם זאת, עדיין מדובר, כמובן, באחד המרוצים המאתגרים והמסוכנים בעולם כמו שלמד על בשרו הנהג הטירון ג'רמי פולי אשר בוודאי לא ישכח לעולם את ההשתתפות הראשונה (ואולי גם האחרונה) שלו במרוץ, לאחר שמתישהו לקראת סיום המעלה לקח את אחת מ-156 הפניות מעט מהר ורחב מדי.
כתוצאה מהטעות זו המיצובישי לנסר אבולושן שלו החליקה לשוליים נטולי גדר הפרדה ומשם המשיכה היישר לעבר אחת התהומות בסדרה של גלגולים מהירים במהלכן התפרקה והשילה מעליה את רוב חלקי המרכב.
ההתרסקות של פולי מזווית נוספת
בתחילה נראה שאף אחד לא יכול לשרוד תאונה שכזאת בחיים אך פולי והנווט שלו חולצו מהרכב והוטסו במסוק לבית חולים ממקומי ובאופן מפתיע שוחררו לביתם כעבור שעות ספורות כשלבד מהתיעוד המצמרר של ההתרסקות העדות היחידה להתרסקות הקשה היא רגל שבורה של פולי. ההתרסקות המדהימה הזו מספקת עוד הוכחה לחשיבות העצומה של אמצעי הבטיחות השונים שכל מכונית מרוצים מקצועית חייבת להיות מצוידת בהם ומעל לכל מדגישה את חשיבותו של כלוב התהפכות שבזכותו פולי והנווט שלו שרדו.