צילום: טל זוהר רז היימן והלל סגל העמיסו השבוע את מכונית המרוץ שלהם על מכולה עליה נרשם – ארגנטינה. בעוד מספר שבועות גם הם יצאו בטיסה ליעד לקראת הזינוק, בליל הסילבסטר, לראלי דקאר 2012 – ככל הנראה המרוץ הקשה והתובעני בעולם.
להיימן וסגל זו אינה טבילת האש הראשונה בדקאר וברקורד שלהם גם השתתפות במרוצים בינלאומיים נוספים ביחד ולחוד כמו- 'באחה 1000 מקסיקו', 'פריז-איסטנבול', 'ראלי הפרעונים', 'ראלי טוניס' ,'ראלי איחוד האמירויות', 'ראלי מרוקו' וגם 2 ניצחונות רצופים (2009 ו-2010) כצוות משותף ב'ראלי דרך המשי' שנחשב, אחרי הדקאר, כאחד המרוצים הקשים בעולם
בכל מקרה, נראה שכולם מסכימים שאין מרוץ מפרך כמו הדקאר הנמשך כשבועיים בתנאי שטח קשים ובקצב מטורף הכולל מאות רבות של קילומטרים מדי יום ובסך הכל כ-9000 קילומטרים בשטחן של ארגנטינה, צ'ילה ופרו.
למרות שמו בשנים האחרונות המרוץ לא מסתיים בדקאר שבסנגל ולמעשה, בעקבות איומים מצד ארגון אל קעידה שהביאו לביטול המרוץ ב-2008 שעות ספורות לפני הזינוק, הועתק המרוץ המפורסם בעולם מיבשת אפריקה ליבשת דרום אמריקה.
לראשונה תמיכה מהמדינה
רז הימן ציין השבוע בהתרגשות "הענקת המענק מטעם מדינת ישראל הינו הישג ענק לספורט המוטורי בארץ. אנו יוצאים לראלי באזור שעדיין לא התחרינו בו ומקווים להביא הישגים וכבוד לענף ולמדינה".
הצוות הישראלי יתחרה בקטגורית T1.2 (רכבי אב טיפוס) ברכב שהוכן על ידם במשך תקופה ארוכה וכולל, לבד מהרבה חלקים בבניה עצמאית, גם חלקים של מיצובישי פאג'רו, מנוע דיזל של ב.מ.וו ועוד.
בראלי יתחרו השנה מספר שיא של משתתפים – 170 רכבים, 75משאיות ו- 230 אופנועים