לפני מספר ימים הדרמנו עד אילת כדי לחזות במו עינינו בהכנות האחרונות לקראת ההזנקה של מרוץ הפורמולה הראשון בישראל בחמישי הקרוב.
הגענו למסלול הממוקם בנמל אילת לעוד יום של הכנות קדחתניות, שעות ספורות לאחר שביקר במסלול נציג ה-FIA (התאחדות המרוצים הבינלאומית) וביקש לערוך עוד מספר תיקונים קלים לקראת סוף השבוע המוטורי.
הצוות הטכני עבד במרץ על מה שנתבקש לתקן אך לבד מכך נראה כי כמעט הכל מוכן להזנקה. המסלול סלול, הטריבונות לקהל עומדות במקומן, הגידור ההיקפי קיים, אוהלי רחבת הטיפולים מוכנים ומכוניות המרוץ כבר כאן.
יש לציין שהמסלול הכולל 8 פניות ואורכו כ-1200 מטרים הוא לא בדיוק בסטנדרט של מסלולי פורמולה באירופה אך ללא ספק מרשים לראות מסלול סלול, רחב וראוי על אדמת ציון.
אמנם לא מעט ביקורת נמתחה בחודשים האחרונים על ההתנהלות של יזמי פורמולה ישראל בראשותו של בועז מאירי אך מבט על המסלול והטריבונות בהחלט מעורר התרגשות בקרב כל מי שחולם שהספורט המוטורי הישראלי יצא סוף סוף מהמחשכים.
ביום חמישי הקרוב (15.12.11) בצהרים זה יקרה: שרת הספורט לימור לבנת תיתן את ברכתה, הרמזור בישורת יתחלף לירוק ומרוץ הפורמולה הראשון בתולדות ישראל יצא לדרך.
ההגעה למתחם המרוץ תתבצע החל משעה 10:00 בהסעות מאורגנות מחניית הקניון באילת. באירוע עצמו שיתחיל ב13:00 יתקיימו, במכוניות פורמולה רנו, מקצי מוקדמות, מרוץ נשים, מרוץ מנכ"לים ומרוץ סלבס בהשתתפות אלי אילדיס, דני קושמרו, מיקי גבע, און יעקבסון, אורי גוטליב וחן יאני היפהפיה וכמובן מקצי גמר של נבחרת פורמולה ישראל.
מכוניות פורמולה רנו מוכנות ליום הגדול | צילום: נעם וינדבין לבין הקהל יוכל ליהנות מהפנינג מוטורי שיכלול מקצים של אופנועי סופרמוטו ושל מכוניות קארטינג מקצועיות וכן מגוון תצוגות דריפטינג מעלות עשן של אדם פרנק, אפרת הופמן וצוות MyWay דריפטינג.
המרוץ ביום שישי (16.12.11) יחל כבר בשעה 10 בבוקר, יכלול את אותו סדר אירועים ויסתיים לפני כניסת השבת.
חורכים את המסלול באילת | צילום: נעם וינדלמה כל חובבי הספורט המוטורי צריכים להגיע לאילת
בועז מאירי | צילום: נעם וינדכאמור, מאז שפרויקט פורמולה ישראל יצא לדרך בקיץ נמתחה בקרב חובבי המרוצים, כמו גם כאן בערוץ הרכב של mako, לא מעט ביקורת על הפרויקט הגרנדיוזי, אם על ימי המיונים המבורדקים לבחירת הנבחרת, אם בחוסר שקיפות, אם בהתנהלות תמוהה ואם במחירי הכרטיסים הגבוהים, אבל הרשו לי בנימה אישית להציע לכולם להשאיר לסוף שבוע אחד את הביקורת, היריבויות בין הארגונים המוטוריים השונים והציניות בצד ולהגיע לאילת לקחת חלק בפרק משמעותי ביותר בדרך להפיכתו של הספורט המוטורי בישראל לענף ספורט ולעיסוק מכובד ומרכזי.
ים כחול ומסלול מרוצים - מהאוויר אפשר לחשוב שמדובר במדינה נורמלית | צילום: רונן טופלברגנכון, אנשי פורמולה ישראל לא מייסדים את הספורט המוטורי בישראל וחשוב לציין שכל העת מתנהלים בארץ מרוצי שטח (סליחה... מסעות שטח) מרשימים למדי אבל לראשונה מאז ימי מרוצי אשקלון בשנות השמונים בסוף השבוע יתקיים כאן אירוע מוטורי גדול ורשמי עם פרסום וקהל שלמעשה יחנוך את חוק הספורט המוטורי שסוף סוף מסדיר את קיום המרוצים בישראל.
מרוץ פורמולה ישראל יהיה למעשה הראשון שיצטרך להוכיח לרשויות, לגופים כלכליים, לספונסרים ובראש ובראשונה לנו, חובבי המרוצים וחולי ההגה, שקיימת בארץ הצדקה לספורט מוטורי כמו בכל מדינה נורמלית בעולם.
יש להבין שאם האירוע בסוף השבוע ימשוך קהל רב ויהיה בסך הכל מוצלח הוא יתן דחיפה גדולה לכל הספורט המוטורי על שלל ענפיו וארגוניו בישראל ויהווה נקודת זינוק ליזמים, לרשויות ולספונסרים להפנות משאבים רבים לתחום.
מצד שני, אם האירוע המוטורי בסוף השבוע באילת יתנהל מול יציעים חצי ריקים ולא יצור הייפ זו תהיה הוכחה ניצחת לכל הספקנים ולאלה שרוצים לשים לספורט המוטורי מקלות בגלגלים שאין באמת הצדקה של ממש לקיום מרוצי מכוניות בישראל.
>> אלה תולדות: הספורט המוטורי בישראל מהמרוץ שהתבטל ב-1970 ועד פורמולה ישראל
המסלול מוכן | צילום: רונן טופלברג
מחכים לאות הזינוק | צילום: נעם וינד