עם תחילת 2012 המצב בשוק הרכב הישראלי אינו מזהיר. כפי שכבר דיווחנו לכם בעבר היבואנים תקועים עם מלאי של עשרות אלפי כלי רכב חדשים המפוצצים את הנמלים והחשש ממיתון קרוב, היחלשות מעמד הביניים וההמתנה של הציבור לשינוי במחירי הרכב בישראל בעקבות המסקנות של ועדת זליכה שאמורות להתפרסם בקרוב הכניסו את השוק לתרדמת חורף קשה שמחייבת את היבואנים להפעיל הרבה יצירתיות כדי למשוך את הלקוחות המהססים לפתחם.
פעם, ממש לא מזמן, מספיק היה להכריז על יום מכירות, מבצע לזמן מוגבל, חיסול מלאי סוף השנה או כל דבר אחר כדי למשוך את הלקוחות שרכשו מכוניות כאילו מדובר בלחמניות חמות, אבל היום, כשכל סוכנות ויבואן יוצאים כל שני וחמישי מבצעי מכירות "חד פעמיים", קצת קשה, כשיש גירויים מכל עבר, למשוך את הלקוחות.
כל פרסומאי ממולח יספר לכם כי אחת הדרכים לזכות בקצת תשומת לב היא לקחת טרמפ על נושא שבכותרות.
"הוט", למשל, עשתה את זה בדרך משעשעת בעזרת שלישיית "מה קשור" בפרסומת לטריפל של הוט והטאבלט של סוכן המוסד באיראן.
הפגנת "צדק חברתי" כדי לקדם קמפיין למכירת מכונית
אבל לא תמיד יש קונספט מנצח ולעתים הרצון לעשות משהו מגניב, משהו שידברו עליו, מעוור את עיני הפרסומאים באשר לגבולות הטעם הטוב. כך למשל היה לאחרונה עם הקמפיין לאופל לאסטרה טורבו שמחירה הוזל ועומד כעת על 124 אלף שקלים, בדומה למחיר של משפחתית ממוצעת.
עם הסלוגן של הקמפיין "כוח לעם" שמנסה לרכב על גל המחאה החברתית ששטף את הארץ בקיץ ובא למחות על יוקר המחיה (כולל המחירים המנופחים של המכוניות החדשות) עוד אפשר לחיות, אבל הניסיון של היבואנית ליצור פרובוקציות לפני חשיפת הקמפיין כדי לזכות בכותרות ולארגן באופן ציני הפגנות יזומות בצמתים מרכזיים אליהם נשלחו שחקנים שנשאו שלטים וזעקו "כוח לעם - העם רוצה שינוי, אלטרנטיבה חדשה" בשביל לקדם מכירות של רכב כבר גורם לבחילה קלה.
נראה שלשיא של אטימות הגיעו השבוע יבואני סובארו שהחליטו שהגיע הזמן לחסל את מלאי המכוניות החדשות שלהם בנמלים בעזרת מבצע המעניק מחיר מחירון מלא על המכונית הישנה למי שירכוש סובארו חדשה.
תג מחיר? הכירו את תג המחירון של סובארו
במקום ניסוח יבש במחוזות "קנה סובארו חדשה וקבל על המכונית שלך מחירון", עלתה למישהו ההברקה "הגאונית" לקרוא למבצע "תג מחירון" ולארוז הכל בחבילה גראפית הכוללת צילום של גראפיטי המרוסס על קיר, ממש כמו בפעולות "תג מחיר".
אפשר כמובן להתייחס לזה בבדיחות הדעת כסוג של הברקה בהפוך על הפוך אבל אפשר להבין שכשעושים בדיחה מפעולת נקם בזויה רק כדי לעשות קופה ולשכנע אותנו לקנות משהו זה מעורר בלא מעט אנשים בעיקר רצון להקיא.
לאחר לחץ ציבורי ובעקבות שלל "מחמאות" לקמפיין בדף הפייסבוק הרשמי של סובארו, החליטה החברה אתמול אחר הצהריים להסיר את הקמפיין. "לא היתה כל כוונה לפגוע ברגשות הציבור. החלטנו לשנות את המודעה למען הסר ספק, ואנחנו מתנצלים אם מישהו נפגע", מסר בתגובה דובר החברה.