לפני שבע שנים קבוצה של עיתונאי רכב מכל רחבי העולם החליטה לייסד תחרות חדשה בעולם הרכב: "מכונית השנה העולמית" .
מכונית השנה העולמית הצטרפה למספר תחרויות המדרגות את כלי הרכב החדשים שנחשפים מדי שנה, כשהמפורסמת בהן היא תחרות "מכונית השנה באירופה" שמתקיימת כבר 47 שנים, מאז 1964.
המוסד החדש שמאחד עיתונאי רכב מאסיה, אירופה וצפון אמריקה נולד על רקע טענות הנשמעות בשנים האחרונות בעולם הרכב בקשר לבחירות תמוהות, אולי אפילו מתוך אינטרסים נסתרים, בתחרות מכונית השנה באירופה, שאם או בלי קשר ללא ספק איבדה מכוחה להשפיע על מגמות בשוק הרכב.
עם זאת, למרות הביקורת החריפה של מייסדי "מכונית השנה העולמית" על התחרות האירופאית, בסוף השבוע האחרון הציגו 59 שופטי התחרות העולמית תמימות דעים עם 62 שופטי התחרות האירופאית ובפעם השנייה ברציפות בחרו באותו דגם מכונית כזוכה בתואר מכונית השנה.
ב-2010 הבחירה הכפולה בפולו של פולקסווגן, מכונית מוצלחת שלעצמה אך לא פורצת דרך בשום צורה, הייתה תמוהה והפתיעה רבים.
השנה, לעומת זאת, הבחירה בניסאן ליף החשמלית כזוכה בתואר הכפול בתחרות האירופאית וכן בתחרות העולמית שתוצאותיה נתגלו בסוף השבוע הייתה ללא ספק צפויה.
אמנם היו שסברו שדיווחים על כמה מחלות ילדות כמו גם טענות על טווח נסיעה נמוך באופן משמעותי מזה שהוצהר עליו וסיפורים על מקרי התקעות בצד הדרך ללא טעינה שהתפרסמו בחודשים האחרונים ימנעו מהליף, החשמלית הראשונה בגודל מלא, מלזכות בתואר, אך שופטי התחרות ציינו שהליף היא ניסיון אמיץ ראשון ליצר ביצור המוני מכונית בגודל מלא שמסוגלת להעניק ביצועים ושימושיות דומים לאלה של מכונית עם מנוע בעירה פנימית, כל זאת בשילוב תג מחיר הגיוני.
לשלב הגמר הגיעו, וזכו בתארי הסגנות, שתי מכוניות היוקרה הגרמניות ב.מ.וו 5 ואודי A8.
במקביל לתואר בו זכתה הליף, שניתן למכונית הבולטת שהושקה בשנה החולפת בעולם, ניתנים במסגרת תחרות "מכונית השנה העולמית" גם תארי משנה: המכונית הירוקה של השנה, מכונית הביצועים של השנה והמכונית המעוצבת של השנה.
בתואר המכונית הירוקה של השנה זכתה המתחרה הגדולה של הניסאן ליף - השברולט וולט.
הוולט האמריקאית, כמו הליף, משתמשת במנוע חשמלי אך בניגוד לליף משלבת גם מנוע בנזין קטן נפח המשמש כמאריך טווח וכגנרטור המטעין את המצברים כשעוצמתם נחלשת.
רבים סברו שבתחרות מכונית השנה העולמית שנהגתה על ידי לא עיתונאים אמריקאים הוולט תקטוף את התואר, אך ככל הנראה ההד התקשורתי השלילי שליווה את השקתה לאחר שהתברר שבניגוד להצהרות מג'נרל מוטורס ובניגוד לתוכניות שהוגשו לממשל האמריקאי כדי לזכות בתמיכה נדיבה בפרויקט הפיתוח, מנוע הבנזין משמש לא רק כגנרטור אלא גם להנעת הגלגלים במקרים מסוימים, מנעו ממנה את התואר.
על תואר מכונית הביצועים של השנה התמודדו אודי RS5 קופה, למבורגיני גייארדו סופרלגרה, מרצדס S63 AMG, מרצדס SLS AMG, פורשה 911 טורבו, פורשה 911 GT2RS, קדילאק CTS-V קופה, אסטון מרטין ראפיד, רנו מגאן RSופרארי 458. ללא ספק די קל להתבלבל מהמגוון אך השופטים היו תמימי דעים ובחרו בפרארי 458 איטליה המדהימה.
על תואר המכונית המעוצבת של השנה התמודדו אודי A7, אלפא רומיאו ג'ולייטה, הונדה CR-Z, ניסאן ג'וק, סיטרואן DS3,קיה ספורטאז' ואסטון מרטין ראפיד בקרב שכלל הרבה סגנונות וטווחי מחירים, כשכולן יפות ומעניינות בדרכן שלהן, השופטים בחרו באסטון מרטין ראפיד שהצליחה, בניגוד למכוניות כמו פורשה פנמרה, לשלב בצורה מעוררת התפעלות ומעוררת חשק בין עיצוב של מכונית ספורט למרחב פנימי ומימדים של מכונית סאלון.
פרארי 458 - מכונית הביצועים של השנה>> ניסאן ליף מכונית השנה באירופה
>> לקוחות הליף מתלוננים: נתקענו בצד הדרך ללא טעינה