קצת קשה להאמין כשמסתכלים על המכונית המיושנת והחבוטה שבתמונות שמתחת למעטפת מסתתרת מכונת ביצועים קיצונית המאפשרת לדאטסון מודל 1972 הזאת להגיע למאה קמ"ש בתוך 1.8 שניות - יותר מהר מפורשה, פרארי, למבורגיני ואפילו מהמכונית הסדרתית המהירה בעולם - בוגאטי ויירון.
אבל בניגוד למוטציות מוטוריות שונות ומשונות הנוצרות על ידי מנועים אדירי נפח הלוגמים כמויות של אוקטן משובח בקצב מסחרר המושתלים במרכבים של מכוניות קטנות, הסיפור של הדאטסון הזו הוא שונה לגמרי ולא מסתכם רק ביכולות הזינוק המרשימות שלה.
למעשה מדובר במפגן מרשים העושה שימוש בטכנולוגיה שהיא המילה האחרונה בתחום ההנעה החשמלית.
כן, בדרך למאה קמ"ש והרבה מעבר לכך וגם בנסיעות יומיומיות שגרתיות המכונית החוקית לשימוש על הכבישים הציבוריים לא משתמשת אפילו בליטר בודד של בנזין ועושה שימוש רק באנרגיה חשמלית לא מזהמת.
שילוב בין מנוע חשמלי גדול כפול סלילים בבניה עצמית ולא פחות מ-192 סוללות ליתיום מיוחדות שפותחו לשימושים צבאיים מפיק עוצמה המקבילה ל-500 כ"ס של מנוע בעירה פנימית. הנתון המרשים אפילו יותר הוא המומנט העומד על 106 קג"מ הזמינים במלואם בכל טווח הפעולה של המנוע.
אוכלת מזראטי לארוחת בוקר
המוח מאחורי המכונית המטורפת הזו, ששם החיבה שלה הוא "זומבי", הוא ג'ון ויילנד, מהנדס במקצועו, שלטענתו קיבל את הרעיון וההשראה עוד כשהיה ילד בעת ששיחק עם מכונית צעצוע חשמלית שמצא במגרש גרוטאות סמוך לביתו והתרשם מהחיבור הפשוט והישיר בין המנוע לגלגלים.
עושה צחוק מטסלה רודסטר חשמלית
אמנם בדרך להפוך את החלום למציאות עברו לא מעט שנים וגם נדרשו לא מעט התאמות ובניות מיוחדות כדי לעמוד בהספקים הגבוהים ובצורך לספק עוצמת זרם גדולה אבל כיום ויילנד גאה בתוצאה הסופית שהיא ככל הנראה המכונית החשמלית המהירה ביותר החוקית לשימוש בכבישים ציבוריים תוך שהיא מביסה בקלות את טסלה רודסטר החשמלית המהירה ביותר ביצור סדרתי העולה בארצות הברית כ-120 אלף דולרים לפני מסים.
ההוגה והמוח שמאחורי " זומבי" מספר על המכונית המיוחדת