הטווח המוגבל בין טעינות הקשה על ההפקה הרצון האנושי להותיר חותם בעולם הזה מביא לא מעט אנשים לעשות מאמצים להגיע להישגים שיזכו להכרה רחבה. יש כאלה שמנסים לפצח את סודות האטום, אחרים ממציאים ומפתחים טכנולוגיות שמקלות לנו על החיים, יש המתמקדים בהישגים ספורטיביים וגם יש מי שמאמין שהדרך להשאר בתודעה עוברת דרך יצירה וביטוי אומנותיים.
יש גם את אלה שמחליטים ללכת על הנתיב המהיר ומנסים להותיר את החותם שלהם בתחום נקודתי ביותר שיזכה להכרה בספר השיאים של גינס.
ספר השיאים, המאגד בחובו שיאים מתחומים הרי גורל ועד לזוטות שבזוטות, מהווה כר מרעה ללא מעט שיאים מוטוריים שונים ומשונים.
בין כל אותם פעלולי רכב קיצוניים וכלים מוטוריים סופר מיוחדים מסתבר שמצעדי מכוניות הם תחום משמעותי ותחרותי למדי ובספר השיאים של גינס רשומים עשרות שיאים הקשורים במצעדי כלי רכב מסוגים שונים, החל ממצעד של מכוניות מתוצרת אלפא דרך מצעד של מכוניות היברידיות ועד מצעד מרשים במיוחד של כמעט אלף מכוניות פרארי.
על פי חוקי גינס על מנת לעמוד בתנאים לרישום, שיא המסע צריך לנוע לאורך נתיב של לפחות 2 מייל (3.2 ק"מ) וכלי הרכב המשתתפים בו צריכים לשמור על מרחק שלא עולה על אורך של שתי מכוניות ביניהם.
אמנם במחשבה ראשונה השיא של מכוניות הליף נשמע מעט בנאלי לעומת ההישג המרהיב של מכוניות הפרארי אך כשלוקחים בחשבון את העובדה שלמרות שלל ההצהרות והדיבורים המהפכה החשמליות נמצאת רק בחיתוליה, כשבכל האי הבריטי רשומות רק קצת יותר מאלף יחידות של החשמלית הראשונה בייצור סדרתי וכשהטווח בין טעינות עומד על כ-160 קילומטרים ומקשה מאוד על הגעה ממרחקים ללא עצירות ארוכות בדרך, בהחלט ניתן לציין שניסאן והרוכשים הנלהבים של המכונית הידידותית לסביבה הצליחו לרשום הישג שמוכיח שהליף היא הרבה יותר מסתם מפגן טכנולוגי ללא תוכן.
אגב, למרות שבניסאן מודים שהיקפי המכירות של החשמלית נמוכים מכפי שצפו, הליף מחזיקה כבר בכמה הישגים ולצד היותה המשפחתית החשמלית הראשונה בייצור סדרתי היא גם מחזיקה בשיא גינס בנסיעה מהירה לאחור.
כך נראה מגרש החניה במפגש של מחבקי עצים