בעוד שלא מעט אנשים מתלהבים מלימוזינות ארוכות וחושקים בסיבוב דאווין מזדמן על סיפונן, אחרים טוענים שמדובר בסמל ראוותני וסר טעם של חזירות קפיטליסטית.
אנחנו לא נמצאים כאן כדי להכריע ולבחור צד אבל אין ספק שאנחנו מצליחים מצד אחד להתחבר לרושם שלימוזינות גדולות מעניקות קמצוץ של ניחוח אבק כוכבים ומצד שני גם לתחושת יוקרה מזויפת במחוזות "מלך ליום אחד".
בכל מקרה, על דבר אחד נראה שכולם מסכימים - עם מרכבים של מכוניות פאר מבית לינקולן או מרצדס או רכבי שטח דוגמת האמר וקאדילק אסקלייד שהוארכו הרבה מעבר להגיון הנתפס ומנועים עתירי נפח וצילינדרים, כל הלימוזינות המודרניות משדרות מסר מאוד לא ידידותי לסביבה שדי לא מסתדר עם הרצון של מלונות יוקרתיים או חברות ענק שמשתמשות בלימוזינות להקפיד על תדמית אקולוגית שטובה לעסקים.
במלון הסוויטות "אמבסי" שבנשוויל, טנסי, הגו לפני מספר חודשים רעיון מקורי שמצד אחד יעניק לאורחים נסיעות מפנקות ומצד שני יהיה ידידותי לסביבה – לימוזינה חשמלית.
ראוותנית אבל לא מזהמתלצורך המשימה גויסה ניסאן ליף חשמלית שנחתכה במרכזה והוארכה ביותר ממטר וחצי.
לאחר שהמרכב הוארך תא הנוסעים של הסופר-ליף עבר התאמה אישית מיוחדת שכללה התקנת ספסל מפנק נוסף בקצה האחורי של המכונית, בר משקעות וגימור פנים יוקרתי עם הרבה עור, עץ ומראות.
מכיוון שנתון המשקל הכולל חשוב מאוד במכונית שמאגרי האנרגיה והטווח שלה מוגבלים, החברה שבנתה את הלימוזינה החשמלית הראשונה בעולם הקפידה לא להשתולל יותר מדי והלימו-ליף מציגה נתון משקל כולל הגבוה ברק 180 קילוגרם לעומת משקלה של הליף רגילה.
ההשקה של הלימוזינה האקולוגית בתחילת הקיץ לוותה במסע יחצני נרחב ברשת שכלל גם סרטון שהועלה לערוץ היוטיוב הרשמי של ניסאן.
אבל מסתבר שבמציאות השאיפה להיות אקולוגי וירוק לא כל כך מסתדרת עם הדרישה של הלקוחות למרחב פנימי גדול, פינוק מכל עבר ועם צרכים תפעוליים כמו טווח נסיעה בלתי מוגבל.
וכך, פחות מחצי שנה לאחר שעלתה על הכביש ועם בסך הכל 2700 קילומטרים במונה, הלימוזינה החשמלית הראשונה בעולם מחפשת כעת בעלים חדשים ומוצעת למכירה ב-eBay במחיר התחלתי של 50 אלף דולר ומחיר "קנה עכשיו" של 57 אלף דולרים.
>> מחיפושית ועד פרארי – הלימוזינות ההזויות ביותר
טווח הנסיעה בין טעינות הגביל את השימושיות