כמעט 5 שנים לאחר שבטר פלייס נוסדה, אחרי אין סוף הצהרות גרנדיוזיות של שי אגסי והשקה רב שלבית שלא החסירה כל התקדמות, ולו הקטנה ביותר, במיזם המהפכני - מחשיפת החזון, דרך מרכז המבקרים, עמדות הטעינה, תחנות החלפת המצברים, המחירים, המכונית, המסירות של הרכבים הראשונים לעובדי החברה ועוד ועוד, רגע האמת הגיע וסוף סוף החל מהיום בטר פלייס מציעה לכו-לם לרכוש מכונית חשמלית ולהצטרף לבפרויקט הגרנדיוזי שלטענת אגסי ישנה בתוך שנים ספורות את פני התחבורה בישראל.
באיחור של יותר מחצי שנה מהמועד המתוכנן בטר פלייס פותחת היום לקהל הרחב את נקודות המכירה השונות ברחבי הארץ ויוצאת במסע פרסום נרחב בכל אמצעי המדיה השונים תחת הסלוגן "היא לא מתאימה לכל אחד". כמו כן, במקביל בטר פלייס מפתיעה וחושפת שינוי משמעותי בשיטת תמחור המינוי החודשי.
מהיום למעשה כל מי שיחפוץ בכך (וברשותו חניה פרטית בטאבו בה ניתן למקם עמדת טעינה) יוכל להצטרף לחיל החלוץ של החזון החשמלי של שי אגסי ולהצטייד ברנו פלואנס חשמלית בתמורה למחיר משפחומטי ממוצע של 123 אלף שקלים, אליו מתווסף תשלום חודשי לבטר פלייס.
עלות תפעול דומה לעלות של משפחתית רגילה
כפי שהסברנו כאן בעבר מעבר לתשלום בעבור רכישת המכונית הלקוחות של בטר פלייס ישלמו לחברה תשלום חודשי לפי כמות קילומטרים בדומה למודל זמן האוויר המוכר מחברות הסלולר.
במאי 2011, במקביל לחשיפת המחיר של מכונית הרנו פלואנס החשמלית, בטר פלייס הציגה מספר חבילות קילומטרים שניתן יהיה לרכוש בהתאם לקילומטרז' השנתי הממוצע שכל לקוח עושה כשהמדרגה הראשונה הייתה של 20 אלף קילומטרים בשנה בעלות של 1,090 שקלים בחודש (13,080 שקלים בשנה).
למרות כל מיני חישובים מסובכים שאנשי בטר פלייס הציגו בהם נטען כי עלות השימוש במכונית החשמלית נמוכה משמעותית מעלות השימוש במכונית מונעות בנזין, מחירי דמי המינוי החודשיים של בטר פלייס עוררו אכזבה היות שחישוב פשוט למדי גילה שלמעשה, כל עוד מחירו של ליטר בנזין לא עולה על 7.5 שקלים, מחירי החבילות של בטר פלייס מציגים עלות דומה מאוד לעלות שימוש במכונית משפחתית ממוצעת מונעת בנזין.
בנוסף, אנשים רבים הביעו תרעומת על כך שבדומה למסלולים בשוק הסלולר, בהם לקוחות רבים נאלצים לשלם על חבילת שירותים וזמן אוויר שהם לא עושים בהם שימוש, גם בשיטת חבילות הקילומטרים של בטר פלייס המחיר קבוע גם במידה ולא מנצלים את כל חבילת הקילומטרים.
בקרוב כל 38 תחנות החלפות הסוללות יהפכו לפעילות | צילום: נעם וינדשינוי שיטת התשלום החודשי
על רקע המהפכה בשוק הסלולר ומאיסת הציבור בשיטת חבילות זמן האוויר בבטר פלייס החליטו, במקביל לתחילת השיווק הרשמית לציבור הרחב, לשנות את שיטת התמחור חודשי ובמקום תשלום קבוע מראש על חבילת קילומטרים להנהיג שיטת תשלום במחוזות "pay as you go" - משמע כל לקוח ישלם רק בעבור הקילומטרים אותם נסע בפועל לפי עלות של 65 אגורות לכל קילומטר. בנוסף יציעו בבטר פלייס לרכוש מראש חבילת קילומטרים במחיר מוזל של 55 אגורות לקילומטר.
לקוחות בשיטת pay as you go יחויבו בתשלום מינימלי של 650 שקלים שיקנו להם בנק של אלף קילומטרים בכל חודש או 12 אלף קילומטרים בשנה, אך בבטר פלייס מדגישים שגם במידה והלקוחות לא ינצלו את כל מלאי הקילומטרים הוא ישאר לזכותם וניתן יהיה לצבור קילומטרים ולעשות בהם שימוש בכל מועד שהוא במהלך 3 שנות החוזה.
לקוחות שיחליטו לרכוש חבילת קילומטרים במחיר מוזל יחויבו ברכישה של לפחות 40 אלף קילומטרים אותם יוכלו לנצל לאורך כל תקופת החוזה.
שינוי בשיטת התמחור: משלמים רק על מה שנוסעים בפועל | צילום: נעם וינד4,000 חשמליות בשנה הראשונה
בבטר פלייס מדגישים, כי בניגוד לתנודות במחירי הדלק, החברה מתחייבת כי המחירים ביום חתימת החוזה עם כל לקוח ישארו קבועים לתקופה של לפחות 3 שנים.
בנוסף בחברה מציינים כי רף הקילומטרים המינימלי החדש העומד על 12 אלף קילומטרים בשנה יאפשר ללקוחות פוטנציאלים נוספים שלא נוהגים לנסוע הרבה בכל שנה להצטרף לעתיד החשמלי ובמחיר משתלם במיוחד.
עם זאת, בניגוד להצהרות של מייסד החברה בעבר שהבטיח שעד 2020 לא ימכרו יותר בארץ מכוניות מונעות בנזין, גורמים בחברה שדיברנו איתם היו, בשלב זה, זהירים יותר בהצהרותיהם וציינו כי הצפי הוא שבתוך כשנה יעלו על כבישי הארץ כ-4,000 מכוניות רנו פלואנס חשמליות.
בבטר פלייס מציינים שעד לחגים יושלם השלב הראשון של בניית מערכת החלפת הסוללות וכל 38 תחנות ההחלפה יהפכו לפעילות ויאפשרו למעשה נסיעה רצופה ממטולה ועד אילת או לכל יעד אחר ברחבי ישראל.
>> על כבישי ישראל – רנו פלאנס Z.E החשמלית של בטר פלייס במבחן
בבטר פלייס מדברים על 4,000 מכוניות חשמליות בשנת הפעילות הראשונה | צילום: רונן טופלברג