4 שנים בדיוק לאחר שמיזם המכונית החשמלית של שי אגסי יצא לדרך, ציינה אתמול חברת בטר פלייס נקודת ציון חשובה עבורה עם מסירת מאה מכוניות חשמליות ראשונות. אמנם בשלב זה לא מדובר באזרחים מהשורה שהחליפו את המשפחתית 1600 המזהמת שלהם בבשורה החשמלית של אגסי, אלא בעובדי החברה שהחזירו סוף סוף את המפתחות של רכב הליסינג ועברו לנהוג במכונית המצוידת בטכנולוגיה שבמשך זמן כה רב הם שקדו על פיתוחה.בבטר פלייס מציינים שהחברה כבר ערוכה למסור מכוניות לקהל הרחב ולחברות הליסינג אך החליטה שעד שלא יסתיים תהליך הבניה של כל תחנות החלפת הסוללות המתוכננות בשלב ראשון וימצא פתרון נושא התקינה של עמודי הטעינה, לא ימסרו מכוניות ללקוחות פרטיים.
100 מכוניות ראשונות נמסרו לעובדי החברהלמרות העיכוב בלוח הזמנים בבטר פלייס מבטיחים שהחל מהמחצית השנייה של 2012 זה יקרה והחברה נערכת להעברת מכוניות לכ-50 ציי רכב שחתמו איתה על הסכמים בשלב זה. אמנם כבר במשך מספר חודשים נעות על כבישי הארץ כמה מכוניות חשמליות של החברה לצורכי ניסוי אבל עם עליית המסה הראשונה של כלי הרכב על הכבישים אגסי בהחלט נראה נרגש מהבייבי שלו: "חלום מתממש, מציאות נפלאה, הייתה דרך ארוכה עד עכשיו", ציין אגסי, "וכעת מתחילים ללכת, מפה הנסיעה קדימה מתחילה". המבחן האמיתי של המיזם יהיה כמובן לאחר מסירת מכוניות לקהל הרחב שיצטרך להתרגל למכונית החדשנית, כמו גם לטווח המוגבל שלה.
"זוהי הוכחה שזה כאן וזה קורה - זהו הגל הראשון של המכוניות החשמליות שעולה על הכביש" התלהב משה קפלינסקי, מנכ"ל בטר פלייס ישראל "עובדי בטר פלייס מובילים את השינוי, וזהו הגל הראשון המבשר על אלפי המכוניות החשמליות שיעלו על כבישי הארץ במרוצת השנה".