אין נהג שלא מכיר את הסיטואציה הזו, שחוזרת על עצמה מדי שנה במכוני הרישוי לרכב: אחרי שהצלחתם לבלום את המכונית, הדלקתם אורות בעוצמה מתאימה והוכחתם תקינות הצמיגים, מגיע החלק של בדיקת זיהום האוויר: לחיצות מדודות על דוושת הגז והמתנה לתוצאה הגורלית שתכריע אם עברתם את הטסט או לא.
החל מספטמבר, בדיקת זיהום האוויר באוטו צפויה להיות קשה יותר עבור הנהגים לאחר שהשר להגנת הסביבה גלעד ארדן, חתם על תקנות המתאימות את הבדיקות לתקנים האירופאים המתקדמים ביותר הקיימים כיום. "מעתה נוכל להיות בטוחים שכלי הרכב הנעים בכבישים אינם חורגים מרמת הזיהום המותרת ונימנע פגיעה מיותרת בבריאות הציבור" , אמר השר ארדן.
החל מחודש ספטמבר הקרוב ייבדקו כל רכבי הדיזל ובנוסף לכך גם רכבי בנזין שיוצרו לפני 1995, באופן מחמיר ומדויק יותר. כלי הרכב ייבדקו בהתאם לערכי הסף שקבע יצרן הרכב עבור כל דגם בנפרד, כפי שמקובל במדינות המתקדמות בתחום באירופה.
עד היום נערכו שיטות בדיקה שונות לרכבי בנזין ודיזל. שיטות אלו אינן מדויקות ואינן מיושמות על-ידי מכוני הרישוי, לגבי חלק מכלי הרכב, ואינן תואמות את המקובל באירופה. במשרד מסבירים כי לאחר השינוי, בדיקת כלי הרכב תהיה מדויקת יותר ותצמצם משמעותית את כמות כלי הרכב המזהמים העוברים בהצלחה את הבדיקה וממשיכים לנוע בכבישים, כפי שקיים כיום.
בנוסף, המשרד להגנת הסביבה יחל לפקח על אופן ביצוע הבדיקות במכוני הרישוי בנוסף למשרד התחבורה, ויקפיד על ביצוע הבדיקות בהתאם לנהלים הנדרשים.