לפני מספר שנים ישראל, ממש לא מעצמה מוטורית בשום סדר גודל, זכתה לפרסום רב בעולם בעקבות מיזם הרכב החשמלי של שי אגסי שהבטיח לגמול את העולם מהתלות בנפט. הכוונות היו בהחלט טובות אבל הפגישה עם המציאות הובילה לקריסה כואבת של החברה לפני קצת יותר משנה והיום אנו מתבשרים כי רנו החליטה להשמיד מלאי של רכבי רנו פלואנס ZE לאחר שאלו נותרו ללא דורש.
עם זאת, מסתבר שאגסי לא היה הישראלי הראשון שראה בהנעה חשמלית אמצעי יעיל להתניידות אישית וכבר בשנת 1978 המציאו בקיבוץ אפיקים את ה"קלנועית", בשלב ראשון ככלי לשימוש פנימי בשבילי הקיבוץ לאוכלוסיה המתבגרת.
עוד בערוץ הרכב של mako
שיא גינס חדש: 24 שעות ללא הפסקה על קלנועית
צפו: קלנועית שבלעה מנת יתר של סטרואידים
צפו: מרוץ פורמולה קלנועיות
עם עליית תוחלת החיים בעשורים האחרונים הצורך בכלי תחבורה אישי לאנשים המתקשים בהליכה למרחקים הפך לנושא מרכזי שמעסיק את בני הגיל השלישי מסביב לגלובוס ומוצריה של חברת אפיקים רכב חשמלי, לצד חברות נוספות, כמובן, הפכו למבוקשים במדינות רבות על ידי מבוגרים ואנשים בעלי מוגבלויות.
עם זאת, למרות ההצלחה ההיסטרית לה זוכים כלים חשמליים אישים כמו קורקינטים ואופניים חשמליים ברחובות הכרך ועל אף היותה נוחה ובטוחה מכלים אלה, הקלנועית לא הפכה ללהיט כאמצעי תחבורה עירוני בקרב צעירים.
ברכב חשמלי אפיקים החליטו להתרחב ולאחרונה החברה נכנסה גם לתחום הרכבים התפעוליים על ידי הפצה של כמה מותגים מובילים בתחום ומעתה גם בעזרת "סופר קלנועית מיצור מקומי" שמציעה, במימדים קומפקטיים המאפשרים ניידות מרבית, כלי עם משטח העמסה גדול המסוגל לשאת מטען במשקל של עד 300 ק"ג וגם להתחבר לנגרר.
הכלי שזכה לשם Afiscooter-M הוא מעין גרסה מאורכת לקלנועית BREEZE המודרנית של אפיקים ובשל המימדים הנדיבים יותר היא צוידה גם במערך סוללות גדול יותר המאפשר טווח נסיעה ארוך ללא צורך בטעינה.
אמנם אין כאן מערכת מולטימדיה עם ניווט, אבל ניתן למצוא מאפיינים מתקדמים כגון שקע USB להטענת הסלולרי ולוח מחוונים דיגיטלי מפורט.
ה-Afiscooter-M מציע צורה מודולרית וניתן להתאימו לצרכים המשתנים של אופי העבודה ובין היתר ניתן להוסיף גגון מעוצב לעבודה רציפה בכל מזג אוויר או כיסוי גשם, וו גרירה, דפנות מוגבהות ודופן אחורית נפתחת.
בנוסף, באפיקים מבטיחים שיחד עם מערכת בולמי זעזועים משודרגת וכסא אורטופדי חוויית הנסיעה חלקה גם בדרכים משובשות.
הכלי החדש תוכנן בעיקר כדי לשמש כרכב תפעולי למתחמים סגורים, אבל באפיקים מציינים שבהחלט נרשמת התעניינות בדגם גם בקרב קומץ לקוחות מסורתיים של החברה בני הגיל השלישי שמתלהבים מהיכולות החדשות של הכלי להוביל מטענים לא קטנים.