צילום: רונן טופלברג אמנם בינתיים, כ-4 חודשים לאחר שהחלו המסירות של החשמליות הראשונות, המהפכה החשמלית של בטר פלייס לא מפגינה נוכחות משמעותית במיוחד על כבישי ישראל אך בחברה שיסד שי אגסי מבטיחים שבעתיד הלא רחוק זה הולך להשתנות וכהכנה לכך פותחת השבוע החברה, אחרי פתיחת סוכנות הדגל בסתיו שעבר במתחם גלילות, שני סניפי מכירה נוספים שימוקמו בסוכנויות של קרסו, יבואנית רנו בישראל, בירושלים ובחיפה.
מעתה באולמות התצוגה של רנו בירושלים וחיפה, שעברו לאחרונה ביחד עם מרכזי השירות של קרסו מתיחת פנים משמעותית שתצוין בהופעה מיוחד של להקת משינה בירושלים בחמישי, תוצג גם הפלואנס Z.E החשמלית. במקום יהיה נוכח גם נציג של בטר פלייס שידע לספק כל מידע שיעניין את הרוכשים הפוטנציאלים וכמו כן למתעניינים תהיה אפשרות לצאת עם המכונית לנסיעת מבחן נטולת פליטת מזהמים. בקרוב נציגות נוספת של בטר פלייס תפתח גם בסוכנות רנו בבירת הנגב, באר שבע.
בימים אלה נמצאת בטר פלייס במאמץ להשלים את בנייתן של כ-40 תחנות להחלפת סוללות שאמורות להעניק למשתמשי החשמלית של בטר פלייס, המצוידת בטווח של כ-160 קילומטרים בלבד בין טעינות, חופש תנועה כמעט זהה לזה של מכונית רגילה.
תהליך החלפת הסוללה מרשים למדי ואורך קצת פחות מ-6 דקות | צילום: נעם וינדעלות המינוי החודשי הבסיסי עומדת על 1,090 שקלים לחודש או 13,080 שקלים בשנה. עלות נסיעה למרחק זהה ברכב משפחתי מונע בנזין אמנם תעלה, במחיר הדלק הנוכחי העומד על 7.65 שקלים לליטר, כמה מאות שקלים יותר אך לא מדובר בהפרשים גדולים במיוחד שיעניקו לרוכשי המכונית החשמלית תמריץ כלכלי מוחץ.
עם זאת בבטר פלייס מציינים שבמיוחד לנוכח ההשתוללות במחירי הדלק בחודשים האחרונים הם מאמינים שברגע שיושלם תהליך הקמת תחנות החלפת המצברים ועמדות הטעינה הציבוריות החברה תוכל להעלות הילוך במאמצי השיווק ולהוכיח לכל הספקנים כי בציבור הישראלי יש רבים הממתינים בציפיה להשתחרר מהתלות בדלק הערבי ולהצטרף למהפכה החשמלית בדרך לעולם ירוק יותר.
>> על כבישי ישראל – מבחן לרנו פלואנסZ.E
האם היא תכבוש בקרוב את כבישי מע"צ? | צילום: רונן טופלברג