ימים ספורים לאחר הדיווחים על כך שהחברה לישראל שוקלת את המשך פעילותה של חברת "בטר-פלייס", התפרסם דיווח ב-CNN לפיו "בטר-פלייס" תגיש בימים הקרובים בקשה לפשיטת רגל. "הכול היה עניין של גודל, והחברה פשוט לא בנתה את זה בצורה מספיק מהירה או מספיק טובה", אמר גורם המקורב לחברה.
רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק
החברה שהוקמה בשנת 2007, התחילה לבנות תחנות להחלפת סוללות במקום תחנות טעינה. "בטר פלייס" בנתה על כך שמחיר הדלק בעולם ימשיך לעלות, ושמכירות כלי הרכב "המסורתיים" נמצאים בירידה.
עם זאת, למרות שתוך 18 חודשים מאז הקמתה הגיע מחיר חבית נפט ל-125 דולר, ויצרנית כלי הרכב הגדולה ביותר בעולם ג'נרל מוטורס הגישה בקשה לפשיטת רגל ב-2008, חברת "בטר פלייס" לא הצליחה לנצל זאת.
"החברה לא העריכה כראוי את העלויות"
בראיין דומיין, מי שסיקר בעבר את החברה עבור CNN, טען כי יש שתי סיבות מרכזיות לכישלון המיזם של מכונית החשמלית של "בטר פלייס". הסיבה הראשונה לדעתו הינה שהחברה לא העריכה כראוי את עלויות ומשך הזמן להקמת תחנות החלפת הסוללות. הסיבה השנייה הינה העובדה שהחברה החליטה ללכת על מודל של החלפת סוללות במקום סוללה קבועה כפי שעושות יצרניות מכוניות חשמליות אחרות כמו טסלה.
שלשום דווח כי בימים הקרובים תתקיים ישיבה של החברה לישראל בנוגע לסוגיית המשך קיומה של "בטר פלייס", ובהתאם ליכולת גיוס הכספים יוחלט על המשך קיום החברה. בתוך כך, פנה לאחרונה עידן עופר למשקיעים פוטנציאליים, כחלק מהמאמץ לגייס כספים.
לאחרונה העריכו גורמים בשוק ההון כי "בטר פלייס" זקוקה לעוד ארבע שנים לפחות, והשקעות של עוד חצי מיליארד דולר כדי להגיע לאיזון תפעולי. תחשיב זה מתבסס על השקעה שנתית של כ-120 מיליון דולר במיזם, שעבר לאחרונה תוכנית התייעלות מקיפה שכללה פיטורים וסגירת פעילויות.