בעולם המודרני של מסרי אינסטנט, דיווחים חדשותיים הנמדדים ברייטינג והתמקדות בטפל ולא בעיקר היה ברור ליאיר לפיד שבדרך להפוך למנהיג של כווווולם הוא יצטרך לוותר על לא מעט דברים שעטפו את החיים אליהם הורגל בשנים שנהנה ממשכורת טאלנט מכובדת.
לפיד היה דמות טלוויזיונית אהודה וכנהוג בכל העולם השתכר מכך יפה. הוא לא גנב מאף אחד, לא ניצל את מעמדו כדי להשיג נכסים לא לו ומן הסתם כמי שהתפרנס בכבוד הוא יכול היה להרשות לעצמו ליהנות מדירה יפה, ממכונית טובה ומעוד לא מעט דברים שאלה המרוויחים משכורת מינימום לא יכולים להשיג.
אבל לפיד העיתונאי, שאהב לשיר בציבור עם עשירי המדינה ב"גנקי" עם סיגר ביד, הבין שלפיד הפוליטיקאי יצטרך להרחיק את עצמו מאותם אנשים וסמלי סטאטוס.
בטור שהתפרסם ב"ידיעות אחרונות לא מכבר כתב לפיד: "ניקיתי בשנתיים האחרונות את כל הסממנים האלה, ואני מרגיש הרבה יותר נעים. החלטתי לנסוע באוטו של בני אדם, קניתי ניסאן מצוינת".
אבל רגע לפני שנתחיל לחשוב שלפיד יעזוב בקרוב גם את הבית המפנק בתל אביב ויעבור לדירת שיכון צנועה בירוחם מגלה הבוקר כתב TheMarker דניאל שמיל ש"הניסאן המצוינת", כדבריו של לפיד, שהחליפה את הב.מ.וו סדרה 5 בה נסע עד לא מזמן היא לא בדיוק ניסאן מייקרה קטנה, טידה משפחתית או אפילו קשקאי אופנתית אלא, על אף הלוגו בחזית, מכונית פרימיום לכל דבר שעולה לא פחות מ-360 אלף שקלים.
יאיר לפיד יוצא מ"הניסאן העממית" העולה 360 אלף שקלים | צילום: חדשות 2מדובר בניסאן מוראנו, רכב פנאי-שטח גדול מימדים הנמתח לאורך של כמעט חמישה מטרים ומצויד במנוע וי6 בנפח 3.5 ליטרים המפיק 256 כ"ס. עם מימדים כאלה ומנוע כזה, כצפוי, לא מדובר ברכב ידידותי במיוחד לסביבה ונתון צריכת הדלק הרשמי מדבר על 8.2 קילומטרים לליטר (במציאות צריכת הדלק גבוהה יותר ומגיעה לכ-6 קילומטרים לליטר). המוראנו לא תזכה לאהבתם של מחבקי העצים וקבוצת זיהום האוויר אליה משתייכת המכונית היא הגבוהה ביותר - 15. המוראנו מגיעה ברמת פאר מפנקת הכוללת מושבי עור מחוממים הניתנים לכיוונון חשמלי, מערכת ניווט ומולטימדיה מובנית, פנסי קסנון, מצלמת רוורס, חישוקים קלים וגג שמש פנורמי.
למעשה מדובר בדגם המפואר ביותר של ניסאן החולק מכלולים רבים עם רכבי מותג הפרימיום של החברה, אינפיניטי.
המוראנו, אגב, מוצג למכירה רק באולם הפרימיום של החברה בהרצליה פיתוח לצד מכוניות הספורט ניסאן 370Z ו-GT-R ובצמוד לאולם התצוגה של אינפינטי.
אולי בגלל הלוגו העממי בחזית, המוראנו על אף יכולותיו, ביצועיו והאבזור העשיר שלו, לא זכה בארץ להצלחה ורק יחידות בודדות ממנו נמכרו במהלך השנים, כנראה בעיקר בגלל שמי שמחליט להוציא 360 אלף שקלים על גלגלים מעדיף שבחזית יהיה לוגו המשדר ניחוח יוקרתי יותר.
באופן מפתיע, הב.מ.וו סדרה 5 שלפיד החליט להפטר ממנה כחלק ממסע ניקוי אותם סממני סטאטוס שערך לא יקרה באופן משמעותי מהניסאן ודגמי הסדרה נמכרים במחירים של החל מ-425 אלף שקלים (ובימים אלה אף מוצעים במבצע מיוחד ב-380 אלף שקלים), אך בניגוד לניסאן דגמי ב.מ.וו השונים סובלים/נהנים (תלוי את מי שואלים) מתדמית נובורישית וראוותנית האהובה על ידי אנשי עסקים מאוד מסוימים ועל כדורגלנים.
עם זאת, אם שמים את מראית העין בצד, למרות המותג הכביכול עממי, אין ספק שלפיד ממשיך להתנייד במכונית יוקרה של ממש.