חובב רכב מושבע ונהג מצוין בד"כ | צילום: Patrick Riviere, GettyImages IL בניגוד לדמות המוכרת לכם מהמרקע של "מיסטר בין" ולמרות שגם במציאות רואן אטקינסון השחקן עשוי להזכיר לעיתים בהתנהלותו אותו גיבור קלמזי, בכל הנוגע למכוניות לאטקינסון יש טעם שונה לגמרי והוא ממש לא נוהג במיני מיינור קטנה אלא מחזיק באוסף הכולל מספר מכוניות ספורט שעם חלקן הוא אפילו משתתף באופן קבוע במרוצי חובבים.
מיסטר בין הפגין בתוכנית הרכב "טופ גיר" יכולות מרשימות והצליח לקבוע את זמן ההקפה הטוב ביותר במסגרת הפינה "כוכב במכונית במחיר סביר" בה אנשים מפורסמים מתחומים שונים נוהגים במכונית קיה סיד סטנדרטית במסלול המבחן של טופ גיר.
למרות שהוא מחזיק במכונית שנים רבות ואף נוהג בה לעיתים קרובות, באותו סוף השבוע המזל לא האיר פנים לקומיקאי המפורסם והוא לא הצליח להשתלט על המכונית שהחליקה על הכביש הרטוב, הסתבסבה ופגעה בעץ, בעמוד תאורה ובשלט שהיו בצד הדרך.
רואן אטקינסון הצליח לחלץ את עצמו מהמכונית ובבית החולים התברר שלמעט אגו פגוע הוא סבל גם מפגיעה מינורית בכתף וטראומה קלה בצוואר.
רכב העל הנדיר ספג פגיעה קשה יותר, אך לפחות על פי התמונות שהתפרסמו לאחר האירוע ולא הצביעו על נזק חמור במיוחד לא סברנו שהמקלארן תוכרז כטוטאל-לוס.
המקלארן של מיסטר בין אחרי התאונה
ואכן, כעת מתברר שהמקלארן הנדירה, בעלת גוף עשוי מסיבי פחמן, באמת חזרה בימים אלה לכביש לאחר תיקון ארוך שרק עתה הושלם ובוצע במפעל מקלארן.
אתם בוודאי חושבים שלחברת הביטוח היה מזל שלאטקינסון יש עוד כמה מכוניות והיא לא הייתה צריכה לממן לו מכונית חלופית לכל התקופה הארוכה.
יכול להיות, אך זהו ממש כסף קטן לנוכח מחיר התיקון של המכונית שהגיע ל... רצוי שתשבו - כמעט מיליון וחצי דולרים.
הסכום אולי נשמע מופרך לחלוטין בהתחשב בנזק החלקי שנגרם למכונית ובהתחשב בעובדה שה-F1 כחדשה נמכרה בשנות ה-90 במיליון דולרים, אבל מסתבר שסכום התיקון, בו ניתן לרכוש בבריטניה כמעט 6 יחידות של פרארי 458 חדשות מהניילונים, הוא נמוך יחסית לאופציה להכריז על המקלארן כאובדן גמור ולרשום למיסטר בין צ'ק בעזרתו הקומיקאי יוכל לרכוש F1 ממודל מקביל לשלו ובמצב טוב שמחירן עלה בשנים האחרונות באופן דרמטי ועומד בימים אלה על בין 7 ל-8 מיליון דולרים.
עם תג מחיר כזה הרשו לנו להמליץ לאטקינסון לא לחשוב יותר על הרעיון לצאת עם המכונית, המצוידת במנוע מרכזי המפיק 630 כ"ס ומנפקת ביצועים קיצוניים ביותר כמו האצה למאה קמ"ש ב-3.2 שניות ומהירות מרבית של 370 קמ"ש, לנסיעות כיף ביום גשום, במיוחד משום שספק, אם חלילה יגרם שוב נזק למכונית היקרה, שתמצא חברת ביטוח שתהיה מוכנה לקחת את הסיכון ולבטח את מכונית העל, אפילו בתמורה לפרמיה ממש שמנה.