"כבישים? מהמקום שאני בא ממנו לא צריכים כבישים!", הצהיר ד"ר אמט בראון בסיום החלק הראשון של טרילוגיית סרטי בחזרה לעתיד.
המקום הזה ממנו הגיע הד"ר, למי שלא ממש זוכר, היה העתיד ובשנת 1985 (השנה בה צולם הסרט) שנת 2015 נראתה כמו עתיד ממש רחוק.
כעת, מרחק ארבע שנים מאותו עתיד טכנולוגי הנשקף בסרט, נראה שאפשר להודות בצער שיוצרי ב"חזרה לעתיד" היו אופטימיים בהערכותיהם וב-2015 עדיין נצטרך לסלול עוד ועוד כבישים כדי להתמודד עם עומסי התנועה הבלתי נתפסים שהפכו לחלק בלתי נפרד מהחיים המודרניים.
אבל, מסתבר שבזמן שאנו מקטרים על החזון העתידי המתעכב, יש אנשים כמו איי.קיי וישוואנאת מהודו, שהחליטו לעשות משהו בנדון.
וישוואנאת הקים את חברת וישוואנאת ב'לוריאן המשלבת את שמו, שם עיר הטכנולוגיה ההודית בנגלור ושמה של הדלוריאן – המכונית האייקונית ששימשה כמכונת הזמן ב"בחזרה לעתיד".
וישוואנאת הקדיש את 16 השנים האחרונות כדי לפתח את ההמצאה שתאפשר למכוניות להתרומם מהאספלט ולרחף בשמיים. הוא שאב השראה ממקורות רבים, צפה בלא פחות מ 2.5 מיליון צורות ומבנים, עקב אחר הטבע ולמד הרבה מכושר הריחוף של הדבורים.
במהלך שלבי הפיתוח רשם לא פחות מ-40 פטנטים עולמיים חדשים ולפני מספר ימים גנב את ההצגה כשהציג את אב הטיפוס של המכונית המעופפת שלו בתערוכה אווירית בבנגלור שבדרום הודו.
אתם וודאי חושבים שכדי להתרומם באוויר הממציא ההודי היה זקוק לכלי רכב עם עיצוב אווירודינאמי כמו של פאגאני ומנוע אימתני של פרארי. אז זהו, שאתם טועים. המכונית המעופפת של וישוואנאת מבוססת על דגם סדרתי לא יוקרתי במיוחד ומאוד נפוץ בהודו – מארוטי 800.
המארוטי 800 שאולי זכורה לחלקכם כסוזוקי אלטו משנות השמונים הייתה עד לאחרונה המכונית הפופולארית ביותר בהודו וזו שבזכותה עוד ועוד הודים יכלו להפוך לבעלי מכונית פרטית. אמנם במושגים מערביים מדובר במכונית קטנטנה אבל בהודו היא נחשבת למכונית משפחתית מרווחת. בנוסף היא מציעה מבנה פשוט, אמינות גבוהה ועלויות אחזקה נמוכות.
מראה מראה שעל הקיר, מי היפה בכל העיר?כדי להפוך את כלי התחבורה הבסיסי הזה למעופף המארוטי של וישוואנאת עברה שלל שינויים: כך למשל בארבעת פינות הגג יש להבים קטנים המופעלים בעזרת מנוע חשמלי שמעניק למכונית את העילוי הראשוני, מסביב לבתי הגלגלים הותקן חיפוי מיוחד המסוגל לצור וואקום שמאפשר, בעזרת כוח המנוע הקטן בן ה-800 סמ"ק, את ריחוף המכונית, ריחוף שאמור לאפשר לה לדלג מעל לכל פקק תנועה או מכשול בדרך ממש כאילו הייתה צ'יטי צ'יטי בנג בנג.
נשמע מבטיח, לא? אה, רק עוד דבר קטן שכחנו לספר לכם. שנייה לפני שאתם רצים לחפש את המניות של חברת וישוואנאת ב'לוריאן ולהשקיע בהן את כל כספכם, מדובר באב טיפוס רעיוני שמעולם לא טס בפועל או המריא.
"ההמצאה שלי מגובה על ידי עקרונות פיזיקאליים ותואמת את כל החישוביים המתמטיים הנדרשים", מרגיע ושיוואנאת את הסקפטיים. "יתרה מזאת, כבר ניסיתי גרסה מוקטנת שבניתי במנהרת רוח שגם אותה בניתי והכל עבד כמתוכנן".
אז האם, בתוך מרכב של מארוטי 800, פריצת דרך שתשנה את הדרך בה אנו נעים קורמת ברגעים אלה עור וגידים או שמדובר בממציא מטורף שכנראה הושפע מכמה חומרים חזקים במיוחד? ימים יגידו.
צ'יטי צ'יטי בנג בנג מהודו