אנחנו מניחים שבימים אלה אנחנו ממש לא צריכים להסביר לכם מדוע נסיעה בטרמפים היא דבר כלל לא בטוח שאסור בכלל לחשוב עליו, אבל יש מקומות רגועים יותר בעולם בהם, למרות שמשוגעים, סוטים ואנשים רעים יש בכל מקום, עדיין ניתן לשקול להתנייד ממקום למקום בדרך זו.
קנדה, למשל, היא מדינה שכזו ולמרות שבמילניום השלישי טרמפים פחות מקובלים מבעבר לעתים, בימים בהם הטמפרטורות מעל לאפס, ניתן לפגוש תרמילאים והיפסטרים מנופפים בידיהם לרכבים בצדי הדרכים.
עוד ב-mako רכב
זו מכונית? זה רובוט? לא, זו עוגה
רכב ללא נהג מול רכב עם נהג מרוץ - מי לוקח?
BYD מציגה: לא גיר רובוטי אלא רובוט בדשבורד
בקיץ הקרוב עומד להצטרף אליהם טרמפיסט נחוש עם משימה לחצות את המדינה הענקית מנובה סקוטיה שבמזרח ועד לקולומביה הבריטית שבמערב.
קוראים לו Hitchbot ("טרמפ-רובוט" בתרגום חופשי) וכפי שניתן להבין משמו לא מדובר ביצור אנושי אלא ברובוט חמוד למראה בגודל של ילד כבן שש.
הוא מצויד במערכת GPS לאיתור, קישוריות סלולרית, מצלמה ואפילו בוסטר מובנה נשלף שיאפשר לנהגים להושיב אותו ברכב בדרך בה המצלמה שלו תוכל לתעד את הדרך.
את כל המסע Hitchbot יעשה לגמרי בעצמו ובעזרת המראה הייחודי והיכולת שלו להניף את ידו ההערכה היא שהוא יהיה מסוגל להקסים את דרכו לתוך כמעט כל רכב.
יתרה מזאת, Hitchbot גם מצויד ביכולת דיבור והבנה חלקית ואחרי שהוא יציג את עצמו לנהגים במשפט כמו "אני רובוט שמאמין ברוח חופשית ונמצא במסע לחקר קנדה והכרת חברים חדשים בדרך" הוא יזמין את הנהגים שאספו אותו לחלוק עם אחרים סיפורים או חוויות מעניינות.
הסיפורים של הנהגים, כמו גם תמונות וסרטונים מהדרך יפרסמו במהלך המסע בבלוג האישי של הרובוט וגם באתרי מדיה חברתית כמו פייסבוק, אינסטגרם וטוויטר.
רובוט הטרמפים מופעל על ידי פנלים סולריים שמכסים את פלג גופו העליון, ובעת נסיעה ברכב הוא תוכנת לבקש שיטענו את הסוללות שלו על ידי חיבור למצת הרכב. בעת חניית לילה ניתן להטעין את הסוללות על ידי חיבור לרשת החשמל ובמקרה שהסוללות נגמרו במהלך המתנה לטרמפ על גופו הנהגים שיאספו אותו ימצאו הוראות באשר לדרכים להחזירו לחיים ולהטעינו.
על מה שחסר לו במונחים של ניידות, Hitchbot מפצה באמצעות מיומנויות תקשורת מעולה ובעזרת יכולות זיהוי קול ועיבוד הוא יוכל לנהל שיחת חולין ולהיעזר במקורות מידע כמו ויקיפדיה וגוגל למציאת נושאי שיחה.
במהלך הנסיעה Hitchbot גם יציג הנחיות שיעזרו לו להגיע לטרמפ הבא ויבקש מהנהגים להשאיר אותו במקומות בטוחים ובולטים בשולי כבישים ראשיים יחסית. במידה שלא ימצא מקום בטוח בסביבה או בשעות הלילה הרובוט ההרפתקן יבקש מהנהגים להשאיר אותו בבית קפה או בתחנת דלק בצד הדרך.
דיוויד סמית', מהאנשים שהגו את הרעיון של Hitchbot, מסביר: "אם אנשים ירצו לקחת את הטרמפיסט הלא שגרתי הביתה כדי שזה יפגוש את המשפחה או למסיבה או משהו, הם יכולים לעשות את זה".
Hitchbot לא ממש יכול לזוז ולא תהיה לו הרבה בחירה על מי לסמוך ועל מי לא | צילום: AP"אנחנו משחררים אותו, באמת, לטבע", אמרה פראוק זלר, חוקרת ראשית בפרויקט. "זה מחקר אנתרופולוגי מעניין בעידן בו כל העת יש סביבנו יותר מחשבים ורובוטים. אנשים רבים נוטים להתלבט האם אפשר לסמוך על רובוטים וסבורים שיום אחד הם ישתלטו על חיינו", מסבירה זלר, "בפרויקט הזה אנחנו הפכנו את הדיון ובעצם שואלים האם רובוטים יכולים לסמוך על אנשים? Hitchbot לא ממש יכול לזוז ולא תהיה לו הרבה בחירה על מי לסמוך ועל מי לא".
Hitchbot יצא מנובה סקוטיה למסע הדרכים המאוד לא שגרתי הזה ב-27 ליולי עם כיוון כללי מערבה. בשלב זה לא ברור כמה זמן המסע יערך, איזה אנשים יפגוש בדרך והאם ימצאו מספיק אנשים שישמחו לאסוף לרכבם רובוט קטן ודעתן.
בכל מקרה, Hitchbot יעדכן את הבלוג שלו בכל יום מחוויותיו במסע. אז אם אתם מטיילים בקיץ בקנדה ורואים יצור קטן ומוזר בצד הדרך אל תתביישו לעצור, לאסוף אותו לרכבכם ולהעניק לו חוויה ישראלית ייחודית שאפילו רובוט חסר נשמה לא יוכל להתעלם ממנה.
צפו: רובוטריק אנושי הופך למכונית בשניות