למרות ששוב ושוב התרענו כאן על כמה מסוכן להשתמש בסלולרי בנהיגה, על אף מסע ההסברה ושלל הפרסומות שמנסות להעביר שנהיגה מוסחת הורגת ולמרות האכיפה המשטרתית הנרחבת בתחום, נהגים רבים, גם כאלה הנחשבים זהירים ושקולים, נוטים לעשות לעצמם הנחות ומשתמשים בסלולרי בעת נהיגה.
לפעמים זה בגלל שהם מחכים לשיחה או להודעה מאוד חשובה, פעם אחרת זה כי הם צריכים לתאם משהו, לעיתים על מנת לקבל הכוונה ובפעמים רבות סתם כי משעמם להם וזו דרך מצוינת להעביר את הזמן.
משרד התחבורה האמריקאי כבר הבין שבמלחמה הזאת בין החדרת מודעות לסכנות של נהיגה מוסחת לבין שימוש במכשיר הקטן הזה ידו של הסלולרי על העליונה ולאחרונה החלו לבחון בארצות הברית דרך חוקית שתאפשר למנוע, באמצעות טכנולוגיה, שימוש בסלולרי בעת נהיגה.
למרות שמבחינה טכנולוגית ניתן לבצע את זה די בקלות (למשל לקבוע שברגע שהאיכון של המכשיר מודיע כי הוא נע במהירות של מעל 25 קמ"ש להפסיק את התשדורת אליו) יש עוד לא מעט בעיות לפתור - מנושאי חופש וצנעת הפרט ועד לנושאים כמו מציאת דרכים לאפשר לאנשים שנוסעים בכלי תחבורה אך לא נוהגים בו להשתמש בסלולרי.
פתרון טכנולוגי חדש לסכנה
לנוכח עוד ועוד קברים שנחפרים מדי יום (ההערכה היא שבארצות הברית מדי שנה נהרגים כ-5000 איש כתוצאה משימוש בסלולרי בעת נהיגה) חברה אמריקאית אחת בשם Scoscheהחליטה לפתח פתרון טכנולוגי שיאפשר למנוע שימוש בסלולרי כשהמכונית בתנועה.
מדובר ב-CellControl - מכשיר קטן המותקן במכונית ומתאים למי שרוצה למנוע מכל מי שמשתמש באותו הרכב להשתמש בסלולרי בזמן שהרכב נמצא בתנועה.
המכשיר מתאים לשימוש פרטי על מנת למנוע מבני משפחה מלהשתמש בטלפון בעת נהיגה, לחברות שרוצות שעובדיהם יתרכזו בכביש ואפילו לשימוש אישי על ידי אנשים שפשוט לא רוצים להתפתות להסחת הדעת של הסלולרי.
שי עם הפרס לפני הזכייה. טעויות של עונה ראשונה
המכשיר שמחירו כ-130 דולרים ניתן לשימוש בכל מכונית שיוצרה אחרי שנת 1996 ולא מצריך התקנה מקצועית. המכשיר יושב על שקע (OBDII) הנמצא בתחתית הדשבורד שנועד לחיבור למחשב חיצוני המשמש מוסכים לאבחון ולאיתור תקלות.
באמצעות החיבור הזה המכשיר יודע לזהות מתי שהרכב נמצא בתנועה ופשוט לחסום כל גישה לשימוש מסוכן בסלולרי.
המכשיר מונע את האפשרות לקבל ולהוציא שיחות והודעות טקסט, חוסם את הגישה למייל ולגלישה באינטרנט, מונע את השימוש במצלמה של הנייד אך מאפשר שימוש באפליקציות שונות כמו תוכנות ניווט, מזכרים קוליים ועוד.
כשהמכשיר מזהה שברכב מותקנת דיבורית קבועה או דיבורית בלוטות' הוא מאפשר את השימוש בטלפון אך ממשיך לחסום את כל שאר הפעולות. המכשיר גם יודע לדווח לבעליו באמצעות הודעת טקסט או אי-מייל אם מישהו ממשתמשי הרכב ניתק אותו או הפסיק את פעולתו. בחברה מדווחים על תאימות עם לא פחות מ-1200 סוגי מכשירים סלולריים שונים.
החיסרון הבולט של מכשיר מציל חיים זה הוא הצורך בסינכרון ספציפי לכל סלולרי וסלולרי על ידי השתלת תוכנה ייעודית.
פרצה זו תאפשר למכורי הסלולרי הכבדים להמשיך להשתמש במכשיר נייד אחר שבו לא מותקנת החסימה בעת נהיגה.
>> עדיין רוצים לסמס בעת נהיגה? כדי שתראו את הסרטון הזה
שי עם הפרס לפני הזכייה. טעויות של עונה ראשונה