הרשות האמריקאית לבטיחות בדרכים (NHTSA) מרגיעה ומפרסמת הודעה כי לאחר בדיקות מעמיקות היא הגיעה למסקנה כי השברולט וולט אינה מסוכנת והסיכוי שלה להתלקח לאחר תאונה אינו גדול מאשר הסיכוי של רכב בעל מנוע בנזין.
תחילתו של הסיפור המשונה לפני מספר חודשים. רשות הבטיחות האמריקאית ערכה לוולט מבחני ריסוק, וממש כמו שאחותה התאומה, האמפרה של אופל, זכתה לציון של 5 כוכבים במבחני הריסוק של NCAP, גם את המבחנים האמריקאיים של NHTSA סיימה הוולט בהצלחה מרובה תוך קבלת דירוג גבוה ביותר בהגנה על נוסעים.
לאחר שהמבחנים הסתיימו המכונית המרוסקת נשלחה, בהתאם לנוהל, למגרש הגרוטאות של הרשות. המכונית הפגועה חנתה לה בין שלל גרוטאות אחרות במשך ימים רבים, אך לפתע כעבור שלושה שבועות היא נדלקה מעצמה ונשרפה כליל.
כשבדקו ברשות את תוצאות מבחן הריסוק התברר שבניסוי הפגיעה הצידית נפגעה גם הסוללה ומערכת הקירור המיוחדת של הוולט. על פי הערכת המומחים הדבר הוביל להתחממות מאוחרת כתוצאה מלחץ שהשתחרר.
בשברולט אפילו הציעו ללקוחות להחזיר את המכוניות ולקבל פיצוי מלא | צילום: נעם וינדלמרות שמדובר באירוע שקרה זמן רב לאחר ההתנגשות ואין לו שום קשר לרמת ההגנה שהמכונית המתוחכמת של שברולט מעניקה לנוסעיה החליטו ברשות לחקור את הנושא לעומק.
לאחר שנודע לתקשורת על החקירה, המקרה זכה להד תקשורתי נרחב ולשלל כותרות שגרמו ללקוחות לבטל הזמנות, לשברולט להציע ללקוחות שכבר קיבלו את רכבם להחזירו ולקבל זיכוי מלא ולקונגרס האמריקאי לפצוח בחקירה מאחר שרשות הבטיחות לא דיווחה על השריפה לציבור במשך מספר חודשים.
מבחני הריסוק לוולט
מספר סבבי מבחנים נוספים שנערכו בעקבות המקרה הובילו לתוצאות לא חד משמעיות כשבחלק מהמקרים לא נרשמה כל בעיה במנגנון הסוללה גם זמן רב לאחר התאונה ואילו במקרים אחרים נרשמה התחממות מסוכנת.
אמנם בכל המקרים לא נרשם מצב נקודתי שיכול לסכן את הנוסעים ברכב לאחר התאונה אך כשכדור השלג הזה החל להתגלגל כבר אף אחד לא יכול היה לעצור את המפולת.
כעת, כמה ימים לפני שלב העדויות בחקירת הקונגרס, נראה כי ברשות הבטיחות החליטו לשים סוף לפרשה ופרסמו את הודעת ההרגעה.
"על-בסיס המידע הקיים, הרשות מאמינה כי הוולט או כלי רכב חשמליים אחרים, אינם מסוכנים או עלולים להתלקח יותר מאשר כל כלי רכב עם מנוע בנזין", נרשם בהודעה. "הרשות גם אינה מודעת לתאונות אמיתיות שבהן הייתה הוולט מעורבת, ואשר הסתיימו בשריפה שמקורה בסוללה". עם זאת, ברשות מציינים שהאירוע סיפק שיעור חשוב בקשר לטיפול ולאחסון רכבים חשמליים והיברידיים לאחר תאונה: "לכלי רכב חשמליים יש מאפיינים ייחודיים, אותם יש להבהיר ללקוחות, כוחות חילוץ , גוררים, מוסכים, מגרשי גרוטאות ומתקני אחסנה. הרשות בחרה גם לפרסם מדריך מיוחד שמפרט את הצעדים שיש לעשות בעת טיפול ברכבים חשמליים במצבי חירום לאחר תאונה".
צילום: נעם וינד