מי אמר שצמיגים חדשים זה לא סקסי? | צילום: אימג'בנק / Thinkstock השחיקה המתמדת בשווי הכסף שלנו, עליות המחירים הבלתי פוסקות אפילו במצרכים הכי בסיסיים והתחושה שממש בקרוב הולך להיות רק יותר קשה, גורמות לרבים להדק את החגורה ולצמצם כל הוצאה אפשרית.
המצב הזה מביא לא מעט אנשים להימנע ככל הניתן מהוצאות על תחזוקת הרכב, לדחות טיפולים שוטפים, לוותר על תיקונים קוסמטיים ובאופן כללי לעבור ל"תחזוקת שבר" - שיטה רווחת בקרב רבים לפיה "עד שזה לא נשבר לא צריך לתקן או להחליף שום דבר".
זה הדבר היחידי שצמיגים ישנים מתאמים לו | צילום: שי לוי על אף שטיפולים ותיקונים במוסכים עלולים להיות לעיתים חוויה לא זולה, כמעט כל מי שמבין ברכב ובמכניקה יודע שבסופו של דבר טיפול ברכב בשיטת "תחזוקת שבר" הוא יקר יותר בטווח הארוך. לנו לא ממש איכפת אם לא תחליפו שמן 4 שנים, תיסעו 200 אלף קילומטרים על אותם פלאגים ותוותרו על טיפול טיימינג, אבל הבעיה היא שלא פעם החסכנות הזו זולגת גם לחלקים הבטיחותיים ברכב כמו הגה, בלמים ותקינות הצמיגים.
בעלי רכב ללא ידע טכני אולי יתקשו לאתר מבעוד מועד בעיות ההולכות ומתפתחות במערכת הבלמים ובהגה אך כדי לבדוק את מצב הצמיגים צריך רק דקה של תשומת לב וזוג עיניים בוחנות
ועדיין, לאנשים רבים יש שלל תירוצים שונים ומשונים ואילו אחרים מעדיפים לטמון את ראשם בחול ופשוט לקוות שהכל יהיה בסדר, שהרי בסך הכל מדובר בחתיכת גומי.
פיצוץ צמיג בכביש מהיר גורם לאיבוד אחיזה מיידיאז זהו, שלא הכל יהיה בסדר ובניגוד לתקלה בסלולרי או בפלזמה בסלון תקלה במערכות הבטיחות של הרכב עלולה לעלות לכם בחיים.
צמיג ישן, שחוק או יבש מוריד באופן משמעותי את רמת האחיזה של הרכב בכביש ובמקרים מסוימים עלול להתפוצץ במפתיע באמצע נסיעה ולגרום לאובדן אחיזה קיצוני שעשוי להוביל במהירות לתאונה קשה.
רוצים לדעת איך זה נראה? קבלו 3 דוגמאות שאנו מקווים שיגרמו לכם לחשוב האם באמת ניתן לחסוך בתחום הזה ולהמשיך לנסוע על הצמיגים הישנים.
בסרטון הזה, שצולם לפני למעלה משנה בפעילות שטח שגרתית של "איגוד המוסכים" ושל משרד התחבורה, נתגלו צמיגים פגומים, משופשפים, ישנים ומסוכנים באחוז נכבד של כלי הרכב שנעצרו באופן אקראי לבדיקה.
מי שעוד לא השתכנע לבדוק את מצב הצמיגים שלו - כדאי שיראה גם את הסרטון הזה.
>> על מה צריך להקפיד בעת הביקור אצל הפנצ'ר מאכער