לא פחות מ-14 אלף בעלי מכוניות שברולט שנמכרו בישראל בין השנים 2007 ל-2010 יוזמנו בזמן הקרוב לתיקון באחד ממוסכיUMI היבואנית, זאת בעקבות קריאה עולמית לתיקון שהוציאה הנהלת ג'נרל מוטורס.
מדובר בדגמים שיוצרו בשנים האמורות על ידי החטיבה הקוריאנית של המותג והחשש הוא שרכיב במערכת ההידרואלית של ה-ABS אינו תקין ועלול להיתפס ולהביא לירידה ביעילות הבלימה.
על אף שמדובר בנושא בטיחותי ממדרגה ראשונה ב-UMI מבהירים שלא ידוע על תאונות או על אירועים חריגים עקב התופעה המתוארת בקריאה לתיקון.הריקול מתייחס ל–5,100 רכבי אבאו משנות המודל 2009-10, 7,218 רכבים מדגם אופטרה משנות היצור 2007-8, 310 רכבי קפטיבה (2007-10) ו-1,324רכבים מדגם אפיקה (2008-10).
ב-UMI מבהירים שמכוניות מדגמים אלה אשר לא יוצרו בשנים המצוינות לא נכללות בקריאה לתיקון.
במסגרת הקריאה לתיקון תבדק מערכת ה-ABS בהתאם להנחיות היצרן ותוחלף בהתאם לצורך. במידה והיחידה ההידראולית תקינה יוחלף אך ורק נוזל הבלמים בנוזל חדש.
הבדיקה והתיקון יבוצעו במוסכים המורשים ללא תשלום | צילום: נעם וינדהקריאה החוזרת תבוצע במוסכי השירות של UMI בלבד, ללא תשלום. משך הזמן המשוער לביצוע העבודה הוא עד שלוש שעות.
ב-UMI מציינים שהודעה בכתב תישלח לכל אחד מבעלי הדגמים הרלוונטיים, אך מציינים שלקוח שירצה לבדוק האם רכבו נכלל בקריאת השירות ולהזמין מראש תור לאחד ממרכזי השירות, יוכל לעשות זאת בעזרת אפליקציה ייעודית או לחילופין להתקשר למוקד שירות הלקוחות של UMI בטלפון 03-9534455.
כידוע, בשנים האחרונות, במיוחד לאחר פרשת דוושת התאוצה הנתקעת של טויוטה שהביאה לקריאה לתיקון של מיליוני מכוניותטויוטה מסביב לעולם, יצרניות הרכב מסביב לעולם שינו גישה ומעדיפות לא לקחת סיכונים ולהוציא קריאות נרחבות לתיקון על כל חשש קטן לכשל. פרשיית דוושת התאוצה הביאה גם לשינוי גישה במשרד התחבורה ועל פי תקנות התעבורה, הוחלט כי במידה ובעל הרכב לא יענה לקריאה לתיקון תוך שישה חודשים, לא יחודש רישיון הרכב ולא תתאפשר העברת בעלות.