במסגרת רפורמה לשינוי שיטת לימודי הנהיגה בישראל ניתן יהיה לקבל רישיון כבר בגיל שש עשרה ותשעה חודשים אך הלימודים יכללו שורה ארוכה של מטלות ושיעורים
נעם וינד |
mako | פורסם 31/03/11 15:25
52 מטלות בדרך לרישיון הנכסף | צילום:
הדרך להקדמתו של הגיל המינימלי לקבלת רישיון ולשינוי שיטת לימודי הנהיגה בישראל עשתה הבוקר עוד צעד משמעותי בדרך לישום, לאחר שהכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הרפורמה בהליך הכשרת הנהג כפי שהוגשה על ידי שר התחבורה, ישראל כץ.
הרפורמה שנהגתה בשנת 2008 בתקופתו של שר התחבורה מופז וקיבלה את אישורה של ועדת השרים לענייני חקיקה בנובמבר 2010 מציעה שינוי מהפכני בצורת הלימוד וברמת ההכשרה שתדרש ממי שיחפוץ להוציא רישיון נהיגה.
על פי התוכנית החדשה ניתן יהיה להתחיל בלימודי הנהיגה כבר בגיל 16 וחצי ובגיל 16 ותשעה חודשים ניתן יהיה להוציא רשיון, במקום בגיל 17 כיום, אך מאידך תורחב חובת ליווי הנהג הצעיר למשך שישה חודשים ומינימום של חמישים שעות.
החידוש המשמעותי ביותר ברפורמה היא תוכנית הכשרה ארוכה שתכלול 52 מטלות מעשיות ו-24 מערכי שיעור עיוניים. על פי התוכנית שאושרה בקריאה ראשונה לימודי הנהיגה בישראל יתבצעו במרכזי לימוד נהיגה מיוחדים וישולבו בהם לימודים עיוניים של תורת הנהיגה וכמובן שיעורי נהיגה אישיים על ידי מורי נהיגה במתכונת המוכרת כיום.
לאחר שהתלמידים יעמדו במשימות והדרישות, כאמור החל מגיל 16 ותשעה חודשים הם יוכלו לגשת לטסט המעשי. מי שיעבור את הבחינה בהצלחה לא יקבל רישיון נהיגה כפי שנהוג היום אלא "היתר נהיגה" שיותנה בחובת ליווי של מלווה במשך שישה חודשים, הכוללים שלושה חודשים של ליווי מלא ביום ובלילה ושלושה חודשים נוספים של ליווי בנהיגה בשעות הלילה בלבד, בהן נהגים צעירים רבים מעורבים בתאונות. בנוסף בתום תקופת הליווי יחתמו המלווה והנהג על הצהרה המאשרת את ביצוע הליווי ורק לאחר מכן יונפק לנהג רישיון נהיגה קבוע מטעם רשות הרישוי.
הלימודים התיאורטיים ישפרו את רמת הנהיגה ? | צילום:
lisafx, Istock
שר התחבורה ציין לאחר ההצבעה בכנסת כי שינוי אופן ההכשרה של תלמידי הנהיגה יקנה להם הבנה תעבורתית מעמיקה ויסודית שתהפוך אותם לנהגים טובים יותר בכבישים". השר כץ טען גם "כי מדובר ברפורמה מהפכנית שנועדה להביא לשינוי בתרבות הנהיגה בישראל ולצמצם את מעורבותם של צעירים בתאונות דרכים".
הכוונות ללא ספק חיוביות אבל אנו כאן בmako רכב לא בטוחים שתוכנית הלימודים המפרכת תהפוך את הנהגים החדשים לטובים יותר. מהתוכנית ניכר שהיא מתמקדת בצד העיוני וכמו שלא לומדים שחייה בהתכתבות כך גם היה רצוי להגדיל דווקא את המשימות המעשיות שעל תלמידי הנהיגה לעבור וללמד אותם לא רק איך לעבור טסט אלא גם להעביר אותם הדרכה מעשית בבלימות חירום, איבוד אחיזה בכביש רטוב, חמיקה ממכשול ועוד.
חבל שהתוכנית לא כוללת לימוד מעשי להתמודדות עם מצבי חירום | צילום:
istockphoto
אתם באמת חושבים שהשלושה חודשים האלו עושים את ההבדל, שאם יעבור אותו הזמן פתאום נתבגר? אז לא, להפך זה רק יכול למזער את תאונות הדרכים בכך שיש לנו יותר זמן עם מלווה, תעזבו את עניין הכסף.
זה פשוט מיותר, לא יעזור להבנה, כמו שבשיעורים בבית הספר אף אחד לא מקשיב, גם כאן לא.
פשוט אבל לתלמידים.
בנוסף, קורסים ומטלות כאלה יעלו מעל 600 ש"ח לתלמיד, לא כולם יכולים לאפשר לעצמם לממן את הלימודים האלה.
בגיל הזה על אופניים לא יודעים ליסוע קל אני לא מתאר לעצמי כמה תאונות משוגעים כבר אמרתי ככה זה משרד התחבורה חולבים מאיתנו מילארדים ומשחקים עם החיים של ילדים
מס הכנסה תחקרו העלמות מס של מורה נהיגה הם לוקחים את כל הכסף נקי לכיס מרויחים כל חודש 200 אלף שקל תעקלו להם את הבתים ואת המכוניות ואת כל החשבונות של הבנק וגם את כל הטסטרים לבית סוהר למאסר עולם וקנסות גבוהים מאוד
127המניע היחידי שיש פה זה כסף בריש גליי ללא שום תאקט
עד מתי נשאר אדישים
עד מתי נמשיך לסבול ולשתוק
עד מתי נתן לנוכלים הללו לשחק בנו כהאבת נפשם
ונשתוק....
הרי זה ברור כאור הלבנה מה עומד מאחורי כל הסיפור הזה
אז יאללה קומו לעשות מעשה..
לכל אלה שטוענים שהמורים גנבים.
קבלו מספר דוגאות .
שמלת כלה לשלוש שעות מעל 10000 ש"ח לא לא זה לא גנבה.
ביקור רופא לבית של חמש דקות 170 ש"ח במיקרה הטוב.
שיעור פרטי בחשבון 45 דקות 100ש"ח
שיעור פרטי בגיטרה שעה 130 ש"ח.
למורה נהיגה המון הוצאות מה חשבתם. כל הדוגמאות שנתתי ויש עוד הרבה אין להם הוצאות כמו מורה נהיגה.
תחשבו על זה לפני כל ההיתבכיינות הזו.
בסדר, יש דברים יקרים שאנשים מחליטים לבזבז עליהם את הכסף - שיעור פרטי, שמלות, רופאים פרטיים וביקורי בית. אבל לכל הדברים האלה יש תחלופה
אין תחלופה למורה לנהיגה!
זה מונופול מגעיל שמשרד התחבורה רק מעצים ומחזק ואני מצטער להגיד אבל לזרוק 4000 שקל היום ו5000-6000 שקל אחרי הרפורמה הזאת כדי להוציא רשיון נהיגה זה מגוכח.. נהיגה זה משהו שכמעט כולם צריכים או ייצטרכו ליום-יום.
לסחוט כסף מתלמידים מי אתם בכלל הלוואי ולא יהיה לכם עבודה לא למורים ולא לבוחנים יסחטנים תפסיקו לקפוץ על ההגה תלמידים לא ללמוד אצל מורים הכיף ה ללמוד לנהוג בלי הפסקה הם רוצים רק כסף לא לתת להם לעבוד עלינו יסחטנים
סוחטים את התלמידים אל תלמדו הם גןנבים מלא כסף אלפים תהרו מהנוכלים והבוחנים קופצים יר על ההגה ולא מעבירים את התלמידים סחטנים תפסיקו לקפוץ על ההגה אנחנו לא פריירים אל תלמדו מורים גנבים ובוחנים גנבים ב5 דקות גונבים 500 יסחטנים מנווולים .
113לפי דעתי זה רשיון לנוער צריך להיות משולב בלימודים
רשיון לנוער צריך להיות משולב בלימודים ואף חייב להיות כך שיהיו מורי נהיגה של מישרד החינוך והם ילמדו תאוריה ורק תלמידים שיקבל ציונים טובים בשאר המקצועות ושיקבלו המלצות מהמורים יהיו רשאים להתחיל ללמוד נהיגה אפילו מגיל 16 ולגשת לטסט בגיל 16 וחצי וזאת במידה והם תלמידים מצטיינים...בכיתה עיונית לגבי כול השאר ...הכיתות שבהם לא עושים בגרות בכלל או 10 יחידות...שימתינו עד גיל 18!!! ומי שלא מתגייס שימתין לגיל 21!!!זאת דעתי...
110כשאני היה בת 16.9 יהיה לי בגרויות לילמוד ולא לרישיון
זה נכון בערך עוד שנה יהיו לי הרבה מאוד בגרויות ומתכונות ודברים לעשות,ואני ארצה רישיון ברור אבל למה להעמיס ככה?!
מעבר לזה,זה לא עוזר לי לדעת מתי המציאו את הרכב הראשון בישביל לינהוג,הרבה יותר דחוף לי לילמוד איך לא לאבז אחיזה בכביש חלק כמו שנאמר...איך רואים שהשרים האלה שמנים בני 70 שמזמן שחכו מזה ליהיות נהג חדש...
כי ללמוד את תורת התחבורה זה ממש מה שיגרום לנערים בני 17 ששותים וודקות ומעזים לעלות על ההגה אח"כ להפסיק לעשות את זה.
תעשו לי טובה, אני לפני לימודי נהיגה, ואני בהחלט מבינה את כל הנושא של צמצום התאונות. אבל לא ניראה לי שללמד את תורת התחבורה זה מה שיעזור.
כמו שכתבו במאקו- תלמדו אותנו מה לעשות במצבי חירום.
וגם ה6 חודשים האלה של נהג מלווה-מי שמעז לנהוג בשיכרות, יעז גם לנהוג בלי נהג מלווה.
יש להעלות את הגיל - לא להורידו!!!
בגיל הזה נערים/נערות נמצאים בשלהי גיל ההתבגרות, מלאי פוזה ותחושה של "כל יכול" משחקים בכביש כמו ברולטה בכדי להתלהב לעצמם ולחבר'ה שלהם.
להעלות את הגיל מינימום ל-18.!
נניח ובאמת עשו את הבחינות והיה מלווה ובלה בלה בלה ועברו טסט ועברה חצי שנה אוקיי ומה הלאה??
יש עדיין פוזה !!!! ילדים ילדים בני 16 אסור להם לעלות על הגה גם לא בשיעור נהיגה !!
ואלה שלא יהיה להם מלווה מה יחתום על זה??
אז אולי הם עברו טסט מעשי וחצי שנה לא נהגו ואז יניפיקו רישיון והילד יעלה ככה לכביש
כל מורה הנהיגה סחטניםכסף רוצים אנחנו עובדים והכסף הולך למורים ולבוחנים מי הם בכלל ילא אכפת להםוחטנים תפסיקו כבר הורים ה לא צחוק ה הרבה כסף אל תתנו להם לסחוט אןתנו ואת ילדינו.
לתת לילדים לנהוג מוצאים חוקים מטומטמים מי מרויח המורים רוצים כסף מטעים את התלמידים בטסטים והבוחנים סחטנים סוחטים את כספנו בקלות קופצים יר על ההגה א תהרו אל תתנו לילדים לנהוג חבל על הכסף כל טסט 480 לא כדאי הטסטים נהנים לקחת את הכסף והמורים עוד יותר לא לתת לה
אני אומר לכם שאין גבול למדינה המטומטמת הזאת
כמה עוד טעויות אנחנו נעשה ?
אנחנו נותנים רישון לילדים שלנו להרוג את עצמם ואת הסובבים אותם.
במקום שיכניסו מגיל 16 ועד גיל 17.5 לתוכנית הלימודים בבית הספר את הנושא של לימוד נהיגה ,וילמדו אותם קצת תרבות נהיגה רגע לפני שהם עולים על ההגה הם מקצרים להם את הגיל וואלה מדינה מפגרת.
רוב התאונות הם משטויות של נוער וזה מביא גם לאלימות. טעות טעות טעות. אל תעשו את זה!! צריך לאחר את הרישיון לנוער שיהיה מגיל 20 להוצאת רישיון(כשנה לפני שחרור) - בתקופה הזאת רוב הסיכויים שהילד בגר והבין את המשמעות אבל ילד לפני צבא ובגיל 16!!!! מה נסגר!?!?!
אני אומר שצריך להוסיף למלווה עוד חודשיים יענו שיהיה 5 חודשיים ושיהיה בגיל 17 אפשר להוציא לא צריך 16.9 גם ביום וגם בלילה אני שהוצאתי רשיון בגיל 17 ובגיל 17.3 כבר נסעתי לבד לא היה לי עדייין את היכולת להבין את הכביש רק אחרי חודשיים שזה כבר נהיה 5 חודשים עם הרשיון התחלתי להבין את הכביש ואיך למנוע תאונות ולנהוג יותר זהיר
76ואי איזה מדינה של טיפשים אני לא מאמין!!! במקום שיעלו הם ...
צריכים להעלות ל 18 -20 גג לא להורידדדדד טיפשיים! שיעשו משאל ציבורררר
זה יעלה ב 50 אחוז את התאונות בארץ!!! איזה ממשלה של
טיפשית מושחתים גנבים! ואנסים איכססס
מדינה כזעאת מפגרת!!!! לא פלא שכל יום נהרגים בכבישים יותר מ 70 איש!!!
וגם מעלים את מחירי הדלק רוצים להרוג אותנו!
כל יום הם נותנים עוד סיבה לטמטום המדינה המפגרת שלנ 01/04/11 | 03:43
אני בת 17 ובדרך להוצאת רישיון... החוק לא חל עליי בגלל שעוד חודש אני כבר אגש לטסט, אבל הוא כן יחול על חברים שלי שהם ילידיי סוף 94... מה ההבדל ביניהם לביני? אם הייתי מתחילה לקחת שיעורים בספטמבר הייתי פחות בוגרת? נו באמת.... אני לא חושבת שהחוק הזה משנה שום דבר, וכמו שכבר אמרו פה אנשים שהגיבו לפניי - הם צריכים להעלות את סף מינימום השיעורים או ללמד נהיגה בתנאים מסוכנים.. התיאוריה ברגע שעוברים אותה לא זוכרים כלום. צריכים להוציא חוק חדש בהקשר של המבחן המעשי ולא התאורטי, רק זה יוביל לשינוי משמעותי. החוק הזה חסר משמעות לגמרי!!
בתור בן אדם שהוציא רשיון בגיל 23 ויש לי אח מעליי בשנה שהוציא בגיל 18 אני אומר להוציא רשיון רק מגיל 21 שיחכו קצת לא מתים מזה והסיבה היא שעד שמגיעים לגיל הזה "הנשמה יוצאת" אז למה להשתולל עים הרכב ולסכן את הרשיון שחיכנו לו כל כך הרבה זמן דבר שני אתה יותר בוגר אני היום בן 30 אחי בן 31 ואני עדיין פוחד כל פעם שהוא נוסע לא יקרה שום אסון אים יחכו עד גיל 21
במקום שהמדינה תוציא כסף על הרוגים ופצועים שתוציא פחות על יותר תחבורה לילית
הכי חשוב שיתחילו להכניס טכנוגרף לרכבים פרטיים ויתנו לשוטרים לתת דוחות על סמך הטכנוגרף ואז נהיה כולנו הרבה יותר רגועים לילה טוה ושקט
כולם חושבים שהגיל המינימלי בו יוכל אדם לנהוג אחרי הרפורמה החדשה ירד בצורה משמעותית.
אבל זאת טעות, מכיוון שכיום הגיל להוצאת רשיון עומד על 17, ועוד 3 חודשים מלווה - משמע - עצמאי על הכביש לא לפני גיל 17 ו-3 חודשים; ולעומת זאת לפי הרפורמה החדשה אמנם הגיל להוצאת רישיון הוא 16 ו-9 חודשים, אך ישנה חצי שנה של חובת ליווי - משמע - עצמאי על הכביש בגיל 17, אך מוגבל לעוד 3 חודשים בהם תחול חובת ליווי בשעות הלילה.
זה אומר שהגיל ירד ב-3 חודשים, וגם זה באופן חלקי.
אז במילים אחרות: די לבלבל את השכל על הגיל, אין כמעט שינוי. לעומת זאת המחיר - תהיו בטוחים שתהיה כאן סחיטה.
משרד הרישוי או כל האחראים טעות עצומה להתחיל את הרשיון מגיל כ"כ צעיר אני חושבת שגיל 17 זה גם מוקדם מידי אבל זה עדיף מגיל 16-9 חודשים "לנהוג בגיל 16" הם עוד ילדים ישנים כאלה ששותים אלכוהול ועושים פוזות על הכביש אם חס וחלילה לא יהיו תאונות דרכים על ידי ילדים לא יבינו הטעות שאתם עושים.
כל הילדים שגונבים להורים שלהם את המכוניות ומתים זה רומז שדווקא את רשיון הנהיגה צריכים לעשות מגיל 18 אפילו עוד כמה שנים ילדים בני 13 יוציאו רשיון מה קורה למדינה הזאת ?????????
כיום הגיל להוצאת רישיון הוא 17, וחלה חובת ליווי של 3 חודשים. לפי כך לא יוכל אותו נער לעשן, להזדין ולשתות עם חברה שלו תוך כדי נהיגה לפני גיל 17 ו-3 חודשים.
לפי הרפורמה החדשה הגיל להוצאת רישיון הוא 16 ו-9 חודשים, אך חלה חובת ליווי בשעות הלילה למשך חצי שנה. לכן כל עוד זה לא מתבצע בשעות היום, אותו נער לא יוכל לעשן, להזדין ולשתות עם חברה שלו תוך כדי נהיגה לפני גיל 17 ו-3 חודשים.
משמע - הגיל לצאת למקום כלשהו, לשתות, לעשן ולהזדין עם החברה, כשבסופו של דבר ישנו הצורך להחזירה באמצעות האוטו - נשאר אותו גיל לפני ואחרי הרפורמה.
אתה כועס?
הוא יוכל להזדיין לעשן לשתות להסתמם ולעשות הכל כל עוד יש לו את המפתח.. זה שהוא עם מלווה לא אומר שהוא ינהג עם המלווה וזה שאין לו רישיון זה גם לא מפריע לעובדה שהוא פשוט יכול להכנס למכונית ולעשות מה שבא לו בכל גיל בכל זמן שהוא רוצה כל עוד יש לו את המפתח.
אם יש חוק נגד שתייה ונהיגה והוא שותה למה שהוא ישים על החוק של המלווה?
עם קצת היית מפעיל את המוח שלך הייתה יודע שאחרי שיגמר המלווה (וגם אז רק חננות נוסעים על מלווה) הערסים שהם הבעייתים לא נוסעים עם מלווה אלה עם כן הוא שם כדי לקנות להם סיגריות וקונדומים ושתיה חריפה. כל דבר אני צריך לצייר לכם כדי שתבינו.
מצד אחד הנערים יש להם עדיין מה שמוגדר כ "תסיסת הדמים" דהיינו שהם מתקשים לרסן את עצמם. והדבר בא לידי ביטוי ב"דיווש יתר". בטיסות וחריקות כביש. כשבעקבותיו הנער/קורבנות שיגיונותיו יעבירו את ימיהם בחוסר אונים תוך שהם בוהים בחיים שחולפים על פניהם לבלי שוב, [או כבר מינן הבוהה בתקרת קברו בדיכאון על שאין אפילו למי להפנות תלונות על חוסר בפתח אוורור ושירותי כביסה לתכריכים המעופשים] אך לצד זה לימוד נהיגה מושכל [דבר שספק אם אפ' לפקח עליו מה שמחזיר אותנו לנקודה שלכם שהיא צודקת] בגיל צעיר [לצד שיפור חלופות, כגון רכבת קלה...שכמה זמן לוקח לבצע? וכד'] יביא את הנהג לבשלות בזמן שבו נפש האדם מבשילה. ולא בגיל שפעמים רבות לא מטמיע נכון כישורים חדשים. הצעתי כפתרון, היא רעיון ישן שהצעתי פה רבות. וכוללת [על כך לא כתבתי אך זה חלק מהרעיון] השתלבות בתוכה כתנאי לרישיון מוקדם[בתנאי שיטת קופר הוא גם יוטמע באופן נכון]. ----שיטת קופר[לא משנה השם משנה הרעיון] או במילים אחרות, "מסלולי תקווה לנוער".....תגידו אנשים, זה לא גדול הרעיון??? הילד שלכם יגיע אחרי מסלול בריא לחתונה עם דירה משלו בלי משכנתא [כמעט] עם מקצוע וביסוס נפשי וגיבוש עם קבוצת חברה...........בלי להסתובב חשוף לפיתויים/בטלה/שעמום מנוון שבעקבותיהם אולי הוא יפגע בסובבים [עברות רכוש/שודים ושבירת כל הקודים/עברות מין/עברות אלימות] ??? אתם שמביאים ילדים בכיף לא חושבים שזה פתרון? תוסיפו לזה מסלול לבוגרים ....וכ"כ הרבה אנשים יצאו מזה מורווחים!!! אני לא מנהל את העולם-זו רק המלצה[אבל לא שווה?]. בהצלחה. [ותודה על הזכות להגיב].
ברגו, [תוס\' חשובה בהמשך לתגובתי-43] 31/03/11 | 20:10
המעוניין תהרו ממורי הנהיגה הם סחטנים בכסף והטסטרים סחטנים לא מעבירים כל טסט 480 תתארו לכם כמה כסף הם עוים עלינו אנחנו עובדים קה והם בניה קופתים לנו על ההגה ולוקחים מאיתנו את הכסף א תהרו
לתת לילדים לנו ללמוד אצל מורה נהיגה הם סחטנים המורים רוצים רק כסף והטסטרים לא מעבירים הם רוצים רק כסף והרבה א לא לתת למורים להנות סחטנים לא לתת לילדים לנן ללמוד אצל סחטני.
חברה תקשיבו לעומתכם אני יש לי רישיון כבר =]]]
אבל ראיתי שיש פה שאלות בקשר למי שאין להורים שלו רישיון נהיגה .
אז ככה יש מוסד שפתחו שיש שם כל מיני אנשי צבא במיל' וכול מיני אנשים אחרים שמתנדבים להיות המלווים שלכם .
חחחחחחחח בהצלחה ברישיון חחח....
43אתה שמחייכת בתמונה-תחייכי גם כשיבשרו לך שאת חייך
ילווה קטטר/קביים ח"ו? מי זה האידיוט הזה שאחראי על המחדל שנערים פזיזים [שהחיים עוד לא נתנו להם סטירה מהסוג שאחריו אתה לא טס בכביש למשל] ואפילו בוגרים, ובעצם כולם. לא מחויבים להחזיק ברכב איזה אמצעי/סוג של קופסא שחורה כל שהיא. שיטיל מעט מורך בלב הטייסי-כביש? מגיע לך מדליה על יכולתך לישון במצפון שקט. [אנחנו אחת המדינות ה"מתקדמות"? ממש. בחו"ל יש לך כבר לא יודע כמה שנים חשמליות, בארץ? כמה שנים לוקח לשלב מס' קרונות? פלא שפרויקטים כמו הנ"ל יקחו עד סוף המאה? נו, איזה מעשיות יש לכם לתרץ את זה? מתקדמים עללק, מתקדמים בנואשות לתהום[כשהיא תגיע תצרחו, אין לאנשים פה חיישני סכנה, נזכרים באמצע הנפילה לתהום]].
מורה נהיגה בבאר שבע מרויחים חצי מליון שקל בחודש ומעלימים מיסים במיליוני דולרים והטסטרים משוחדים מס הכנסה תתחילו להכניס לכלא למאסרי עולם הגוף הכי מושחת זה משרד התחבורה שוחטים וגם מכשילים טסטים סתם תעשו לזה סוף
בהחלט שאתם מעלים דבר חמור, אנשים גם כך בקושי חיים וממש לא הוגן לכסח אותם כלכלית. במקום להקל. ולמרות הכל. על ייתרון אחד לא חשבתם, ככל שנכשלים אח"כ בכביש יותר מחושלים. כאחד שטיפל וליווה נכים. אני יכול לומר לכם שאם בנוסף ל"פוליטכניון" שהילדים נשלחים אליו הם ישלחו לקצת עבודת התנדבות עם נכים, אולי המושגים שלהם לגבי ערך החיים השתנו. ולא רק לגבי דבר זה. הצרות מפיכות בלב מעיין של חמלה. אשרי מי שמעיין החמלה מפכה בליבו.
קודם כל...ייחי ההבדל 17 ו16.9
דבר שני בארצות אחרות זה גם יותר מוקדם וגם פחות שיעורים ולא חובה מורה ויש פחות תאונות...זה ממש לא קשור לשיטת הנהיגה!מה גם שבדרך גלל לא מוצאים ישר על 17 גם ככה לא משנה מה!
בגיל הזה עדיין אין בשלות מוחית - מוכח מדעית וזה רק מתכון לתאונות וצרות! לדעתי בכלל צריך לתת את השיעורים האלו חינם כי זה מה שחשוב כהכנה לחיים לא פחות ממתמטיקה וכן להכניס שיעורים מעשיים של החלקות, עצירת חרום וכד'..
והשר כץ פשוט עושה כל הזמן שטויות כדי לפרסם שעושה משהו מעלה מהירויות ושטויות נוספות!
מה לא חסר בני 18 ומעלה שלא משתוללים מזה השטיות האלה משחושב שהחוכמה בכביש זה לנהוג כמו מטורף יחשוב תמיד עד שיקבל תמכה שלו. וכולה הורידו שלושה חודשים ממש הבדל עצום...
ואיך בדיוק יאכפו את זה שהחתימות אמיתיות וזה לא סתם שהילד וההורה חתמו?
אצלי אישית בתקופת מלווה נסעתי פעם אחת בלבד עם מלווה ביום הראשון שקיבלתי רישון נסיעה של פחות מחמש דקות... ואז לא נהגתי 3 חודשים ואח"כ נהגתי לבד...
זה יכול להיות המצב אצל אחרים גם שלהורים אין כוח/מפחדים ואח"כ סתם יחתמו..
בקיצור שוב- איך בודקים שבאמת היו נסיעות עם מלווה?
זה ממש התאבדות, זה אסון לילדים שעדיין לא התבגרו!!!!!!!!!! ואסון להורים!!!!!!!!!!!!!!! איך אפשר להרשות לילדים האלה להשתלט על הכבישים????? גם ככה אנחנו לא ישנים עד שהם מגיעים הביתה!!!!! באמת מספיק ודי עם זה יש מספיק רכבים על הכבישים .מהלב של כל האמאות!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
כל כך לא נכונות ניסיון זה הכל בנהיגה צריך לנהוג לבד כדי ללמוד בתור אחד שיש לו שנה רישיון השלוש חודשים של המלווה הם סתם מיותרים יש לי מלא חברים שלא נסעו פעם אחת במלווה כי לא היה להם עם מי אז אחרי 3 חודש עם עלו לכביש בלי ניסיון מלווה ובלי שנהגו 3 חודשים שלמים
אתה מדבר שטויות,גיל 0 הם מבינים יותר עניין,ובגיל 18 הם כבר מקבלים נשק,למה יש משקל יותר גדול לנשק או לרכב?
את זה אי אפשר להשוות,אבל נשק זה מסוכן לא פחות מרכב.
מה ההבדל בין הדרך של היום,לדרך החדשה בכל מקרה כשהצעירים מסיימים את המלווה הם מתחילים להשתולל בכבישים..
לא יותר פשוט לעלות את גיל הנהיגה המותר מ 18 ל 21 ??
אני בטוח שככה ימנעו הרבה יותר תאונות..
לא הסברתם מה יידרשו התלמידים ללמוד, איפה וכמה, והכי חשוב בכמה כסף. שמעתי שמהרגע שייכנס החוק לתוקף יהיה על התלמידים ללמוד בבתי ספר מיוחדים לנהיגה ולשלם לקורס 700 שקלים. מתי ייכנס החוק? והאם זה באמת יעלה כל כך הרבה?
מה כ"כ מבורך ב"רפורמה" כזו. לדעתי צריך להעלות את גיל הרישיון ל18 אם כבר שינוי, העניין של 60 שעות הרי אבסורדי, אילו ההורים שמאשרים את השעות ובלי התיפייפות- הילד ילחץ והם יחתמו אחרי כמה שעות שיספיקו לעשות בפרק הזמן ללא קשר למספר 60. הבעיה של בני הנוער בכביש (או בכלל) היא שהם מרגישים גדולים ומבינים בהכל בלי להבין באמת- כולנו כך וזה עובר, אולי כדאי לקבוע גיל שיכוון קרוב ככל הניתן לגיל שזה באמת קורה.
בושה! ממשלה של ליצנים זה מה שיש לנו פה בארץ!
הם סתם מוציאים את החוק הדפוק הזה במטרה "להפוך נהגים צעירים לטובים יותר" אז תנו לי לומר לכם משהו.. אתם מפגרים ברמות! אם אתם רוצים למנוע כמה שיותר תאונות דרכים אז.. :
1. אל תוריד את הגיל של קבלת הרישיון.
2. אם אתם חושבים שלימודי תיאוריה בכיתה יעזרו לילדים להיות נהגים טובים יותר אתם ממש טועים - אתם צריכים לראות את השיעורי "תעבורה" שמתרחשים אצלנו בבית ספר, פשוט בושה - לא למודים מזה משהו חדש בכלל וזה סתם דופק את הילדים.
3. מה הקטע להעלות את משך הליווי לשישה חודשים? עוד פעם... בשביל לדפוק את כולם? אם זה ילד\ילדה טובים הם יקשיבו לחוקים ואם לא אז..
לכן במקום לדפוק את כולם צריך לעשות סלקציה - כן כן, וזה אומר לא לתת לילדים עם IQ נמוך משל אוגר רישיון נהיגה ובמילים אחרות - ערסים "ושחקני" כדורגל שעושים מה שהם רוצים בכבישים - כי הכל נובע מחינוך. אז ההורים לא מספיק אחראים לא לתת רישיון לילד הדפר שלהם אז אתם צריכים להיות אלה שישמו את הקו האדום כי רק ככה תמנעו את התאונות דרכים בכבישים ולא על ידי שיעורי תיאוריה אורכים יותר וליווי למשך ארוך יותר.
פשוט ממשלה של ליצנים.
הגורם הוא במיוחד הצורה המקורית וה "בטוחה " של הכבישים בישראל ..
חייב להגיד שפה באילת , אין לי מושג איך כמות התאונות קטנה יחסית לערים אחרות .. הכבישים פה על הפנים , יש מלא קפיצות ותסבוכים, מקומות שדורשים צומת ועושים שם כיכר גם אם 15 מטר לפני יש כיכר , יש לנו המון איזורים עקומים ופיתולים בזוויות , לא חסרים איזורים כגון איזור תעשיה שדורשים לעלות על עפר ועל חולות ולטפס כל מיני מדרגות וקפיצות ...
אני אומר תודה שהדברים האלה לא באיזור התיירות או במקומות שיש הרבה אורחים שלא מכירים את הכבישים , כי זה היה נגמר אחרת .
בקיצור אם נער בן 16 ותשעה חודשים מוציא באילת רישיון הוא יכול ללכת להיות פעלולן בסרט מהיר ועצבני .
אני לא בעד היוזמה, יש לי רישיון אני בן 18 ולפני חצי שנה הוצאתי אותו. כשאני קורא את היוזמה הזאת אני מבין שלילדים עם הורים שאין להם רישיון או יכולת לכל זה פשוט לא יוציאו.. יחכו לצבא וגם אז יתקלו בקשיים עם המלווה, בקיצור מעכשיו רישיון זה לא רק עניין של כסף וגם אלה שיעבדו בשבילו לא בטוח יוכלו להוציא.