יותר מ-30 ק"מ לליטר בפורשה
ארבע שנים לאחר שחשפה לראשונה בתולדותיה מכונית סדאן 4 דלתות, מציגה פורשה את מתיחת הפנים לפנמרה. עיקר השוני – פחות צימאון, פחות זיהום אוויר ויותר מרווח פנימי עם גרסת בסיס גלגלים ארוך. העיצוב נותר שנוי במחלוקת
ניר בן זקן
makoפורסם:


העיצוב החיצוני של הפנמרה, הנקודה השנויה ביותר במחלוקת לגביה, נותר כמעט ללא שינוי ורק בעלי ראייה מצוינת יוכלו לזהות את ההבדלים בדמות יחידות תאורה ראשיות בעיצוב מעט אחר, פגוש עם כונסי אוויר גדולים יותר מקדימה ושינוי מיקום לוחית הרישוי לתחתית הפגוש האחורי כדי לשפר את האווירודינמיקה.
השינויים העיקריים נמצאים מתחת למעטפת – הגרסה ההיברידית מוחלפת בגרסת פלאג-אין הייבריד המאפשרת להטעין את מצברי הליתיום שמגיעים כעת עם קיבולת גדולה פי חמש מבעבר, דרך שקע החשמל הביתי.

פורשה גם זונחת את מנוע ה-וי 8 האטמוספרי הבשרני ששירת את דגמי S ו-4S לטובת מנוע חדש לחלוטין - וי 6 בנפח 3.0 ליטר עם שני מגדשי טורבו המפיק 420 כ"ס, 20 יותר מהמנוע היוצא.
נתוני ביצועים לא נמסרו בשלב זה, אך בפורשה ציינו כי המנוע החדש חסכוני ב-18 אחוז לעומת הקודם בצריכת הדלק, בין היתר הודות למערכת Stop&Start.
נתוני ביצועים לא נמסרו בשלב זה, אך בפורשה ציינו כי המנוע החדש חסכוני ב-18 אחוז לעומת הקודם בצריכת הדלק, בין היתר הודות למערכת Stop&Start.
גרסת בסיס גלגלים ארוך המכונה 'אקזקיוטיב' נוספה להיצע והיא תציע עוד 15 ס"מ במרווח הרגליים במושב האחורי ומיועדת למי שמשום מה מעדיף לשבת במושב האחורי של הפורשה שלו. הפנמרה המאורכת, שתהיה בוודאי פופולרית בשוק הסיני, תוצע בגרסאות 4S והטורבו עם 520 כ"ס.
פרסומת

מצאתם טעות לשון?