60 שנה אחרי הקורבט הראשונה אחד האייקונים המוטוריים האמריקאים החשובים ביותר מאז ומעולם, מכונית הספורט האמריקאית האולטימטיבית שמצליחה לשמור על מעמדה כבר יותר מיובל שנים, מתחדשת ומושקת בדורה השביעי לקראת תערוכת דטרויט.
אחרי תהליך חשיפה ארוך ומייגע שנמשך חודשים וכלל עשרות טיזרים - מחשיפת לוגו הדגלונים המחודש, דרך לוח המחוונים, המתלה הקדמי ועד לצילומי ריגול תחת הסוואה ש"דלפו" באורך פלא לרשת, הלילה הוסר הלוט והקורבט החדשה נחשפה במלוא הדרה.
אמנם קשה לטעות בה וכבר מרחוק קל להבחין שמדובר בקורבט, אך בניגוד לדור השישי שהיה, לפחות מבחינה עיצובית, המשך ישיר לזה החמישי, הדור החדש מציג עיצוב זוויתי וקרבי יותר המעצים את הנוכחות האגרסיבית המוחצנת של הקורבט עם פרונט ארוך ומחודד ואחוריים מעט גבוהים הכוללים כעת 4 יציאות מפלט מעט מוגזמות.
העיצוב יותר כוחני וזוויתי מבעבר, אבל עדיין ניתן לזהות למרחוק שמדובר בקורבט
עם זאת, כמו במרבית הדורות של הקורבט עד היום, גם הדור השביעי מצליח לשלב בין מראה ספורטיבי בולט מבלי להגרר לוולגריות שמאפיינת חלק מהמתחרות.
הקורבט בדורה השביעי מופיעה בדיוק 60 שנה לאחר השקת הדור הראשון ואך על אף שהיא שומרת על המסורת בחלק מהתחומים היא גם נוטשת כמה ממאפייני העיצוב של הדגם לאורך השנים כמו פנסים אחוריים עגולים ושמשה אחורית קמורה וענקית.
מעתה הקורבט בכל גרסאותיה תתבסס על שלדת אלומיניום שעד כה הייתה קיימת רק בדגמי הקצה. שלדה זו חוסכת 45 קילוגרם אך חשוב מכך מעניקה קשיחות משופרת בשיעור של 57 אחוזים ויכולות דינמיות משופרות.
כדי לחסוך במשקל הגג של מקורבט החדשה יהיה עשוי כולו מסיבי פחמן (קרבון) וגם חלקים נוספים ביניהם מכסה המנוע הענק ישלבו תרכובות שיכילו סיבי פחמן לטובת משקל מופחת וחוזק מבני.
הקורבט החדשה תצויד במנוע וי 8 "סמול בלוק" בנפח 6.2 ליטרים שבעזרת תזמון שסתומים משתנה והזרקה ישירה יפיק 450 כ"ס ומומנט של 62 קג"מ שיעביר את הכוח לגלגלים האחוריים דרך תיבת הילוכים אוטומטית עם 6 יחסי העברה או ידנית עם לא פחות מ-7 הילוכים.
שימוש בשלדת אלומיניום וחלקים מסבי פחמן תרמו לחוזק המבני ולהפחתת משקלהביצועים בהחלט מרשימים וכוללים האצה למהירות תלת ספרתית בפחות מ-4 שניות. המהירות המרבית טרם פורסמה אבל ניתן להניח שהיא תהיה באזור ה-300 קמ"ש. שברולט מציינת שבעזרת מערכת המנתקת באופן אוטומטי את הפעולה של 4 צילינדרים בעת שיוט נינוח גם נתון צריכת הדלק השתפר באופן משמעותי.
הקורבט החדשה מצוידת במערכת מצבי נהיגה המציעה 5 מצבים שונים המשפיעים על 12 פרמטרים שונים, ביניהם תגובת המצערת, חדות ההגוי, הצליל של המנוע, מערכת בקרת היציבות והמתלים.
תא הנוסעים אמנם שומר על הפריסה קלאסית המכוונת כלפי הנהג שאפיינה את הקורבטים של השנים האחרונות אך מציג שדרוג משמעותי מבחינת איכות החומרים שבעבר העניקו תחושה מעט פלסטיקית למכונית הספורט. כמו כן במרכז לוח המחוונים, לצד שעוני מהירות, חום ולחץ שמן אנלוגיים נמצא מסך 8" המציע מספר אפשרויות - מתצוגה גדולה של מד סיבובי המנוע ועד לתצוגת זמני הקפה, תאוצות G ועוד שלל מאפייני ניהוג ומנוע.
הקורבט החדשה זכתה לשם סטינגריי על שם הדור השניבהמשך הדרך בוודאי יוצעו גרסאות ביצועים כוחניות יותר עם הרבה יותר סוסים מתחת למכסה ומערכות ניהוג משופרות, אך כבר בשלב זה שברולט מציעה תוספות כמו מערכת מתלים מגנטית אדפטיבית לשיפור האחיזה המוכרת ממכוניות כמו קדילאק CTS-V ופרארי 458 כמו גם גרסת Z51 מותאמת למסלול שתכלול דיפרנציאל מוגבל החלקה אלקטרוני, קירור לתיבת ההילוכים והדיפרנציאל, בלמים משופרים וקיט אווירודינמי.
בשלב זה שברולט עוד לא פרסמה את המחיר של הקורבט החדשה אך ניתן להעריך שהוא יהיה דומה לזה של הדגם היוצא ויעמוד על החל מ-50 אלף דולרים, מה שאומר פחות מ-200 אלף שקלים לפני מסים.
עם זאת, למרות פוטנציאל למחיר תחרותי למדי גם אחרי מס נראה, כמו בששת הדורות הקודמים, שחברת UMI יבואנית המותג בישראל לא תייבא באופן רשמי את הקורבט לארץ וכדי לחזות בה פנים אל פנים אנו נאלץ להמתין לאקזמפלרים הראשונים שיגיעו בוודאי בהמשך השנה בייבוא אישי.
>> האחות הוולגרית: שברולט קמארו במבחן דרכים
האחוריים כוללים 4 יציאות מפלט מעט מוגזמות