היא אחראית לכמה וכמה אגדות מוטוריות, למנועים של מכוניות הפורמולה 1 של אלופי העולם ולכמה ספורטיביות לוהטות בייצור סדרתי וכעת היא מרגשת שוב עם קונספט למכונית ספורט קטנה ומטורפת. בסוף השבוע האחרון, על רקע מרוץ הפורמולה 1 במונטה קרלו, הציגה חטיבת רנו ספורט את הטווין ראן - קונספט לוהט המגיע כמחווה לשתי מכוניות בלתי נשכחות: הרנו 5 טורבו 2 משנות השמונים של המאה ה-20 והקליאו V6 מראשית שנות ה-2000.
גם ה-V6 וגם הטורבו 2 אמנם נשאו שמות ועיצוב כללי שהזכיר דגמי סופר מיני פופולריים של החברה הצרפתית, אך למעשה היו מכוניות ספורט קיצוניות שהגיעו עם מנוע מרכזי, שילדה ספורטיבית וביצועים שהזכירו מכונית על.
כמו צמד הספורטיביות הותיקות גם הטווין ראן מגיעה מנוע מרכזי, אך בניגוד אליהן היא אינה מתבסס על דגם קיים של רנו אלא מספקת רמז (עבה ככל הנראה) באשר לקווים הכלליים של הדור הבא של הטווינגו הקטנה של החברה שתהיה, בהתאם למגמה השלטת לאחרונה בחברה כמו בקליאו החדשה ובקפצ'ור, בעלת עיצוב בולט ובעל נוכחות מבעבר.
העיצוב של הטווין ראן, עם פנסים וצללית צד בהשראת ה-5 המקורית, ככל הנראה מלמד לא מעט על הדור הבא של המכונית העירונית של רנו אך בכל הנוגע למפרט הטכני קשה למצוא קשר בינה לבין המכונית שנחשפה בסוף השבוע המצוידת, כאמור, במנוע מרכזי.
הטווין ראן מצוידת בשלדת צינורות שנבנתה במיוחד לצורך הפרויקט שעליה מרכב הבנוי מפיברגלס וסיבי פחמן ובליבה, מאחורי המושבים הקדמיים, פועם מנוע מתוצרת ניסאן בתצורת וי 6 ובנפח 3.5 המוכר מהניסאן 370Z שמפיק 320 כ"ס ומניע את הגלגלים האחוריים דרך גיר 6 הילוכים. המערך הספורטיבי משלב גם דיפרנציאל מוגבל החלקה, מתלי עצמות עצה כפולות ובולמי זעזועים מתכוונים של אולינס.
גם תא הנוסעים, או יותר נכון לומר במקרה זה - הקוקפיט של הטווין ראן - נבנה למטרה אחת והוא נעדר מאבזרי נוחות מתבקשים כמו חלונות חשמליים או מערכת מולטימדיה משוכללת, אך כולל כלוב בטיחות מלא, מושבי באקט ודשבורד שכולל מסך דיגיטלי גדול המציג מידע חיוני לנהג במקום כמה מחוונים אנלוגיים.
השראה מהרנו 5 טורבו2 והקליאו V6המימדים הקומפקטיים, עם אורך כללי של פחות מ-3.7 מטרים ומשקל עצמי של 950 קילוגרמים, מבטיחים יחס הספק/משקל מרשים במיוחד וביצועים מצוינים עם האצה למהירות תלת ספרתית בתוך 4.5 שניות ומהירות מרבית של 250 קמ"ש.
הטווין ראן, שאת השקתה ליווה סרטון מעורר חשק בו היא מפגינה חלק מיכולותיה המרשימות לצד רנו 5 טורבו 2 וקליאו וי 6, בהחלט מוכיחה שלא מדובר ברכב במחוזות "לראותו בלבד" אך עם זאת בשלב זה ברנו מציינים כי מדובר בקונספט חד פעמי והטווין ראן לא צפויה להגיע לייצור, אפילו לא במהדורה מוגבלת.
לנו נותר רק לקוות שדברי הביקורת הנלהבים של נהג העבר ג'אן רניוטי, שברקורד שלו השתתפות בשלל מרוצי ראלי, שהוזמן לנהוג ברכב הקונספט וציין כי מדובר ביורשת ראויה לרנו 5 טורבו 2 האגדית, בשילוב לחץ של חובבי נהיגה על מחלקת הספורט של רנו יביאו בסופו של דבר את הקונספט המרשים הזה להפוך למציאות. בינתיים נאלץ להסתפק בסרטון הלוהט שרנו הפיצה באתרי הצפייה ברשת.
אנחנו רוצים אחת כזו!
>> יותר שפויה אבל בכל זאת מטורפת -רנו מגאן RS במבחן
מכונית פאן אולטימטיבית