בשנים האחרונות מכוניות העל של יצרניות האקזוטיקה הפכו למטורפות ולביצועיסטיות מאי פעם, אך בה בעת המחירים שלהן זינקו כלפי מעלה.
היום, אפילו במדינות עם רמות מיסוי שפויות, מכוניות אקזוטיות הן כבר לא משהו שאדם מהשורה שהצליח קצת בחיים יכול להרשות לעצמו והן למעשה הפכו לנחלתם הבלעדית של מיליונרים כבדים ונסיכים ממדינות המפרץ.
האם מדובר בעובדה מוגמרת והסיכוי במילניום השלישי של מי מאיתנו להחזיק ולנהוג במכוניות על יכול להתרחש רק בחלומות, או שקיים סיכוי כלשהו לשינוי מגמה שיאפשר מתישהו, גם בעבור פחות ממחירה של דירה מרווחת, להתנייד בגלגלים נחשקים? ובכן, יתכן שאנו אנשי בשורות כי זה בדיוק מה שסטארט-אפ אמריקאי בשם Supercar System שם לו למטרה.
האנשים מאחורי המיזם חשפו השבוע מכונית ספורט המציגה לטענתם ביצועים בליגה של נבחרת העל ממראנלו, סנטה אגתה ושטוטגרט (פרארי, למבורגיני ופורשה) אך עם תג מחיר העומד על פחות משליש מזה של דגמי הקצה של המתחרות המפורסמות.
כרגע מדובר עדיין רק בשרטוטים ומכונית ממשית צפויה להיחשף לציבור רק במהלך 2014, אבל נתונים שפורסמו באתר החברה מספרים על משקל עצמי של קצת פחות מטון הודות לרצפת אמבטיה ולחלקי מרכב העשויים מתרכובת סיבי פחמן ותת שלדה קדמית ואחורית מכרומולי (פלדה עם יחס חוזק משקל גבוה).
יחידת ההנעה תכלול מנוע V8 בנפח 6.2 ליטר תרומת ג'נרל מוטורס (המוכר מהקורבט) שיוצע בשתי רמות הספק, עם 452 כ"ס או 694 כ"ס בסיוע מגדש על, ויחובר לתיבת הילוכים ידנית עם שישה יחסי העברה.
חישוקי 18' או 19' עם צמיגים סופר ספורטיביים ובלמים קראמיים של ברמבו האיטלקית משלימים את חבילת הביצועים המרשימה.
תא הנוסעים, לעומת זאת, מינימליסטי למדי אך מצויד במסך מגע גדול בקונסולה המרכזית וגג הניתן להסרה בצורה ידנית למי שירצה להרגיש את הביצועים באופן ישיר ביותר.
לטענת החברה הצעירה, הביצועים יהיו מרשימים ביותר והמפלצת הקטנה תאיץ למהירות תלת ספרתית ב-3 שניות בלבד, מהר יותר מפרארי 458 איטליה. המפתחים אף טוענים שהתנהגות הכביש תיישר קו עם היצירות המתקדמות ביותר של כל אחת מיצרניות החלומות בזכות כנפונים ומסיטי אוויר אווירודינמיים האמורים להקנות יציבות גם במהירויות גבוהות (אם כי נתון מהירות סופית טרם פורסם).
תא הנוסעים לא מציע הרבה אביזרי נוחות אבל כולל קונסולה מרכזית עם מסך מגע ואופציה להסיר את הגג
מעל לכל אלה הבשורה מגיעה, כאמור, מכיוון המחיר שיתחיל ב-69 אלף דולרים.
אמנם בהחלט לא מדובר במכונית על לכל פועל, אבל אל מול מחירים של 200 אלף דולרים וצפונה לגרסאות ביצועים מבית פורשה, פרארי ולמבורגיני בהחלט מדובר במציאה של ממש במידה והנתונים שמוסרת החברה אמיתיים.
בכל מקרה, בשלב זה אנחנו מתייחסים לנתונים בספק השמור ליצרני רכב אנונימיים, אבל בהחלט קוראים למפתחים מאמריקה להזמין אותנו לסיבוב ממצה שיוכיח מעל לכל שאכן מדובר במכונית על שוברת שוק.
מרכב המשלב סיבי פחמן ושלדת צינורות מכרומולי