הרצון לקלוע בדיוק לטעם המדויק של כל לקוח שמוכן לשים חבילת מזומנים מכובדת על 4 גלגלים הביאה בשנים האחרונות את יצרני הפרימיום להציג אין סוף רמות גימור, אופציות מנועים, גרסאות ותתי גרסאות לדגמים השונים שלהם. מצד אחד מדובר בשינוי מבורך המאפשר לכל אחד למצוא בדיוק את מה שהוא מחפש אבל מאידך לעיתים נראה כי מדובר במבול מבלבל מדי של "אותה הגברת בשינוי אדרת" שלעיתים קצת קשה לעקוב אחריו ולהבין מה בדיוק יש לכל גרסה לחדש.
וכך כמה ימים אחרי שבישרנו על תחילת השיווק בארץ של הב.מ.וו סדרה 3 גראן טוריסמו במרכב 5 דלתות כעת אנו מתבשרים על חשיפתה של ה-4 גראן קופה גם היא במרכב 5 דלתות המבוססת על סדרה 4 קופה שכידוע מבוססת על סדרה 3 המקורית.
התבלבלתם? גם אנחנו, בכל מקרה למרות הדמיון בתצורה בין שתי הגרסאות בעוד הגראן טוריסמו שואבת השראה מעולם רכבי הפנאי, הגראן קופה פורטיבית יותר בקוויה, קרובה יותר ל-4 קופה בעלת 2 הדלתות ומהווה למעשה את התשובה של ב.מ.וו לאודי A5 ספורטבק. מבול תתי הגרסאות והדגמים של יצרני הפרימיום נמשך
הרעיון של המהנדסים הבווארים היה להציע דגם ששומר על המאפיינים הדינמיים-ספורטיביים של ה-4 קופה ולשלב אותם במרכב 5 דלתות שימושי. הגראן קופה החדשה חולקת את בסיס הגלגלים עם ה-4 קופה אך בזכות שטח גג המשתפל לאחור בשלב מאוחר יותר היא מציעה חלל מרווח בהרבה לנוסעים במושב האחורי.
מבחינת מימדים היא מעט גדולה מה-3 סדאן עם אורך של 4.64 מטרים (1.4 ס"מ יותר מה-3), רוחב של 1.82 (+1.4 ס"מ) וגובה של 1,38 (- 4 ס"מ). ה4 גראן קופה מצוידות בדלתות ללא מסגרות חלונות (כמו ה-4 קופה) וכאמור גם בדלת מטען בתצורת האצ'בק החושפת חלל מכובד של 480 ליטרים שניתן להגדלה על ידי קיפול שורת המושבים השניים לעד 1,300 ליטרים.
נוכחות ספורטיבית ושימושיות משפחתיתאגב מטען, רמות הגימור הבכירות יצוידו במנגנון פתיחה אוטומטי של דלת המטען באמצעות חיישן תנועה המופעל כשמעבירים רגל מתחת לפגוש האחורי.
שאר המאפיינים של רמות הפאר והאבזור השונות יהיו בדומה למוכר משאר הגרסאות של דגמי סדרה 3 ו-4 וכך גם היצע המנועים שיכלול באירופה שלל אפשריות בחירה בין מנועי בנזין ודיזל מוגדשים עם 4 או 6 צילינדרים בהספקים של בין 140 כ"ס (בגרסת 418d לוגמת הסולר) ל-302 כ"ס (בגרסת 435). יתכן שבשלב מאוחר יותר תוצע גם בגרסת M כוחנית.
ההשקה הרשמית של ה-4 גראן קופה תתקיים בתערוכת ז'נבה במרץ. ברק כהן, מנהל מותג ב.מ.וו בישראל, מוסר שלארץ היא תגיע בקיץ.
תגיע לארץ לקראת הקיץ>> מבחן דרכים השוואתי: ב.מ.וו 320 מול קאדילק ATS ולקסוס IS