אמנם בישראל היא מעולם לא הייתה מהבולטות בסגמנט הסופר מיני ככל הנראה בעיקר בגלל תג מחיר גבוה, אולם הג'אז של הונדה היא אחת המכוניות היפניות הפופולריות בעולם, מיוצרת בשמונה מדינות שונות ונמכרה ביותר מ-3.5 מיליון עותקים מאז שהושקה ב-2001.
כעת חושפת הונדה תמונות ופרטים ראשונים על הג'אז החדשה (המכונה ביפן ובארצות הברית Fit).
החזית מקבלת פנסים צרים וארוכים המתחברים לגריל ובסיוע פגושים נפוחים עם כונסי אוויר גדולים יוצרים מראה בעל נוכחות ומעט "כועס", המהווה קונטרסט ללוק החמוד והאנמי של שני הדורות הקודמים.
בצדודית הג'אז שומרת על קווי המתאר הכלליים של הדורות הקודמים עם חלונות צד משולשים בקורה A שמגדילים את שדה הראיה והתחושה האוורירית, אך הפעם נוספו גם קימורים מעניינים לאורך הדלתות היוצרים אפקט זרימה אל עבר החלק האחורי שכולל משטחים בצורות שונות, יחידות תאורה גדולות ופגוש בולט.
בגרסה ההיברידית ידית ההילוכים המיוחדת והקונסולה סביבה מוסיפים מעט מודרניות מתבקשת.
שלושה מנועים חדשים יהיו בהיצע; הבסיסי בנפח 1.3 ליטר והספק של 100 כ"ס (תוספת 10 סוסים לעומת ה-1.2 בדגם הנוכחי), 1.5 ליטר שבסיוע הזרקת דלק ישירה מפיק 132 כ"ס (תוספת 32 כ"ס לעומת ה-1.4 בדגם הנוכחי) וגרסה היברידית המשלבת בין מנוע ה-1.5 ליטר למנוע חשמלי המפיק 30 כ"ס (שיפור משמעותי לעומת מנוע העזר החשמלי החלש בדגמי הונדה ההיברידיים עד היום) וגרסה זו תהיה גם הראשונה לעשות שימוש בתיבת כפולת המצמד עם 7 יחסים החדשה של הונדה. תא הנוסעים נותר פלסטיקי מדי
השדרוג של היחידה החשמלית מאפשר לג'אז היבריד, בדומה לדגמי טויוטה היברידיים, לנסוע בכוחו של המנוע החשמלי בלבד למרחק של 3 ק"מ במהירות של עד 50 קמ"ש.
שדרוג היחידה ההיברידית מאפשר להונדה להציג שיפור של לא פחות מ-35 אחוזים בנתונים צריכת הדלק הרשמיים וכעת עם, 36.4 ק"מ לליטר, הג'אז היבריד היא אחת המכוניות החסכוניות ביותר בייצור סדרתי.
כמו רוב המכוניות היפניות, גם הג'אז תשווק תחילה בארץ השמש העולה בספטמבר הקרוב ואלינו היא צפויה להגיע במהלך השנה הבאה.
>> ג'אז מודרני? – הונדה ג'אז הנוכחית במבחן דרכים
עיצוב עם יותר נוכחות