המרכב כולו עשוי מסיבי פחמן נראה שפיג'ו קצת הלכה לאיבוד בעשור האחרון. היצרנית הצרפתיה, שתמיד הייתה שונה מהעדר והציעה מגוון דגמים בעלי נוחות נסיעה והתנהגות כביש משובחת, הפכה - כמו שאמר ב-1992 דודו טופז במערכון "יקצם" - "יותר יפנית מיפנית", ודגמים מהמילניום הנוכחי כמו 207, 407 או 607 לא הצליחו לייצר את הערך המוסף המיוחד שהיה אופייני לרכבים עם סמל האריה השואג. למרות שהמכוניות אמנם היו נוחות מרווחות וגם הרבה יותר אמינות, הן הפכו את האריה בחזית למנומנם ורדום.
בעת האחרונה התעשתו בפיג'ו והחליטו לחזור למקורות בתקווה שהדבר יציל את החברה שנמצאת בתקופה קשה מבחינה כלכלית מהגיליוטינה המונחת על צווארה.
הסנונית הראשונה הייתה ה-RCZ - קופה יפהפיה שהייתה, לבד משומטת לסתות, גם מי שהחזירה את חדוות הנהיגה למותג. בעקבותיה הגיעה ה-208 ששמה דגש על חזרה למקורות והצבת הנהג במרכז ועכשיו החברה חושפת, לקראת הצגה רשמית במגרש הביתי שלה בתערוכת פריז, את ה-ONYX.
מדובר בקונספט למכונית קופה ספורטיבית קיצונית שתצויד במנוע וי 8 דיזל המפיק לא פחות מ-600 כ"ס אליו תשודך גם מערכת לאגירת אנרגיה קינטית בעת בלימה. האנרגיה תאגר בסוללות מיוחדות שיוכלו לספק באופן רגעי בוסט של עד 80 כ"ס נוספים. סרטון הטיזר הקצר חושף מרכב מלא מסיבי פחמן המשלב בין קשיחות מבנית לחיסכון במשקל ומשקל העומד על בסך הכל כ-1,100 קילוגרם.
לצערנו, כצפוי, ה-ONYX תצטרף בוודאי לשורת דגמי קונספט שפיג'ו הציגה בעבר ולא הגיעו לייצור סדרתי, אבל ללא ספק היא חושפת יכולות מגוונות ומרשימות שניתן לקוות כי יגיעו בקרוב גם לדגמים סדרתיים ואולי יעזרו להעיר את האריה המנומנם.
>> כל החידושים של תערוכת ז'נבה 2012