אפשר לסובב את זה איך שרוצים אבל ביננו, גם בפיג'ו יודעים שה-308 הנוכחית לא הייתה מוצלחת במיוחד. אמנם לכאורה אין בה שום דבר לא בסדר אבל איכשהו המכלול - מהעיצוב המסורבל, דרך תא הנוסעים הקודר ועד למנועים הלא מרגשים ואיכויות הניהוג המשמימות פשוט לא עבד ולא אפשר למשפחתית עם לוגו האריה השואג לתפוס מקום משמעותי באמת בסגמנט המשפחתיות הקומפקטיות כמו שתי קודמותיה, ה-307 וה-306.
כעת אחרי שש שנים לא מוצלחות יותר מדי ה-308 המוכרת מגיעה לישורת האחרונה של חייה ומתכוננת לפנות את מקומה לדור החדש שנחשף כעת לראשונה ויוצג באופן רשמי בתערוכת פרנקפורט בסתיו.
למרות שניגוד לנהוג בעבר בפיג'ו ה-308 שומרת על השם של קודמתה, מדובר במכונית חדשה מן היסוד שעושה שימוש בפלטפורמה המודולרית החדשה של פיג'ו-סיטרואן - EMP2.
מבחינה עיצובית ה-308 החדשה שונה מאוד מקודמתה. בחזית היא נוטשת את פני לוע הכריש לטובת עיצוב מעט מעודן וקלאסי יותר בהשראת ה-508 וה-208. הצדודית מעט רבועה יותר וכוללת כמה קימורים שיוצרים זרימה דינמית ואי אפשר לפספס את קורה C הרחבה מאחורי הדלתות האחוריות השואבת השראה ממלכת הסגמנט מזה כ-3 עשורים – הגולף של פולקסווגן.
צדודית עם קורת C שלקחה הרבה השראה מהגולף של פולקסווגןמאחור ה-308 החדשה מציגה עיצוב פחוס מבעבר שיתכן שעשוי להזכיר לאחדים מכם את מרצדס A קלאס החדשה. תא הנוסעים שונה אף הוא באופן מהותי מזה של ה-308 הנוכחית וכולל דשבורד בעיצוב מאוד נקי הכולל מעט כפתורים כשאת מקומם מחליף מסך מגע בגודל 9.7 אינץ' במרכז הקונסולה המרכזית שיהיה אחראי על תפעול חלק ממערכות הרכב וכמובן מערכת השמע והניווט. כמו ב-208, גם ה-308 החדשה תגיע עם גלגל הגה קטן ועבה הממוקם נמוך יחסית ולוח מחוונים בחלקו העליון של הדשבורד שאמורים להעניק תחושה ספורטיבית יותר ואפשרות מבט בשעונים השונים מבלי להסיר את העיניים מהדרך.
בשלב זה פיג'ו עוד לא משחררת פרטים באשר ליחידות ההנעה שיוצעו עם ה-308 החדשה לבד מנתון פליטת מזהמים נמוך במיוחד של 85 גק"מ שיושג ככל הנראה בדגם עם מנוע דיזל מסדרת e-hdi.
עם זאת ניתן לצפות למגוון גרסאות מוגדשות ואטמוספריות שיתבססו על מנוע ה-1.6 ליטרים המוכר מה-308 הנוכחית (ורוב ליין דגמי פיג'ו–סיטרואן) שפותח ביחד עם חטיבת מיני של ב.מ.וו וגם לגרסאות שיצוידו במנוע ה-1.2 ליטרים 3 צילינדרים החדש שמוצע בגרסאות שונות של ה-208 וה-301.
ניתן להעריך שרוב המכירות של ה-308 החדשה יהיו של גרסאות עם גיר ידני בהתאם להעדפות של מרבית הלקוחות בשווקי היעד העיקריים במדינות אירופה, אך בלובינסקי, יבואנית המותג לישראל, מבטיחים שהפעם גם שווקים חובבי גיר אוטומטי כמו ישראל לא יקופחו וה-308 החדש תצויד בגיר אוטומטי מודרני ומתקדם שיחליף סוף סוף את ה-ALl4 המיושן והידוע לשמצה ואת הגיר הרובוטי החד מצמדי הקופצני.
בפיג'ו מבטיחים שבניגוד לחוויית הנהיגה המשעממת שסיפק הדור הנוכחי, ה-308 החדשה תחזור למקורות ותעניק, בגבולות התקינות הפוליטית וסטנדרט הבטיחות הנוכחי, חיבור מיוחד של הנהג למכונית שיזכיר במשהו את יכולות הניהוג המופלאות של ה-306 המיתולוגית.
בפיג'ו גם מציינים שהשימוש בפלטפורמה החדשה הכוללת לא פחות מ-116 פטנטים רשומים חדשים מאפשר ל-308 החדשה להציג נתון משקל נמוך בכ-140 קילוגרם לעומת זה של הדור הנוכחי ומאפשר למתכננים גמישות רבה בהתאמת חלקים שונים בהתאם למפרט של כל גרסה וגרסה.
החשיפה הרשמית של ה-308 החדש תתקיים, כאמור, בתערוכת פרנקפורט ב-10 בספטמבר, ולאחריה המכירות של המכונית שתיוצר במפעל פיג'ו בסושו שבצרפת יחלו באירופה.
לישראל ה-308 החדשה אמורה להגיע לקראת ראשית שנת 2014.
>> מבחן דרכים: פיג'ו 208 החדשה
הלוע הכרישי פינה את מקומו לאלגנטיות