יונדאי הוא מותג הרכב הנמכר ביותר בישראל מזה 3 שנים ובהיצע החברה בישראל לא פחות מ-12 דגמים שונים, אבל למרות שנראה שכולם מכירים את רכבי המותג רק מעטים בארץ שמעו על הג'נסיס, ספינת הדגל הקוריאנית שהוצגה לפני חמש שנים.
עם זאת, ללא ספק, זו אחת המכוניות החשובות עבור החברה מבחינה תדמיתית ומי שהעזה לשים על הכוונת את הקרם-דה-לה-קרם של תעשיית הרכב האירופאית – מכוניות סאלון כמו ב.מ.וו סדרה 5, מרצדס E קלאס ואודי A6.
כעת חושפת החברה הדרום קוריאנית את הדור השני של הג'נסיס ובשונה מבעבר, בו ספינת הדגל נמכרה בעיקר בשוק הקוריאני ובארצות הברית, בכוונת יונדאי גם לייצא אותה לשווקים אירופאים.
עיצוב הדור החדש הפך לבולט הרבה יותר עם מופע מרשים של תאורת לד, חזות מכובדת וישבן שמזכיר במשהו את ב.מ.וו סדרה 6 (אגב, זו לא הפעם הראשונה שיונדאי לוקחת השראה מב.מ.וו וגם ישבנה של ה-i30 הראשונה דמה בצורה מחשידה לאחוריים של סדרה 1).
תצליח להסתכל למכוניות הבאלון האירופאיות בגובה העיניים?
תא הנוסעים עבר מטמורפוזה ולצד עיצוב יוקרתי, לטענת יונדאי איכות החומרים מציגה רף חדש למכוניות המגיעות מקוריאה. עם בסיס גלגלים שגדל ב-7.5 ס"מ ל-301 ס"מ, הג'נסיס אמורה להציע מרווח נדיב יותר משל רוב מתחרותיה וכצפוי גם אבזור לא חסר ולבד מכל "החשמולים" המקובלים יש גם ממשק שליטה המזכיר את ה-I-drive של ב.מ.וו, מסך בגודל 8", בקרת שיוט אדפטיבית (המשתמשת לראשונה גם ברדאר וגם בחיישני צילום), התראה מפני עצמים בשטח המת, שמירה על נתיב, מערכת מצלמות היקפית, תאורה דינמית ומערכת סיוע לחניה.
גימורים יוקרתיים שטרם נראו ברכבים מתוצרת קוריאה
הג'נסיס תוצע עם 4 גרסאות מנועים לוגמי בנזין בהזרקה ישירה; שלושה מהם בתצורת V6 בנפח 3.0, 3.3 ו-3.8 ליטר ובהספקים 257, 282 ו-315 כ"ס וגרסת הדגל עם מנוע V8 בנפח 5.0 ליטר המפיק 425 כ"ס.
הכוח יעבור לגלגלים האחוריים דרך תיבת הילוכים אוטומטית עם שמונה יחסים או, לראשונה בג'נסיס, עם אופציה להנעה לכל הגלגלים לטובת שווקים במדינות קרות ועמוסות גשמים ושלגים. לבד מהנעה לגלגלים הנכונים, הג'נסיס מצוידת במתלים אחוריים חדשים מסוג רב חיבורי וביחד עם מרכב שעושה שימוש מוגבר בפלדה בעלת חוזק מתיחה גבוה מבטיחים יכולות דינמיות מהמעלה הראשונה.
בשנה הקרובה יונדאי צפויה לייצר כ-62 אלף יחידות, כחצי מהן אמורות להמכר בשווקים השונים מעבר לים ובראשם בארה"ב ובסין.