כבר שנים שניסאן מיקרה היא אחת המכוניות היפניות המבוקשות באירופה. אמנם שני הדורות הראשונים שלה לא הציעו מראה מלהיב או בולט במיוחד, אך יעילות ושימושיות טובה, תג מחיר אטרקטיבי, אמינות גבוהה ואבזור נדיב כסטנדרט העניקו לה הצלחה רבה ביבשת הישנה שבדרך כלל ידועה בהעדפתה לתוצרת המקומית. יתרה מזאת המיקרה הייתה, בדורה השני משנת 1993, המכונית היפנית הראשונה לזכות בתואר "מכונית השנה באירופה", לא מעט בזכות העובדה שצוידה כסטנדרט באבזור שלא היה בנמצא במכוניות בגודל הזה באותה תקופה כמו ABS, חלונות חשמל, נעילה מרכזית ומזגן.
הדור השלישי שהושק ב-2002 והגיע ארצה ב-2006 ניחן בעיצוב עגלגל וייחודי שהפך את המיקרה לאחת המכוניות בעלות הזהות המגדרית הברורה ביותר.
הדור הנוכחי שנחשף בתערוכת ז'נבה ב- 2010 והגיע ארצה ב-2011 ניסה להציג עיצוב עם קצת יותר נגיעות יוניסקס וכלל שילוב בין אלמנטים מעוגלים בהשראת הדור הקודם (כמו יחידות התאורה) ומרכב מעט רבוע יותר. התוצאה הייתה שנויה במחלוקת והיו שטענו שהמיקרה סובלת מחוסר הומוגניות. מעבר לכך היא לא הציעה רמת איכויות שעמדה בקו אחד עם המתחרות העדכניות מאירופה ואפילו קוריאה ולכן זכתה לפופולרית בעיקר בקרב חברות השכרה וציי הרכב.
מראה יותר אגרסיביגם תא הנוסעים זכה לשדרוג מבורך בכל הקשור לאיכות החומרים ולצבעי הפלסטיק שנראים כעת טוב בהרבה מאלו שבדגם המוכר. מעתה במרכז הקונסולה ניתן יהיה למצוא מסך מגע בגודל 5.8" עם חיבור בלוטות' לסמארטפון ומערכת ניווט עם אופציית "Google Send-To-Car" המאפשרת להזין את מסלול הנסיעה הרצוי למערכת הניווט מהמחשב או מהסמארטפון לפני שהגעתם לרכב. עם זאת לא בטוח שהמסך ומערכת הניווט יכללו במפרט הגרסה הישראלית.
אין שינוי ביחידות הכוח של המיקרה החדשה שיכללו, כמו בעבר, את מנוע שלושת הצילינדרים בנפח 1.2 ליטר המפיק 80 כ"ס בגרסה האטמוספרית המוכרת לנו וגם גרסה עם מגדש על ו-100 כ"ס שלא עשתה עליה. כמו בעבר גם הגרסה מתוחת הפנים תוצע בשידוך לתיבות הילוכים ידנית עם חמישה יחסים או אוטומטית רציפה.
שדרוג בתא הנוסעים
מתיחת הפנים של המיקרה צפויה להגיע ארצה בסתיו הקרוב, עד אז "קרסו" היבואנית, מציעה את המיקרה הנוכחית במהדורה מיוחדת הנקראת OH My Micra עם אופציה לבחירה בין שלושה צבעי מרכב - לבן, שחור ואדום ותוספות שיעניקו למכונית לוק מותאם אישית כמו מדבקות דקורטיביות על המרכב, מראות, ידיות לדלתות וספויילר אחורי בצבע אדום (במכוניות בצבע לבן או שחור) או לבן (במכוניות באדום). וגם תא נוסעים עם הגה, שטיחים ומראה מרכזית בצבע אדום שאמורים להפריח מעט שמחת חיים בקבינה. המחיר נותר זהה לדגם הרגיל ועומד על 70 אלף שקלים לגרסה הידנית הכוללת חלונות חשמליים קדמיים, חימום במושבים ודיבורית בלוטות'
>> מיהי הקטנטונת האהובה בישראל?