נראה כי הרצון של האנשים במילניום השלישי להיות יחודיים ואינדיבידואליים, גם אם רק למראית עין, הפך לאחת התכונות הבולטות של השנים האחרונות שמניעה את הלקוחות לבחור במוצר זה או אחר.
השאיפה למגוון רחב מביאה את יצרני הרכב להציע רכבים עם אפשריות להתאמה אישית וגורמת להם לשקוד על פיתוח שלל גרסאות בעלות עיצוב ומרכב שונים המבוססים על אותה פלטפורמה ולעיתים כוללים רקיחת מתכון יחודי המשלב בין סגנונות ומרכבים שונים כמו שילוב בין סדאן לקופה, קרוס-אובר ומכונית ספורט ועוד.
ב.מ.וו משחקת כבר זמן מה גם במגרש זה וכעת היא חושפת תמונות ראשונות של גרסה נוספת וחדשה לסדרה 3 המצליחה שתכונה 3GT ותוצג רשמית בתערוכת הרכב של ז'נבה.
מדובר במכונית המשלבת אלמנטים מגרסת הסטיישן, חלק אחורי בתצורת סדאן קופה ומרכב מוגבה מעולם רכבי הפנאי-שטח.זו אינה הפעם הראשונה שב.מ.וו עושה את השילוב הזה וניתן לציין שבתערוכת ז'נבה ב-2009 היא הציגה את ה-5GT שהציעה פרקטיות עדיפה על ה-5 סדאן, מרווח משופר ונוחות נסיעה טובה בזכות התבססות על הפלטפורמה של סדרה 7.
עם זאת, למרות שבהחלט היה מדובר במכונית טובה, היא לא ממש הצליחה והאשם הוא כנראה העיצוב שלא היה בדיוק מושך.
משלבת אלמנטים מגרסת הסטיישן, חלק אחורי בתצורת סדאן קופה ומרכב מוגבה מעולם רכבי הפנאי-שטחב-3GT נראה שהלקח נלמד, ואף שהסדאן הקלאסית הרבה יותר נאה, ה-GT היא לא ברווזון מכוער כמו אחותה הגדולה. מלבד שינוי העיצוב בחלק האחורי שכעת מקבל דלת הנפתחת יחד עם השמשה האחורית, ניתן לראות גם פגוש קדמי אגרסיבי יותר ותוספת של כונס אוויר מאחורי בית הגלגל הקדמי שמעניקים לה, בשילוב הצמיחה לגובה, נוכחות אגרסיבית יותר לפחות מלפנים.
הרעיון העיקרי מאחורי גרסאות ה-GT (קיצור לגראן טוריסמו) הוא לשפר את הפרקטיות ובעקבות כך המימדים עצמם מעט גדולים מגרסת הטורינג (סטיישן) של סדרה 3 עליה היא מתבססת ולדברי מקורות פנימיים בב.מ.וו שאינם רשמיים הגידול הוא 20 ס"מ באורך, 11 ס"מ בבסיס הגלגלים, 8 ס"מ בגובה ו-2 ס"מ לרוחב, דבר שיבטיח מרווח פנים משופר - 7 ס"מ שיפור במרווח הרגלים לנוסעים מאחור והגבהה של תנוחת הישיבה לנהג ב-6 ס"מ. תא המטען גדול למדי ומכיל 520 ליטר, 20 יותר מגרסת הטורינג.
השיווק של הדגם צפוי להתחיל לקראת הקיץ. היצע המנועים צפוי לכלול מספר מנועי בנזין מוגדשים וגרסאות דיזל בשילוב תיבת הילוכים ידנית עם שישה הילוכים או אוטומטית עם שמונה. ככל הנראה תוצע גם גרסת xDrive עם הנעה כפולה.
>> מבחן דרכים : ב.מ.וו סדרה 3, מול אודי A4 ו-וולוו S60
ללא ספק יותר נאה מאחותה ה-5GT הגמלונית