כבר יותר ממאה שנים המכוניות עם סמל המלאך נחשבות לטובות ביותר בעולם בכל הקשור לנוחות, רמת פאר ויוקרה, אולם בכל הקשור לביצועים ספורטיביים בדרך כלל ידה של אחותה התאומה, בנטלי, הייתה על העליונה.
כידוע, בשנת 1998 האידיליה המשפחתית נסתיימה. רולס רויס נמכרה לב.מ.וו ובנטלי לפולקסווגן וכל אחת מהן החלה להתמקד בפיתוח ליין דגמים עצמאי שלא פעם מטרתו היא לנגוס בנתח השוק המסורתי של המתחרה.
רולס-רויס עדיין נחשבת לשמרנית יותר והיא אינה מרעננת את פורטפוליו הדגמים שלה חדשות לבקרים, אך ממש כמו שהיא הבינה ב-2009 שלבד מייצור הפאנטום, המוגדרת כמכונית הפאר הטובה בעולם, מוטב לייצר גם משהו קצת יותר 'עממי' כמו הגוסט, כעת, 4 שנים אחרי, היא מציגה גם גרסת הקופה - ריית' במטרה לפנות גם לקהל צעיר יותר (באופן יחסי כמובן) ובעיקר להתחרות בבנטלי קונטיננטל GT המצליחה.
הצדודית מזכירה את בנטלי המתחרה
אף אחד לא יתבלבל בעיצוב החיצוני ששומר על הזהות המשפחתית עם גריל ענק ומעליו סמל המלאך, פנסי דרך מלבניים ואחוריים המשתפלים בקימור מושלם, אולם מעניין לגלות כי שתי הדלתות של גרסת הקופה נפתחות אחורנית במה שמכונה "דלת התאבדות", כמו הדלתות האחריות בפאנטום הגדולה.
תא הנוסעים מכיל דונמים של עור ועץ משובחים יחד עם מערכת שליטה סטייל-i-drive ומסך תצוגה גדול שתרמה בעלת הבית הגרמנית, אך כאן בדומה לסמארטפונים כמו סמסונג גלאקסי נוט יש למערכת יכולת לתרגם כתב יד שנכתב על המסך באמצעות עט מיוחד לפקודות, הוראות הפעלה, הודעות טקסט ודואר אלקטרוני.
יחידת הכוח היא וי 12 בנפח 6.6 ליטרים עם שני מגדשי טורבו ולא פחות מ-624 כ"ס המועברים לגלגלים האחוריים דרך תיבת ההילוכים בת שמונה יחסים של ZF המקבלת מידע גם ממערכת הניווט הלוויני ומשלבת את ההילוך הנכון ביחס לתנאי הדרך הצפויים כמו שיפוע הכביש או חדות הפניה הקרובה.
624 כ"ס יספקו קצב תנועה סביר ביותר
כדי לתמוך בביצועים הספורטיביים ולא רק בקו ישר, המתלים של הריית' הוקשחו וגם ההגה כויל כדי לספק יותר משוב לעומת זה שבגוסט הסאלונית. עם זאת, ברולס-רויס ממהרים להרגיע ומצהירים שלא מדובר ב-GT ספורטיבית, והיא תשמור על הנוחות המאופיינת ב-DNA המשפחתי. כמו כל רולס, גם המחיר לא ממש עממי ויעמוד על מיליון ומאתיים אלף שקלים לפני מסים כמובן ולא פחות מ-355 אלף שקלים יותר מהבנטלי קונטיננטל GT ספיד הבכירה בהיצע.