פורד חושפת את B-MAX מספר ימים אחרי שפורד שחררה לרשת תמונות ראשונות של המיקרו-וואן החדש שלה, אותו היא תחשוף באופן רשמי בתערוכת ז'נבה במרץ, החברה מפיצה תמונה נוספת של מסיע הנוסעים הקומפקטי שחושפת תכונה יחודית שתעניק ל-B-MAX יתרון על פני מתחרים כמו המריבה של אופל, C3 פיקאסו של סיטרואן וגרסת המיקרו-וואן לפיאט 500 שתיחשף גם היא באופן רשמי בז'נבה.
את אותה תכונה יחודית ניתן לראות רק כשדלתות הרכב פתוחות ולמעשה הפורד B-MAX הוא הרכב הראשון בייצור סדרתי שכולל 2 דלתות צד נפתחות בגודל מלא ללא שימוש בקורת B המחלקת בין חלקו הקדמי של המרכב לחלקו האחורי.
המבנה היחודי הזה מציע, במצב בו הדלתות פתוחות, (הקדמיות נפתחות קדימה בצורה קונבנציונלית והאחוריות נעות הצידה על מסילה) פתח ענקי ברוחב מטר וחצי המאפשר גישה נוחה במיוחד לשתי שורות המושבים.
אמנם לא מדובר בהמצאה מקורית שנראית כאן לראשונה ולמעשה דגמי תצוגה רעיוניים רבים בשנים האחרונות כללו תצורת פתיחת דלתות שכזאת אך שוב ושוב בדרך בין החלום למציאות עיצובים שכאלה נפסלו בשל חשש שהמפתח הרחב ללא קורת חיזוק אורכית יפגע מאוד בחסינות המרכב וההגנה על הנוסעים בעת תאונות עוצמתיות, ובמיוחד במקרה של תאונת צד.
"מפתח דלתות שכזה הוא חלום של מעצבי רכב במשך שנים רבות", הסביר סטפן לם, האחראי על מחלקת העיצוב של פורד באירופה בהתייחסו למיקרו-וואן החדש. "אבל בניגוד לרעיונות שכאלה בעבר שנפלו בדרך ליצור הפעם החלטנו לקחת את השרטוט הראשוני של המעצבים, ללכת איתו עד לסוף ולהפוך אותו למציאות".
מבחינה עיצובית ה-B-MAX כולל את הפרונט האופייני לדגמי פורד האירופאים מהדור החדש ובהחלט ניכר דמיון רב לקווי המתאר של אחיו הגדול, ה-C-MAX.
ה-B-MAX יוצע עם מספר אופציות של מנועי דיזל ובנזין ובראשם מנוע האקו-בוסט החדשני של החברה בנפח ליטר עם 3 צילינדרים ובהספקים של 100 ו-125 כ"ס.
המיני- וואן הקומפקטי צפוי להגיע לשווקים באירופה במחצית השנייה של השנה ולא מן הנמנע, למרות שסגמנט המיקרו-וואנים בישראל לא זכה עד כה להצלחה גדולה, כי הוא גם יגיע לארץ לקראת סוף 2012.
>> פיאט מציגה מיקרו-וואן על בסיס ה-500