סקודה חשפה הבוקר בפרנקפורט את דגם הקונספט שלה ה- MissionL, דגם שבניגוד לרכבי קונספט רבים נראה שיגיע ליצור בתוך זמן קצר ביותר.
ה-MissionL נהגה, כך על פי סקודה, על מנת להשלים את ליין המוצרים של החברה שצפוי לעבור בשנים הקרובות שדרוג משמעותי. בשלב זה לא ברור האם הדגם החדש אמור להתווסף לליין הדגמים של סקודה בין הפאביה הקטנה לאוקטביה המשפחתית או להחליף, לכשיגיע ליצור, את האוקטביה - המכונית המשפחתית הנוכחית של החברה.
במידה ומדובר בדגם שלא אמור להחליף דגם קיים, ניתן להעריך שהאוקטביה שכבר היום נחשבת לאחת המשפחתיות הגדולות והמרווחות בסביבה תגדל עוד קצת ותתמקם בקבוצת המשפחתיות הגדולות.
שפת עיצוב חדשה ושמרנית
ה-MissionL מציג את שפת העיצוב החדשה של החברה הצ'כית שנקראת D Vision. כצפוי מהמותג השמרני ביותר של קונצרן פולקסווגן לא מדובר בעיצוב פורץ גבולות אלא בקווים שמרניים כאלה שלא כואבים בעין של אף אחד. שינויים משמעותיים יחסית נרשמים ביחידות התאורה שקיבלו יותר נוכחות מבעבר בשילוב תאורת led ובסבכה קדמית מעניינת הכוללת מגרעת לסמל החברה שעל מכסה המנוע.
ה-MissionL תהיה מבוססת ככל הנראה על הפלטפורמה של בת הדודה, הג'טה החדשה של פולקסווגן, ששיווקה בארץ צפוי להתחיל בחודשים הקרובים. היצע המנועים יכלול מנועי בנזין ודיזל מוגדשים וקטני נפח מבית קונצרן פולקסווגן.
חושפת את שפת העיצוב החדשה של סקודה השומרת על קווים שמרנייםבתכנון גם גרסה ללא ישבן בולט
המתכננים אף מציינים שכאשר ה-MissionL תגיע ליצור היא תוצע בשתי תצורות מרכב: האצ'בק עם תא מטען בולט וגדול כמו שניתן לראות בצילומי דגם התצוגה ובדומה לאוקטביה וגרסה נוספת אף היא בתצורת האצ'בק עם 5 דלתות שתציג ישבן מקוצר ולא בולט לטובת לקוחות במערב אירופה שידועים בחיבתם למכוניות האצ'בק קומפקטיות.
בסקודה מאמינים שהדגם החדש יעזור לחברה בדרך לשאיפה שלה להגיע בשנת 2018 ליעד מכירות של מיליון וחצי מכוניות מתוצרת סקודה ברחבי העולם.
במקביל לשאיפה לפגוע בטעמם של הלקוחות האירופים החברה משקיעה מאמצים רבים כדי להגדיל את החדירה שלה לשווקי רכב מתפתחים דוגמת רוסיה, סין ולאחרונה אפילו הודו.