שלא יספרו לכם סיפורים. למרות ירידה קלה בהיקפי המכירות, סגמנט הטנדרים הוא הלחם והחמאה של שוק הרכב האמריקאי ואם אתם לא מאמינים כדאי שתבדקו את טבלאות המכירות ותגלו מה הוא בדיוק הרכב הנמכר ביותר ביבשת החדשה מזה 30 שנה.
לקראת תערוכת הרכב בדטרויט שתתקיים בינואר, ג'נרל מוטורס חושפת כעת פרטים ותמונות של הדור החדש של השברולט סילברדו ואחיו התאום, ה-GMC סיירה, בגרסאות 1,500 הקטנות יחסית שיחשפו לקהל באופן רשמי בתערוכה.
היצרן האמריקאי לא מנדב בשלב זה פרטים מלאים אך חושף כי אחד השינויים המשמעותיים נוגע לשלושת מנועי הבנזין של הסילברדו – וי 6 עם נפח של 4.3 ליטרים בלבד וצמד מנועי V8 בנפחים 5.3 ו-6.2 ליטר שזכו למודרניזציה בדמות ראש ובלוק מנוע מאלומיניום, הזרקת דלק ישירה, תזמון שסתומים משתנה ומערכת המנתקת את אספקת הדלק לחלק מהבוכנות כשהמנוע לא בעומס.
הושם דגש על הפחתה של צריכת הדלק
נתוני הספק ותצרוכת דלק לא נחשפו עדיין אך ברור שמטרת השינוי היא להפחית ולו במעט את הצימאון החמור של הבהמה כחלק מהמגמה השולטת כיום בתחום הרכב בעקבות העלייה החדה במחירי הדלק, מאגרי הדלק המדלדלים בעולם והמודעות הגוברת לאיכות הסביבה.
מבחינת העיצוב החיצוני שומר הסילברדו על מראה דומה לזה של הדגם הקודם עם שינויים מינוריים בחזית שאמורים לשפר מעט את מקדם הגרר ובכך לשפר עוד קצת את נתוני צריכת הדלק. תא הנוסעים, לעומת זאת, עבר שינוי גדול תוך שימוש בחומרים רכים יותר האופיינים לרכבים פרטיים אך יחד עם זאת בג'נרל מוטורס דאגו לשמור על מאפיינים ההולמים רכב עבודה וכך למשל המתגים בדשבורד גדולים כדי שניתן יהיה להפעילם עם כפפות עבודה.
ברמת האבזור הגבוהה תוכלו לקבל גם מסך מגע עם לא פחות מחמישה חיבורי USB וכרטיס SD. בתחום הבטיחות תוצע לראשונה מערכת התרעה מפני תאונה מלפנים ומערכת התרעה על סטייה מנתיב.
בשלב זה לא נמסרו פרטים על דגם 2,500 הגדול יותר של הסילברדו הנמכר בישראל תחת הגדרת רישוי ג' של משאית או על מנוע הדיזל הרלוונטי למחוזותינו ונראה שהם יחשפו רק בהשקה הרשמית בחודש הבא. בכל מקרה לארץ הסילברדו החדש צפוי להגיע לקראת שנת המודל 2014.
>> האם טנדר פיק אפ אמריקאי הוא אחד מהרכבים הקוליים בישראל?
הרכב של אמריקה הקלאסית