חודשים ספורים לאחר הצגת דגם הקופה במיני ממשכים לכוון לאוהבי הנהיגה וחושפים, לראשונה בתולדות המותג בשני גלגוליו, גרסת רודסטר פתוחה ודו מושבית.
מעבר לויתור על שורת המושבים השנייה ושמשה קדמית הנטויה בזווית חדה התורמת לגובה כללי נמוך יותר, המיני רודסטר, בשונה מדגם הקבריולט, תציג כיולי שילדה ספורטיביים מאוד שיעניקו, כך על פי בעל הבית ב.מ.וו, אופי מיוחד וסגנון ניהוג חד וישיר שיזכיר יותר מכל קארטינג.
הרודסטר תגיע גם עם גג מכני ופשוט שניתן לקיפול בשניות בדומה לגג שאפשר לפגוש ברודסטר הפופולרית ביותר בעולם - המיאטה MX5 של מאזדה. במיני גם רומזים שבתכנון הרודסטר ניצבה בפני המהנדסים המיאטה כמתחרה מרכזית של המכונית החדשה
למרות הויתור על שורת המושבים השנייה עם נתון אורך של 3.73 מטרים הרודסטר לא תהיה קצרה יותר מהמיני האצ'בק המודרנית ובוודאי לא קרובה למימדים של המיני המקורית שהסתפקה, כזכור, באורך של 3 מטרים.
היצע המנועים יכלול 3 גרסאות בנזין בנפח 1.6 ליטרים בהספקים שונים: מ- 122 כ"ס בגרסה הלא מוגדשת המוכרת מהקופר דרך 184 בגרסת הקופר S ועד ל-211 כ"ס (כן, ממנוע 1.6 ליטרים) שמזניקים את המכונית למאה קמ"ש בתוך 6.5 שניות בגרסת ג'ון קופר וורקס.
למרות הויתור על שורת המושבים השנייה האורך הכללי לא השתנה
כיום הליין של מיני כולל לא פחות מ-5 תצורות מרכב ודגמים שונים (האצ'בק, סטיישן, קבריולה, קופה וג'יפון) והרודסטר שתצטרף להיצע ב- 2012 צפויה להיות הדגם השישי של החברה בדרך לליין שיכלול עשרה דגמי מיני שונים, בהתאם להבטחה של מנכ"ל ב.מ.וו מלפני מספר חודשים.
השיווק באירופה צפוי להתחיל באביב 2012. בשלב זה במיני לא מפרסמים מחירים אך ההערכה היא שכמו בסדרת דגמי הקופה הרודסטר תהיה מעט יקרה יותר מהדגם הרגיל.
מעניין יהיה לראות אם בדלק מוטורס יבואנית מאזדה ופורד שצפויה לקבל את הזיכיון על מותגי מיני וב.מ.וו לקראת תחילת 2012 יחליטו ליבא את הרודסטר שעשויה להתחרות, בפלח שוק מצומצם ביותר, במאזדה מיאטה שגם אותה החברה מיבאת.
>> לא חייבים גג מעל – המכוניות הפתוחות הנמכרות בישראל
במיני מבטיחים ניהוג ישיר ומענג שיזכיר נהיגה בקארטינג