טקארי - דגם קונספט קרוב ליצור
מאזדה חשפה אתמול תמונות ראשונות של טקארי (Tekari), דגם התצוגה שלה לתערוכת טוקיו בראשית דצמבר.
אבל טקארי אינו סתם תרגיל בעיצוב דגם קונספט עתידני או תצוגת תכלית שבינה לבין ליין הרכבים של החברה אין כמעט דבר, אלא קונספט קרוב-קרוב ליצור של המחליפה של המשפחתית הגדולה (או כמו שאוהבים לכנותה בארץ - "מכונית מנהלים") הנמכרת ביותר בישראל, המאזדה 6.
אמנם כתמיד בדגמי תצוגה אפשר לפגוש גם בטקארי לא מעט אלמנטים שתורמים לעיצוב מיוחד כמו מראות צרות ולא שימושיות, תא נוסעים עם 4 מושבים דקים בהשראה עתידנית או חישוקי גלגלים עצומי מימדים שבוודאי לא מתאימים לעולם האמיתי, אבל מעבר לכך מדובר במכונית בתצורת סדאן קופה אופנתית שנראה שכבר מוכנה להגיע לפס היצור.
הטקארי ממשיכה את הקו העיצובי שאפשר לפגוש ב CX-5, הקרוסאובר הקומפקטי שהושק לאחרונה, קו שבמאזדה מכנים 'קודו-דיזיין' - שם שמשמעותו היא "נשמה שבתנועה", או בת'כלס אבולוציה לקו הזום-זום המוכר והדינמי של דגמי מאזדה מהדור הנוכחי.
במאזדה החליטו ללכת על תצורת סדאן-קופהטקארי - עיצוב הפנים כנראה יראה אחרת בגרסת היצור הפרונט כולל סבכה קדמית דומיננטית מאוד, רחבה וגדולת מימדים ופנסים צרים ומלוכסנים הנמשכים לאחור. הצדודית ממשיכה את הקו הנוכחי של מכונית מאזדה עם כנפיים תפוחות היוצרות קווי מותניים נמשכים לאחור אך בסגנון בולט ודינמי יותר. מאחור, כאמור, הצדודית מפגינה תצורת סדאן-קופה כשהחיבור בין קורת C לתא המטען מעניק לטקארי קווי מתאר שמאוד מזכירים את ה-XF של יגואר
מעבר לעיצוב עם נוכחות, הבשורה של טקארי ושל הדור הבא של דגמי מאזדה לא נראית לעין וקשורה במה שנמצא מתחת למעטפת כשמצד אחד ניתן יהיה לפגוש סדרת מנועים ותיבות הילוכים בתכנון חדש לחלוטין שיקראו סקיי-אקטיב ויצגו יעילות, עוצמה וחסכון בדלק שיציבו, כך על פי מאזדה, סטנדרטים חדשים ויוכיחו שאפשר להגיע לנתונים שקרובים לאלה של מנועים היברידיים מבלי שיהיה צורך במערכת כלאיים גדולה ומסורבלת.
בנוסף, במאזדה מספרים על תכנון יעיל במיוחד של פלטפורמה חדשה לחלוטין שתהיה לבד מבעלת יכולות דינמיות גבוהות, כמו שבמאזדה יודעים לבנות, גם חזקה וקלה באופן משמעותי ממה שמוכר לנו כיום
היצור צפוי להתחיל ב-2013 ויש להניח שאנשי דלק מוטורס היבואנית ידאגו שה-6 החדשה תגיע לכאן במהרה.