פולקסווגן היתה הראשונה להשתמש בשילוש האותיות GTI, ששודך לגרסה הראשונה של הגולף הספורטיבית שהוצגה בתערוכת ז'נבה 1975.
ה-GTI, שהגיעה לייצור שנה מאוחר יותר, כללה מנוע 1.6 ליטר מוזרק דלק עם 110 כ"ס ועד מהרה היא הפכה למשאת נפשם של חובבי רכב רבים ולאייקון מוטורי אלמותי, זאת על אף שבכל משפחתית אפרורית בימינו יש מנוע חזק יותר.
אבל, כידוע, ביצועים זה לא רק הספק מנוע וחשוב לזכור שה-GTI הראשונה שקלה 810 ק"ג, רק קצת יותר מחצי ממה ששוקלת גולף GTI עדכנית בעידן יורו NCAP. ה-GTI המקורית סיפקה ביצועים לוהטים לאותה תקופה עם האצה למאה בתוך פחות מ-9 שניות ובכבישים מסוימים היא השאירה אפילו מכוניות ספורט טהורות מאחור.
יתרה מכך, במדד ההנאה נטו, ה-GTI הראשונה נחשבת לטובה בשושלת ולאחת הספורטיביות הקומפקטיות הטובות בכל הזמנים.
עמדת ניהוג מזמינה ולא מצועצעת תמונות שדלפו לרשת אתמול חושפת את הדור ה-7 של ה-GTI במה שמוגדר על ידי החברה "מכונית קונספט קרובה לייצור".
ה-GTI החדשה נבדלת מהגולף הרגילה במראה ספורטיבי יותר - בחזית ניתן לפגוש פגוש קדמי אגרסיבי יותר עם פנסי ערפל שונים, כונס אוויר, גריל כוורת, פס אדום וכמובן לוגו GTI, בצדודית ניתן להבחין בחישוקי 18 אינץ' עצומים החושפים מערכת בלימה עם קליפרים אדומים ומאחור יש צמד אגזוזי כרום ודיפיוזר.
האווירה החמימה יותר נמשכת גם בתא הנוסעים עם הגה קטום בבסיסו, מצופה עור עם תפרים אדומים, בעל 3 צלעות ועם כיתוב GTI, דוושות מתכת ספורטיביות, נגיעות אלומיניום ודמוי קרבון בקונסולה המרכזית ובדלתות וכמובן מושבים תומכים יותר בגימור בד משבצות האופייני ל-GTI עוד מאז הדור הראשון.
ריפודי המושב מאריגים בהשראת הדור הראשון מ-1976פרטים טכניים לא נחשפו עדיין באופן רשמי, אך מגזין הרכב הגרמני Autobild פרסם כי יחידת הכוח תהיה דומה לזו שבדגם הקודם ותכלול מנוע 4 צילינדרים בנפח שני ליטרים עם מגדש טורבו והזרקת בנזין ישירה ותציע קצת יותר סוסים: 220 כ"ס בגרסה הרגילה או 230 עם חבילת הספורט שהיצרן יציע.
המאוץ הקלאסי למאה קמ"ש ימשך 6.6 שניות בגרסה הרגילה ועשירית פחות בגרסה המשודרגת והמהירות המרבית תעמוד על 246 קמ"ש בגרסה הרגילה ו-250 בספורטיבית.
כמו בדגם הקודם, גם כאן תוצע תיבת הילוכים ידנית עם 6 יחסים או DSG אוטומטית כפולת מצמדים והמרכב יגיע בתצורת שלוש או חמש דלתות.
כמו כן, מערך המתלים של ה-GTI כולל בולמים קשיחים יותר וקפיצים מונמכים בכ-15 מ"מ לעומת הגרסה הרגילה.
תחילת הייצור של הגולף GTI החדשה צפויה באביב 2013 ואין לנו ספק כי לרבים היא תהפוך את קיץ הבא לשמח הרבה יותר.
>> דו קרב בין אחיות: פולקסווגן שירוקו מול גולף GTI
סולידיות כוחנית